Изгоряла помпа-дюза - причина?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот Viso » Вто 13 юли 2010 18:59


Колеги, някой има ли представа каква може да бъде причината за изгоряла помпа-дюза на кола на 40 000 км.?
Говорих с приемчика в "Сакар Ауто" - според него има изгорели дюзи и на по-нови коли в България, но не и в Германия. Вероятно причината била в некачествения дизел, който се продава у нас - можело да се развие по-висока температура на горене или нещо такова.
Има ли някакви превантивни мерки, които могат да се вземат за да не изгарят тези дюзи - например да се зарежда от по-скъпия дизел или да се слагат някакви добавки?




Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот morfei1 » Вто 13 юли 2010 19:37


Аз немога да си представя, че това нещо може да изгори да не е свещ за горене, ма те Сакарци ги говорят едниии особено приемчиците, дебел портфейл да имаш само, мотора ще ти сменят ако могат mhihi .

Може да се износи механичната му част, когато се ползва некачествена нафта, понеже не се осигурява нужното смазване, но да изгори от нея......... може също да има проблем в електрониката, не веднъж е имало такива проблеми, оказва се проблем в някакви кабелчета на PD елемента (които са в маслена баня), които са хлабави и дават нещо на късо, които се подменят и проблема се решава, без да се налага цялостна смяна на PD елемента, защото цената е солена, както можеби любезно са те уведомили за цената, официалните представители.

Все пак каква е колата и какъв е проблема, симптомите, каква е грешката, която дава VAGCOM :roll: ?

Изображение


Потребителски аватар
maimo
Мнения: 966
Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
Автомобил: GOLF 5 GTI
Двигател: AXX-2005
Местоположение: Варна

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот maimo » Вто 13 юли 2010 19:48


защото колите които се продават в герамния са едни а тези които се продават тук от официалните дилъри други, дори и по вид на двигателя. :?


Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот Viso » Вто 13 юли 2010 19:52


Може би "изгоряла" не е точния термин, но сдаде богу дух. Колата е Пасат В6. Угасна в движение и светна една жълта лампа като реотан. Помпа-дюзата вече е сменена с нова. Цената е хубава.


Потребителски аватар
kok12
Мнения: 640
Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
Автомобил: Golf 4
Двигател: ASZ
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот kok12 » Вто 13 юли 2010 19:56


какво направи старата ?


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4710
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот tdi fen » Вто 13 юли 2010 20:02


виждал съм изгоряла дюза изглежда така http://prikachi.com/images/846/2321846d.jpg но проблемът е причинен от нафта на черно,чета добри мнения за бензиностанции Ромпетрол нафтата им била много добра има и много добри добавки,като тази http://www.wuerth.bg/products/get/36.pdf която става за периодична и постоянна употреба,но има и друг вариант,фабричен дефект даже няколко пъти в продължителния тест на Auto Bild се е случвало


Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот Viso » Вто 13 юли 2010 20:02


Колата се прави в сервиз,в който имам доверие. Старата дюза, мисля че е върната в Сакар Ауто или Порше Бг за да се вземе новата на по-ниска цена.


botito
Мнения: 34
Регистриран на: Сря 03 яну 2007 11:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот botito » Вто 13 юли 2010 20:51


Извинявам се за спама, но тази кола на 40 000 км не е ли в гаранция


Потребителски аватар
joro09
Мнения: 241
Регистриран на: Нед 06 яну 2008 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот joro09 » Вто 13 юли 2010 21:32


ако е минала 2 год. не


Viso
Мнения: 235
Регистриран на: Пет 21 окт 2005 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот Viso » Сря 14 юли 2010 16:01


botito написа:Извинявам се за спама, но тази кола на 40 000 км не е ли в гаранция


Колата е на 2 год. и 3 месеца и не е в гаранция. Платих си новата дюза, кабели, държачи и всичко по смяната, но искам да разбера дали могат да се вземат някакви превантивни мерки да не горят други дюзи.
Другият вариант е човек да разчита на късмета и да е подготвен финансово, пък каквото се счупи - ще се оправя и няма да му мислим много. :D


cobra_11
Мнения: 86
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Благоевград

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот cobra_11 » Сря 14 юли 2010 18:05


Най -вероятно дюзата е прекъснала електрически , вследствие на което еку-то гаси двигателя . Към колегата с дюзата , превантивни мерки против "изгаряне" на дюзите няма , тук си трябва КЪСМЕТ. На BKP мотора , дюзите са най- големия му проблем.


Потребителски аватар
nikolay80
Мнения: 132
Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF 2001г
Местоположение: Сливен

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот nikolay80 » Сря 14 юли 2010 19:40


Имам познат с Пасат 6 с 2.0TDI 140 коня мотора,не му знам означението.Колата беше вече извън гаранция и до 60000 километра сменя 3 дюзи по 1300 му вземаха за смяна на всяка там с комплект кабели.Не знам дали е от горивото в БГ ама имам и познати със същия пасат със същия мотор в Испания и вече на около 100 000 км и няма никакви проблеми а е каран само с тираджийска нафта.


Ivo_
Мнения: 730
Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
Двигател:

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот Ivo_ » Сря 14 юли 2010 19:46


Дюзата определено е изгоряла.
Аз имам вече горчивия опит с 3 на брой. Четвъртата просто не я дочакох и я смених преди да изгори.
Определено има някаква закомерност или фактори ускоряващи износването им. Това че на ВКР мотора това му е слабост също е вярно. При мен първата изгоря на 95хил.км. Втората след по-малко от месец и около 1500 км. Третата в деня в който си взех колата от Порше Изток и бях минал по-малко от 300 км :banghead:
В момента в който елемента изгори екуто спира подаването на горивото и колата угасва. Според единия от приемчиците най-много изгорели дюзи имало през лятото или когато времето се стопляло. Поне ме успокоиха, че от тези които слагат нямат рекламации и дават 2 години гаранция. Въпреки това от тогава карам само на Премиум дизел. А преди това зимата се караше само с В-Пауър, по-рядко с обикновен на Шел и точно преди да почнат да горят дюзите с Ромпетрол. За съжаление съм втори собственик на колата и не знам първия дали не е сипвал някакви бълвочи.

Viso написа:
Колата е на 2 год. и 3 месеца и не е в гаранция. Платих си новата дюза, кабели, държачи и всичко по смяната, но искам да разбера дали могат да се вземат някакви превантивни мерки да не горят други дюзи.
Другият вариант е човек да разчита на късмета и да е подготвен финансово, пък каквото се счупи - ще се оправя и няма да му мислим много. :D


Колега Визо, този път момента си го изпуснал, но следващия път поискай да пуснат колата по "куланция". Просто колата е твърде малко километри и години за да носиш на свой гръб дефектите на производителя.


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот bnick » Сря 14 юли 2010 21:49


Ivo_ написа:
Колега Визо, този път момента си го изпуснал, но следващия път поискай да пуснат колата по "куланция". Просто колата е твърде малко километри и години за да носиш на свой гръб дефектите на производителя.


Това какво значи, че с тия дюзи почва почти всяка тема за Б6. Моя е BKC, но също е на 35000


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4710
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?

Мнениеот tdi fen » Сря 14 юли 2010 21:52


Ivo_ написа: Според единия от приемчиците най-много изгорели дюзи имало през лятото или когато времето се стопляло.
в това има логика,от мой доверен човек знам че по закон от Април до Септември навсякъде се се продава така наречиния летен дизел,но поради това че контролът на горивата е никакъв това което се продова лятото не е дизел предназначена за мпс а е а е по-известна като леко корабно гориво в пъти по-некачествено е от истинския дизел то,не може да се продава през зимата защото около 0 градуса се гелосва заради високото количество парафин и вода,но има и по-лош варинт така наречената "гаражна нафта" която е смеска на разни "хубави" неща общо взето според нашите търговци за тези пари 2,20-40лв/л получаваме това
п.п тове е неофициална и не абсулютно достоверна



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта