


Най-икономично каране на AAZ
- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Най-икономично каране на AAZ
Говорех за някой с ТДИ двигател.
-
- Мнения: 129
- Регистриран на: Пон 21 апр 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Най-икономично каране на AAZ
Икономичното каране най-зависи от задкормилното устройство.Пример - аз и сина ми,караме едни и същи коли,разликата в разхода започва от литър нагоре.Сега ще кажа нещо различно от тук написаното - колкото повече се натиска спирачката,толкова повече скача разходът.Просто убиваш ускорението което си имал.След което ускоряваш отново.Кажете го - маниер на каране.
Разбира се комплектът двигател-скорости си има значението, идва и друг разход от принудително износване и разбиване.
Караш ли - паричките заминават,няма какво да се заблуждаваме.Освен за гориво ги даваме и за консумативи,масла,филтри,ремъци,гуми,накладки.А започнеш ли и да я пудриш с глезотийки.....но всеки решава сам.
Разбира се комплектът двигател-скорости си има значението, идва и друг разход от принудително износване и разбиване.
Караш ли - паричките заминават,няма какво да се заблуждаваме.Освен за гориво ги даваме и за консумативи,масла,филтри,ремъци,гуми,накладки.А започнеш ли и да я пудриш с глезотийки.....но всеки решава сам.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Най-икономично каране на AAZ
Колеги ТДИ мотора има датчик на ХОЛ ,който дава инфо на компа ,че двигате е задвижван от колета ,а не обратното и тогава спира нафтата до 0 % и седи в стенд бай в моментка който извадите от скорост или подадете газ да пусне нафтата .ААЗ не е така .Когато е на скорост и колелата предават на двигателя движението се пуска количество нафта което е за потдържане на обороти на празен ход защото няма кой да следи кога ще изкарате от скорост и ,ако изкарате ,а тея дюзи не пръскат нафта за празен ход ...колата ще огасне !Така че ТДИ всеки може да кара икономично но ААЗ само майстор шофиори
...

Re: Най-икономично каране на AAZ
H2O написа:freezone написа:Колеги като карам колата и не бързам на колко обороти е наи добре да се кара и на коя предавка ГНП-то подава наи малко гориво ?
На 2700 об.Естествено на 5 предавка.Градско икономия няма!
2500 до 3000 оборота какви са тия 1600 оборота.



- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Най-икономично каране на AAZ
ventotdi написа:... спира нафтата до 0 % и седи в стенд бай в моментка който извадите от скорост или подадете газ да пусне нафтата .ААЗ не е така ...
И при AAZ е така колега , макар че става без електроника (не знам кой Hall датчик имаш пред вид) . ГНП си има механичен центробежен регулатор , които разбира , че двигателя се върти по-бързо от колкото си задал с педала за газта и спира нафтата .
- freezone
- Мнения: 192
- Регистриран на: Пет 09 апр 2010 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Най-икономично каране на AAZ
milmar написа:ventotdi написа:... спира нафтата до 0 % и седи в стенд бай в моментка който извадите от скорост или подадете газ да пусне нафтата .ААЗ не е така ...
И при AAZ е така колега , макар че става без електроника (не знам кой Hall датчик имаш пред вид) . ГНП си има механичен центробежен регулатор , които разбира , че двигателя се върти по-бързо от колкото си задал с педала за газта и спира нафтата .
Мисля че си прав.Случвало ми се е да нямам нафта в резервоара а поплавъка в резервоара е така направен ,че колата спускаики се угасва.Наи интересното е ,че спусках на скорост и колата си работи,а като дадох на свободна ми угасна.


Re: Най-икономично каране на AAZ
Шкода Фабия с борд.комп. 1.9 SDI показа 0.0 л на 100км на 5 пр по инерция на свободна показва 0.6 до 0.8 литра, Щкода Октавия 1.9 TDI показва абсолютно същото,виждал съм го с очите си.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Най-икономично каране на AAZ
мен ужасно мн ме съмнява ,че спира горивото . Колега milmar искам да те помоля да ми обясниш на кратко за този центробежен регулатор ...просто искам да се убедя ,че спира нафтата тази помпа... говоря за ААЗ с механична помпа
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Най-икономично каране на AAZ
ventotdi написа:мен ужасно мн ме съмнява ,че спира горивото . Колега milmar искам да те помоля да ми обясниш на кратко за този центробежен регулатор ...просто искам да се убедя ,че спира нафтата тази помпа... говоря за ААЗ с механична помпа
Ами центробежен регулатор , това е обратната връзка по обороти . С педала за газта фактически задаваш обороти на мотора , ако мотора работи с по-ниски обороти центробежния регулатор позволява впръскване на максимално количество гориво , а когато оборотите наближат "зададените" от теб с педала за газта , центробежния регулатор ограничава притока на гориво . Ако оборотите станат по-големи от "зададените" центробежния регулатор затваря до нула . Това е най-грубо обяснение . Има разбира се и други фактори определящи впръскваното гориво , като например налягането след турбото , то въздества на помпата посредством едно маркуче и задава максимума на горивото съобразно количеството въздух постъпващо в цилиндрите (когато няма дебитомер се съди по налягането след турбото) .
Как работи центобежния регулатор можеш да пробваш сам - включваш на първа и пускаш без газ - колата по равно , по наклон нагоре , надолу си се движи с еднаква скорост . Логиката е същата и при по-новите дизели . Помпите (ГНП) са на практика на същия принцип , но няма ценробежен регулатор , а компютъра следи различни параметри , включително скорост на въртене (обороти) , дебит на въздуха и определя колко гориво да се впръсне .
Ако си пуснал газта компа очаква обороти около 900 , но ако са повече (пускаш по баира на скорост) - то той подобно на центробежния регулатор спира притока на гориво .
- tdi fen
- Мнения: 4721
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Най-икономично каране на AAZ
най-икономично е на 2000об
-
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-икономично каране на AAZ
а моята помпа като няма маркуч към турбото кои и дава акъл на нея 

- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Най-икономично каране на AAZ
Маркуч към турбото??????????????????????????? 

Последна промяна от rosen79 на Вто 07 дек 2010 13:04, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 411
- Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Най-икономично каране на AAZ
milmar написа:ventotdi написа:мен ужасно мн ме съмнява ,че спира горивото . Колега milmar искам да те помоля да ми обясниш на кратко за този центробежен регулатор ...просто искам да се убедя ,че спира нафтата тази помпа... говоря за ААЗ с механична помпа
Има разбира се и други фактори определящи впръскваното гориво , като например налягането след турбото , то въздества на помпата посредством едно маркуче и задава максимума на горивото съобразно количеството въздух постъпващо в цилиндрите (когато няма дебитомер се съди по налягането след турбото) .
за това става въпрос
rosen79 написа:МАркуч към турбото???????????????????????????
Ми сложи и.Гледай да е по-голям,че да може да го напълни.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Най-икономично каране на AAZ
tdi fen написа:най-икономично е на 2000об

Ако беше така , защо зимата дизелите ги бичим из града на 2000-2500 об/мин за да загреят , та да имаме парно , а не караме на 1000-1200 ???
Туй е все от икономичност , нали

Аз и по-горе написах : някой казал нещо и вече става клише , ами дайте и някаво обяснение , не че имам нещо против всеки да си живее живота според разбиранията си


Последна промяна от milmar на Вто 07 дек 2010 13:02, променено общо 1 път.
- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Най-икономично каране на AAZ
А това съм го пропуснал моя грешка. 

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 47 госта