масло в колекторите

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

масло в колекторите

Мнениеот единак » Пет 26 дек 2008 19:36


Отскоро съм собственик на Б5 1.9 TDI, 1998, за което писах в основния форум. Започнаха да излизат разни неща, част от тях се поизясниха, част тепърва предстоят да се решават. Имам два въпроса относно двигателя и ще се надявам на компетентно мнение.

1. Колата ми не се движеше както трябва - нямаше необходимата мощност. Изчетох всиките 40 и кусур страници, някои от темите по няколко пъти. Видях, че проблема може да е от няколко основни неща и реших да го карам стъпка по стъпка. Огледах маркучетата около турбото и не видях пукнато или извадено. Така. Понеже бях силно впечатлен от показаните снимки в темата за чистене на колекторите реших да свалям и чистя. ЕГР ми не е запушен, нямаше кой знае колко нагар в него и се движеше свободно, поизчистих го и го оставих настрана. Свалих смукателните колектори и.... масло. Вярно не много, но като наклониш на някъде и гледаш как се стича. В пластмасовата тръба, която влиза в колектора също. Самият нагар/по-скоро някаква лепкава субстанция/ беше малко - може би около 1-2мм равномерно разпределени навсякъде с изключение на отвора за ЕГР-а - там беше абсолютно запушено от чист, сух нагар.
Въпрос - не мисля, че е нормално да имам така масло там, вероятен проблем и решение?
Междудругото като сглобявах обратно измъкнах едно от маркучетата без да искам и като го стиснах видях, че всъщност е доста нацепено. Изрязох всички, които успях да видя до здрава гума и ги сложих пак. Ефекта беше поразителен - работещно турбо и мощност на колата. Колата припушва сиво бяло, когато е студена.

2. При движение, не на сводобен ход, а само на скорост двигателя има един много неприятен звук. Понеже се чудех как да го опиша най-добре жена ми се включи с предложение, на което много се смях, но всъщност е най-близо до истината. Звучи като машинка за мелене на месо. Ускорява се с оборотите и е неприятно силен. Страх ме е да не се окаже някакъв сериозен проблем в скоростната кутия. Какво може да бъде? Ще сменя малото на скоростната кутия първо, но не знам как и откъде.
Ще сменям и ангренажен ремък и консумативи - ремъка май е на издихания, от това което видях.




Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tedo- » Пет 26 дек 2008 19:52


значи си открил проблема и сега върви?
сивият пушек на студено само при запалването ли е или си пуши докато загрее?


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот единак » Пет 26 дек 2008 20:16


Ами изглежда, че го открих - разликата е значителна, а и сега турбото си се чува лекичко в определен диапазон на оборотите.

Като я запаля и отида отзад да я гледам пак си припушва. После се оправя, но не мога да кажа след колко време - не стоя да я чакам да загрее на място, а като сляза от нея след като съм карал и я погледна си е наред.

Дюзи май.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Съб 27 дек 2008 10:43


1. Източника на маслото е турбината - от нея, през интеркулера, до колекторите.
2. Прилича ми на лагер.


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот единак » Съб 27 дек 2008 12:01


1. Има логика. Какво трябва да се направи и може ли да се кара така още?

2. Лагер? Определено не е лагер на главина, къде да го търся?


Потребителски аватар
komitov
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 23 дек 2007 19:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот komitov » Съб 27 дек 2008 19:10


единак написа:1. Има логика. Какво трябва да се направи и може ли да се кара така още?

2. Лагер? Определено не е лагер на главина, къде да го търся?
1 Няма TDI което да отвориш ида не е омаслено ,въпроса е колко е :?: ако е само омаслено караи но като отвориш кулера и направо тече трябва да се вземат мерки. А за виенето щом си сигурен че не е лагер на главина и във скоростната кутия има лагери :idea:


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот единак » Съб 27 дек 2008 20:15


Не е много, но не съм отварял кулера, за да видя там как е.

Скоростна кутия... не ми се мисли направо. А така хубаво си влизат скоростите.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Мнениеот morfei1 » Съб 27 дек 2008 21:44


единак написа:Не е много, но не съм отварял кулера, за да видя там как е.

Скоростна кутия... не ми се мисли направо. А така хубаво си влизат скоростите.


Че какво има да мислиш за скоростите, ако скоростите са механични и няма видими течове от скоростната кутия, карай и не мисли за нея :wink: .


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот единак » Съб 27 дек 2008 22:00


И да я оставя да си дрънка така? Той звука на месомелачка ми навява приятни асоциации, ама знаеш ли колко бързо може да ми смели банковата сметка на кайма ))) То и без това и за едно кюфте няма там...


Потребителски аватар
komitov
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 23 дек 2007 19:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот komitov » Съб 27 дек 2008 22:52


За това дрънкане или стържене по добре ще е даго чуе майстор на място така по нета трудно някои ще ти даде някаква вярна дагноза :!:


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот единак » Съб 27 дек 2008 23:25


Проблемът е, че се получава само на ход, на скорост, а тук никой няма да се качи с мен в колата докато карам за да го чуе. Не били застраховани извън гаража. Не ме питай, как съм си диагностицирал сам предишната кола и съм им завирал главите в проблемите, защото бяха некадърни да ги открият, при това трябваше аз да въртя щангата за да им покажа, че шарнира ми, например е заминал. И това не само на един сервиз. Не ми се разправя пък за другите съпътстващи простотии. Затова искам да отида с достоверно предположение.
Но, да, прав си, че така е трудно. Все си мислех, че може би и някой друг се е сблъсквал с такова нещо. Абе, да не би на мен дънките ми да пускат синьо - демек на Пасатите дизелите да си правят така по принцип? )))


Потребителски аватар
komitov
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 23 дек 2007 19:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот komitov » Нед 28 дек 2008 20:04


Ааааа не вярвам да излизат така дрънкащи от завода :!: :!: :!:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Нед 28 дек 2008 20:44


единак написа:1. Има логика. Какво трябва да се направи и може ли да се кара така още?

2. Лагер? Определено не е лагер на главина, къде да го търся?

1. Радикалното решение е смяна на турбината. За моженето - може да се кара. Ще ти "похапва" масло (може да не го разбираш винаги по пръчката), а вече си специалист по почистване на колекторите, и си наясно какво прави там маслото (особено като се спече около някой отвор - писал си в първия пост).
2. Откъде си сигурен че не е лагер на главина ? В скоростната кутия, диференциала. Предполагам си наясно че ако е заминал такъв лагер, скоростите могат да си влизат повече от перфектно, но не е желателно да се кара така (най-вече от гледна точка на банковата сметка и кюфтетата и каймата).


единак
Мнения: 189
Регистриран на: Съб 21 юни 2008 19:50
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот единак » Нед 04 яну 2009 18:00


За много години!
Времето при нас се позахлади /-3,-4/ и онзи кофти звук взе да намаля, дори сутрин на студено въобще го няма.
Дали да тая основателни надежди, че може да се размина само със смяна на маслото на кутията?
Завиждам благородно за снега в Бг....


Потребителски аватар
axios
Мнения: 108
Регистриран на: Пон 02 юни 2008 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Vancouver, Canada

Мнениеот axios » Вто 06 яну 2009 9:12


Бри4ет, направо ти съчувствам. Механиците тука са същите абдали, а взимат 80$/час. Не ми се мисли, ако трябва да издиагностицират нещо:))
Пишман ще стана. :077:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта