Отскоро съм собственик на Б5 1.9 TDI, 1998, за което писах в основния форум. Започнаха да излизат разни неща, част от тях се поизясниха, част тепърва предстоят да се решават. Имам два въпроса относно двигателя и ще се надявам на компетентно мнение.
1. Колата ми не се движеше както трябва - нямаше необходимата мощност. Изчетох всиките 40 и кусур страници, някои от темите по няколко пъти. Видях, че проблема може да е от няколко основни неща и реших да го карам стъпка по стъпка. Огледах маркучетата около турбото и не видях пукнато или извадено. Така. Понеже бях силно впечатлен от показаните снимки в темата за чистене на колекторите реших да свалям и чистя. ЕГР ми не е запушен, нямаше кой знае колко нагар в него и се движеше свободно, поизчистих го и го оставих настрана. Свалих смукателните колектори и.... масло. Вярно не много, но като наклониш на някъде и гледаш как се стича. В пластмасовата тръба, която влиза в колектора също. Самият нагар/по-скоро някаква лепкава субстанция/ беше малко - може би около 1-2мм равномерно разпределени навсякъде с изключение на отвора за ЕГР-а - там беше абсолютно запушено от чист, сух нагар.
Въпрос - не мисля, че е нормално да имам така масло там, вероятен проблем и решение?
Междудругото като сглобявах обратно измъкнах едно от маркучетата без да искам и като го стиснах видях, че всъщност е доста нацепено. Изрязох всички, които успях да видя до здрава гума и ги сложих пак. Ефекта беше поразителен - работещно турбо и мощност на колата. Колата припушва сиво бяло, когато е студена.
2. При движение, не на сводобен ход, а само на скорост двигателя има един много неприятен звук. Понеже се чудех как да го опиша най-добре жена ми се включи с предложение, на което много се смях, но всъщност е най-близо до истината. Звучи като машинка за мелене на месо. Ускорява се с оборотите и е неприятно силен. Страх ме е да не се окаже някакъв сериозен проблем в скоростната кутия. Какво може да бъде? Ще сменя малото на скоростната кутия първо, но не знам как и откъде.
Ще сменям и ангренажен ремък и консумативи - ремъка май е на издихания, от това което видях.



масло в колекторите
Ами изглежда, че го открих - разликата е значителна, а и сега турбото си се чува лекичко в определен диапазон на оборотите.
Като я запаля и отида отзад да я гледам пак си припушва. После се оправя, но не мога да кажа след колко време - не стоя да я чакам да загрее на място, а като сляза от нея след като съм карал и я погледна си е наред.
Дюзи май.
Като я запаля и отида отзад да я гледам пак си припушва. После се оправя, но не мога да кажа след колко време - не стоя да я чакам да загрее на място, а като сляза от нея след като съм карал и я погледна си е наред.
Дюзи май.
- komitov
- Мнения: 176
- Регистриран на: Нед 23 дек 2007 19:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
1 Няма TDI което да отвориш ида не е омаслено ,въпроса е колко еединак написа:1. Има логика. Какво трябва да се направи и може ли да се кара така още?
2. Лагер? Определено не е лагер на главина, къде да го търся?


Проблемът е, че се получава само на ход, на скорост, а тук никой няма да се качи с мен в колата докато карам за да го чуе. Не били застраховани извън гаража. Не ме питай, как съм си диагностицирал сам предишната кола и съм им завирал главите в проблемите, защото бяха некадърни да ги открият, при това трябваше аз да въртя щангата за да им покажа, че шарнира ми, например е заминал. И това не само на един сервиз. Не ми се разправя пък за другите съпътстващи простотии. Затова искам да отида с достоверно предположение.
Но, да, прав си, че така е трудно. Все си мислех, че може би и някой друг се е сблъсквал с такова нещо. Абе, да не би на мен дънките ми да пускат синьо - демек на Пасатите дизелите да си правят така по принцип? )))
Но, да, прав си, че така е трудно. Все си мислех, че може би и някой друг се е сблъсквал с такова нещо. Абе, да не би на мен дънките ми да пускат синьо - демек на Пасатите дизелите да си правят така по принцип? )))
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
единак написа:1. Има логика. Какво трябва да се направи и може ли да се кара така още?
2. Лагер? Определено не е лагер на главина, къде да го търся?
1. Радикалното решение е смяна на турбината. За моженето - може да се кара. Ще ти "похапва" масло (може да не го разбираш винаги по пръчката), а вече си специалист по почистване на колекторите, и си наясно какво прави там маслото (особено като се спече около някой отвор - писал си в първия пост).
2. Откъде си сигурен че не е лагер на главина ? В скоростната кутия, диференциала. Предполагам си наясно че ако е заминал такъв лагер, скоростите могат да си влизат повече от перфектно, но не е желателно да се кара така (най-вече от гледна точка на банковата сметка и кюфтетата и каймата).