Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот ka4o_pi4a » Сря 18 сеп 2013 21:35


Колко трябва да ги направя ? Колата е на 250 хил. Моя майстор твърди, че вакуума е наред. Лоста съм сигурен че се издърпва до край - към 1,5 см. е хода. След Output Test на VAG-COM когато стигне до н75 лоста се движи около 40 секунди и после остава издърпан до долу и съм го чакал 2-3 мин. и не се поръдна - значи вакуума е ок. Какво имаш в предвид първия старт - при отрицателна темп. съм палил без проблем с 4 изгорели подгревни свещи.




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот Zinoto » Сря 18 сеп 2013 22:15


Опитвам се да помогна, но така дистанционно... освен да пробваш, примерно на 2.6 мг. какъв ще е ефекта, виж налягането на турбината в движение даже без лог, вариантите ако не прави достатъчно налягане на ниски обороти са: неправилно регулирана и лопатките не са достатъчно отворени, не се "храни" - малко гориво от помпата на ниски обороти, изпуска от някъде налягане или запушване на някое гърне /катализатор/


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот ka4o_pi4a » Чет 19 сеп 2013 7:17


Днес ще ги смъкна на 2,6 мг. Налягането съм го гледал десетки пъти - при подаване на газ изостава с 1-2 секунди, после изпреварва малко и после се стабилизира с исканото. Както беше писал и колегата в другата тема - има налягане, ама колата не върви.... Катализатор няма. Как се проверява най-лесно дали е от запушено гърне - само с разкачане или трябва да ги демонтирам напълно ? Не мисля, че изпуска налягане защото не фучи от никъде - само си свири както е нормално. Да взема освен да развия още малко лоста на геометрията ?

EDIT: Разтоварих още малко турбината, намалих колкото ми позволява ECU-то, нагласих и исканите градуси да съвпадат с реалните на 4-ти канал. Прилагам няколко снимки + лог след тези промени. Колата е чувствително по-добре, но все още тъпче в диапазона 1500-2500. През уикенда ще проверя и без гърнета как ще е.
Прикачени файлове
turbo on.jpg
Преди да го разтоварвам днес беше на 1040 мбара, а когато започнах темата беше 1060 мбара.
n75 off.jpg
Разликата е 60 мбара. Дали трябва да се разтовари още малко за да стане 50 мбара ?
idle mg.jpg
Максимално свалени милиграми на празен ход.
channel 04.jpg
При стандартната стойност исканото беше 0.3~0.4 BDTC.
tdi timing.jpg
След като промених малко от адаптациите исканите градуси от 0.3 на 1.1 центровката отиде от синята линия на това положение.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот ka4o_pi4a » Чет 19 сеп 2013 12:49


Изрезка от лог-а на 4-та предавка.
Прикачени файлове
log 4 gear.jpg


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот Zinoto » Чет 19 сеп 2013 17:22


Защо си променил исканото предварение на 4 - ти канал? Стандартно си иска 0.4, вярно, че към 0.9 започва да дърпа повече в средните обороти, но на високите идва много, защото се променя картата във всички режими. Проблема ти не е в предварението, така, че върни исканото до 0.7 BTDC, а статичната центровка /графиката/ може да не я пипаш, освен ако не искаш да ти работи малко по-меко на място. Ако не си сигурен в центровката на разпределителния вал може да я погледнеш, но май ще се окаже, че иска повече гориво.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот ka4o_pi4a » Чет 19 сеп 2013 21:56


Не знам защо я върнах.... за пробата. Нагласих я на 0,7 BDTC. Как ви се струва лог-а ? Дали да разтоваря още малко турбината ? На осми канал съм в нормата - или това не е гаранция, че помпата дава нужното налягане ?


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот Zinoto » Чет 19 сеп 2013 22:32


Вижда се, че в ниските не надува достатъчно, от там е и проблема, май е много разтоварена? Чуваш ли я да свири при отворен прозорец на ниски обороти като подадеш, както и студена като я запалиш на празен ход? Ако не навивай на обратно, лопатките да могат да загребват достатъчно, но да не прекалиш, N75 трябва да разтовари, когато направи нужното налягане, като му гледам процентите обаче... явно турбината не е регулирана правилно.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот ka4o_pi4a » Пет 20 сеп 2013 7:23


Чувам го да свири още при 1200-1500 оборота. Някъде четох, че турбото трябвало при ускорение да се движи една идея след исканото и при 2000-2200 да се изравнят. Моята е така. Какви са симптомите на запушено гърне ? До сега никога не ми се е случвало... Нали в началото на темата турбото беше по-натоварено и на няколко пъти го разтоварвам по малко за да се види резултата и вървим към по-хубав вървеж. Някакъв съвет да ми дадеш как да регулирам актуатора оптимално ?


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот ka4o_pi4a » Сря 15 яну 2014 13:37


Здравейте. Бихте ли погледнали показателите на дюзите на студен мотор и на леко загрял. Дали е възможно от тях да ми играят оборотите на празен ход на студен мотор ?
Прикачени файлове
cold diuzi.jpg
Ето стойностите на дюзите веднага след запалване на студен мотор, около 0 градуса околна темп.
duzi cold 882.jpg
Тук е леко загряла и оборотите играят.


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот SCALE » Сря 15 яну 2014 19:58


В допуска са , обаче това минаване от - към + за 3-4 цилиндър означава че има проблем , който ЕКУто се опитва да корегира с гориво и затова играят и оборотите. При мен ( АХФ ) като взеха да играят , започнаха и мг на празен ход да варират. След смяна на 2масов с 1масов маховик , заспаха и об и мг - 2масовия имаше към 3-4 см игра измерено по диаметъра т.е вероятно счупена пружина = дебаланс и т.н


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот ka4o_pi4a » Сря 15 яну 2014 21:17


И при мен играят милиграмите на празен ход заедно с voltage regulator на същия канал - постоянно се мени напрежението когато започнат да играят оборотите. Как може да се установи дали е маховик ? На загрял мотор много рядко го прави, когато натисна съединителя понякога се оправя, понякога не. Ако да речем са се закрепили оборотите на студен мотор и съвсем леко чукна газта да речем до 1000 об/мин и веднага започва да се тресе мотора и да играят оборотите. Възможно ли е да е от ролката на алтернатора, че докато е студена амортисьора на обтяжното рамо играе стабилно, че чак и придрънква.


Потребителски аватар
SCALE
Мнения: 145
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Варна

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот SCALE » Чет 16 яну 2014 13:47


виж и ролката - има дълга тема ,най лесно може да се провери без сваляне на ремъка с една тънка отверка през отворите отзад на алтернатора ( на неработещ мотор ) да врътнеш нежно перката за охлаждането му в посока на въртене на ремъка - ако се върти значи фрайлауфа е наред. И накрая да не забравиш отверката вътре.. !


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот ka4o_pi4a » Чет 16 яну 2014 19:24


Ще го проверя, благодаря за съветите.


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот ka4o_pi4a » Съб 18 яну 2014 14:06


Алтернатора се върти само в посоката на движението на пистовия ремък. На другата страна не иска до помръдне въобще.
Направих и 2 лог-а, като преди това съвсеееем леко скъсих лоста на актуатора. В сравнение с предишния ми лог съм качил с 5-10 процента стойностите на актуатора, като мисля че може още мъничко да се бутне. Сега усещам че колата тръгва малко по-рано към 2200 об/мин, а не както преди към 2500. Иначе оборотите все така си играят на празен ход ;(
Прикачени файлове
logs.rar
Качил съм ги в архив, че не ми дава да качвам .CSV файл. Логовете са на 03/10/11 канал и на 08/10/11 канал.
(3.92 KиБ) Свален 40 пъти
LOG-01-003-010-011.jpg
LOG-01-008-010-011.jpg


Потребителски аватар
ka4o_pi4a
Мнения: 303
Регистриран на: Пет 13 юли 2012 12:00
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ASV 2002
Местоположение: Благоевград

Re: Leon 1M 2002г ASV - върви след 3000 оборота

Мнениеот ka4o_pi4a » Сря 05 фев 2014 20:23


Вчера се направи ревизия на стартера, резултата е една силно износена втулка (отпред на зъбните колела), почистване и смазване и сега колата пали на секундата. Днес сутринта я оставих да проверят ГНП и дюзи. Казаха ми, че имала проблем с ел. блок на ГНП и утре ще го свалят да видят какво му е точно. Възможно ли е да се установи дали има проблем с ел. блока на ГНП без да се отваря помпата или са ме метнали нещо ?



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgi82 и 89 госта