Най-икономично каране на AAZ

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 06 дек 2010 17:39


Говорех за някой с ТДИ двигател.




petkow
Мнения: 129
Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот petkow » Пон 06 дек 2010 17:53


Икономичното каране най-зависи от задкормилното устройство.Пример - аз и сина ми,караме едни и същи коли,разликата в разхода започва от литър нагоре.Сега ще кажа нещо различно от тук написаното - колкото повече се натиска спирачката,толкова повече скача разходът.Просто убиваш ускорението което си имал.След което ускоряваш отново.Кажете го - маниер на каране.
Разбира се комплектът двигател-скорости си има значението, идва и друг разход от принудително износване и разбиване.
Караш ли - паричките заминават,няма какво да се заблуждаваме.Освен за гориво ги даваме и за консумативи,масла,филтри,ремъци,гуми,накладки.А започнеш ли и да я пудриш с глезотийки.....но всеки решава сам.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот ventotdi » Пон 06 дек 2010 18:51


Колеги ТДИ мотора има датчик на ХОЛ ,който дава инфо на компа ,че двигате е задвижван от колета ,а не обратното и тогава спира нафтата до 0 % и седи в стенд бай в моментка който извадите от скорост или подадете газ да пусне нафтата .ААЗ не е така .Когато е на скорост и колелата предават на двигателя движението се пуска количество нафта което е за потдържане на обороти на празен ход защото няма кой да следи кога ще изкарате от скорост и ,ако изкарате ,а тея дюзи не пръскат нафта за празен ход ...колата ще огасне !Така че ТДИ всеки може да кара икономично но ААЗ само майстор шофиори mhihi ...


to6koo
Мнения: 7
Регистриран на: Нед 05 дек 2010 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Lukovit

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот to6koo » Пон 06 дек 2010 19:18


H2O написа:
freezone написа:Колеги като карам колата и не бързам на колко обороти е наи добре да се кара и на коя предавка ГНП-то подава наи малко гориво ?

На 2700 об.Естествено на 5 предавка.Градско икономия няма!


2500 до 3000 оборота какви са тия 1600 оборота. :D :D :D


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот milmar » Пон 06 дек 2010 22:22


ventotdi написа:... спира нафтата до 0 % и седи в стенд бай в моментка който извадите от скорост или подадете газ да пусне нафтата .ААЗ не е така ...


И при AAZ е така колега , макар че става без електроника (не знам кой Hall датчик имаш пред вид) . ГНП си има механичен центробежен регулатор , които разбира , че двигателя се върти по-бързо от колкото си задал с педала за газта и спира нафтата .


Потребителски аватар
freezone
Мнения: 192
Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот freezone » Пон 06 дек 2010 22:35


milmar написа:
ventotdi написа:... спира нафтата до 0 % и седи в стенд бай в моментка който извадите от скорост или подадете газ да пусне нафтата .ААЗ не е така ...


И при AAZ е така колега , макар че става без електроника (не знам кой Hall датчик имаш пред вид) . ГНП си има механичен центробежен регулатор , които разбира , че двигателя се върти по-бързо от колкото си задал с педала за газта и спира нафтата .

Мисля че си прав.Случвало ми се е да нямам нафта в резервоара а поплавъка в резервоара е така направен ,че колата спускаики се угасва.Наи интересното е ,че спусках на скорост и колата си работи,а като дадох на свободна ми угасна. :да: :да:


morrty
Мнения: 76
Регистриран на: Нед 02 ное 2008 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот morrty » Пон 06 дек 2010 23:54


Шкода Фабия с борд.комп. 1.9 SDI показа 0.0 л на 100км на 5 пр по инерция на свободна показва 0.6 до 0.8 литра, Щкода Октавия 1.9 TDI показва абсолютно същото,виждал съм го с очите си.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот ventotdi » Вто 07 дек 2010 10:39


мен ужасно мн ме съмнява ,че спира горивото . Колега milmar искам да те помоля да ми обясниш на кратко за този центробежен регулатор ...просто искам да се убедя ,че спира нафтата тази помпа... говоря за ААЗ с механична помпа


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот milmar » Вто 07 дек 2010 11:25


ventotdi написа:мен ужасно мн ме съмнява ,че спира горивото . Колега milmar искам да те помоля да ми обясниш на кратко за този центробежен регулатор ...просто искам да се убедя ,че спира нафтата тази помпа... говоря за ААЗ с механична помпа


Ами центробежен регулатор , това е обратната връзка по обороти . С педала за газта фактически задаваш обороти на мотора , ако мотора работи с по-ниски обороти центробежния регулатор позволява впръскване на максимално количество гориво , а когато оборотите наближат "зададените" от теб с педала за газта , центробежния регулатор ограничава притока на гориво . Ако оборотите станат по-големи от "зададените" центробежния регулатор затваря до нула . Това е най-грубо обяснение . Има разбира се и други фактори определящи впръскваното гориво , като например налягането след турбото , то въздества на помпата посредством едно маркуче и задава максимума на горивото съобразно количеството въздух постъпващо в цилиндрите (когато няма дебитомер се съди по налягането след турбото) .

Как работи центобежния регулатор можеш да пробваш сам - включваш на първа и пускаш без газ - колата по равно , по наклон нагоре , надолу си се движи с еднаква скорост . Логиката е същата и при по-новите дизели . Помпите (ГНП) са на практика на същия принцип , но няма ценробежен регулатор , а компютъра следи различни параметри , включително скорост на въртене (обороти) , дебит на въздуха и определя колко гориво да се впръсне .
Ако си пуснал газта компа очаква обороти около 900 , но ако са повече (пускаш по баира на скорост) - то той подобно на центробежния регулатор спира притока на гориво .


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4721
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот tdi fen » Вто 07 дек 2010 12:02


най-икономично е на 2000об


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот tarikat89 » Вто 07 дек 2010 12:44


а моята помпа като няма маркуч към турбото кои и дава акъл на нея :D


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот rosen79 » Вто 07 дек 2010 12:46


Маркуч към турбото??????????????????????????? :shock

Последна промяна от rosen79 на Вто 07 дек 2010 13:04, променено общо 2 пъти.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот tarikat89 » Вто 07 дек 2010 12:53


milmar написа:
ventotdi написа:мен ужасно мн ме съмнява ,че спира горивото . Колега milmar искам да те помоля да ми обясниш на кратко за този центробежен регулатор ...просто искам да се убедя ,че спира нафтата тази помпа... говоря за ААЗ с механична помпа


Има разбира се и други фактори определящи впръскваното гориво , като например налягането след турбото , то въздества на помпата посредством едно маркуче и задава максимума на горивото съобразно количеството въздух постъпващо в цилиндрите (когато няма дебитомер се съди по налягането след турбото) .


за това става въпрос


rosen79 написа:МАркуч към турбото??????????????????????????? :shock
Ми сложи и.Гледай да е по-голям,че да може да го напълни. mhihi


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот milmar » Вто 07 дек 2010 12:59


tdi fen написа:най-икономично е на 2000об


:applause:

Ако беше така , защо зимата дизелите ги бичим из града на 2000-2500 об/мин за да загреят , та да имаме парно , а не караме на 1000-1200 ???

Туй е все от икономичност , нали mhihi .

Аз и по-горе написах : някой казал нещо и вече става клише , ами дайте и някаво обяснение , не че имам нещо против всеки да си живее живота според разбиранията си :да: . То и по сервизите е толкова ниско нивото на грамотността , че направо ще пресъхне :D .

Последна промяна от milmar на Вто 07 дек 2010 13:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
rosen79
Мнения: 3203
Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Най-икономично каране на AAZ

Мнениеот rosen79 » Вто 07 дек 2010 13:00


А това съм го пропуснал моя грешка. :oops:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта