Колеги, някой има ли представа каква може да бъде причината за изгоряла помпа-дюза на кола на 40 000 км.?
Говорих с приемчика в "Сакар Ауто" - според него има изгорели дюзи и на по-нови коли в България, но не и в Германия. Вероятно причината била в некачествения дизел, който се продава у нас - можело да се развие по-висока температура на горене или нещо такова.
Има ли някакви превантивни мерки, които могат да се вземат за да не изгарят тези дюзи - например да се зарежда от по-скъпия дизел или да се слагат някакви добавки?



Изгоряла помпа-дюза - причина?
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
Аз немога да си представя, че това нещо може да изгори да не е свещ за горене, ма те Сакарци ги говорят едниии особено приемчиците, дебел портфейл да имаш само, мотора ще ти сменят ако могат
.
Може да се износи механичната му част, когато се ползва некачествена нафта, понеже не се осигурява нужното смазване, но да изгори от нея......... може също да има проблем в електрониката, не веднъж е имало такива проблеми, оказва се проблем в някакви кабелчета на PD елемента (които са в маслена баня), които са хлабави и дават нещо на късо, които се подменят и проблема се решава, без да се налага цялостна смяна на PD елемента, защото цената е солена, както можеби любезно са те уведомили за цената, официалните представители.
Все пак каква е колата и какъв е проблема, симптомите, каква е грешката, която дава VAGCOM
?


Може да се износи механичната му част, когато се ползва некачествена нафта, понеже не се осигурява нужното смазване, но да изгори от нея......... може също да има проблем в електрониката, не веднъж е имало такива проблеми, оказва се проблем в някакви кабелчета на PD елемента (които са в маслена баня), които са хлабави и дават нещо на късо, които се подменят и проблема се решава, без да се налага цялостна смяна на PD елемента, защото цената е солена, както можеби любезно са те уведомили за цената, официалните представители.
Все пак каква е колата и какъв е проблема, симптомите, каква е грешката, която дава VAGCOM


- maimo
- Мнения: 966
- Регистриран на: Пон 12 ное 2007 22:26
- Автомобил: GOLF 5 GTI
- Двигател: AXX-2005
- Местоположение: Варна
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
защото колите които се продават в герамния са едни а тези които се продават тук от официалните дилъри други, дори и по вид на двигателя. 

Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
Може би "изгоряла" не е точния термин, но сдаде богу дух. Колата е Пасат В6. Угасна в движение и светна една жълта лампа като реотан. Помпа-дюзата вече е сменена с нова. Цената е хубава.
- kok12
- Мнения: 640
- Регистриран на: Сря 08 окт 2008 18:15
- Автомобил: Golf 4
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
какво направи старата ?
- tdi fen
- Мнения: 4710
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
виждал съм изгоряла дюза изглежда така http://prikachi.com/images/846/2321846d.jpg но проблемът е причинен от нафта на черно,чета добри мнения за бензиностанции Ромпетрол нафтата им била много добра има и много добри добавки,като тази http://www.wuerth.bg/products/get/36.pdf която става за периодична и постоянна употреба,но има и друг вариант,фабричен дефект даже няколко пъти в продължителния тест на Auto Bild се е случвало
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
Колата се прави в сервиз,в който имам доверие. Старата дюза, мисля че е върната в Сакар Ауто или Порше Бг за да се вземе новата на по-ниска цена.
-
- Мнения: 34
- Регистриран на: Сря 03 яну 2007 11:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
Извинявам се за спама, но тази кола на 40 000 км не е ли в гаранция
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
botito написа:Извинявам се за спама, но тази кола на 40 000 км не е ли в гаранция
Колата е на 2 год. и 3 месеца и не е в гаранция. Платих си новата дюза, кабели, държачи и всичко по смяната, но искам да разбера дали могат да се вземат някакви превантивни мерки да не горят други дюзи.
Другият вариант е човек да разчита на късмета и да е подготвен финансово, пък каквото се счупи - ще се оправя и няма да му мислим много.

-
- Мнения: 86
- Регистриран на: Пон 15 дек 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Благоевград
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
Най -вероятно дюзата е прекъснала електрически , вследствие на което еку-то гаси двигателя . Към колегата с дюзата , превантивни мерки против "изгаряне" на дюзите няма , тук си трябва КЪСМЕТ. На BKP мотора , дюзите са най- големия му проблем.
- nikolay80
- Мнения: 132
- Регистриран на: Нед 01 юни 2008 21:53
- Автомобил: VW Passat
- Двигател: AVF 2001г
- Местоположение: Сливен
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
Имам познат с Пасат 6 с 2.0TDI 140 коня мотора,не му знам означението.Колата беше вече извън гаранция и до 60000 километра сменя 3 дюзи по 1300 му вземаха за смяна на всяка там с комплект кабели.Не знам дали е от горивото в БГ ама имам и познати със същия пасат със същия мотор в Испания и вече на около 100 000 км и няма никакви проблеми а е каран само с тираджийска нафта.
-
- Мнения: 730
- Регистриран на: Вто 06 дек 2005 8:48
- Автомобил: MK3 + T3 + МК5 Plus + MYLR
- Двигател:
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
Дюзата определено е изгоряла.
Аз имам вече горчивия опит с 3 на брой. Четвъртата просто не я дочакох и я смених преди да изгори.
Определено има някаква закомерност или фактори ускоряващи износването им. Това че на ВКР мотора това му е слабост също е вярно. При мен първата изгоря на 95хил.км. Втората след по-малко от месец и около 1500 км. Третата в деня в който си взех колата от Порше Изток и бях минал по-малко от 300 км
В момента в който елемента изгори екуто спира подаването на горивото и колата угасва. Според единия от приемчиците най-много изгорели дюзи имало през лятото или когато времето се стопляло. Поне ме успокоиха, че от тези които слагат нямат рекламации и дават 2 години гаранция. Въпреки това от тогава карам само на Премиум дизел. А преди това зимата се караше само с В-Пауър, по-рядко с обикновен на Шел и точно преди да почнат да горят дюзите с Ромпетрол. За съжаление съм втори собственик на колата и не знам първия дали не е сипвал някакви бълвочи.
Колега Визо, този път момента си го изпуснал, но следващия път поискай да пуснат колата по "куланция". Просто колата е твърде малко километри и години за да носиш на свой гръб дефектите на производителя.
Аз имам вече горчивия опит с 3 на брой. Четвъртата просто не я дочакох и я смених преди да изгори.
Определено има някаква закомерност или фактори ускоряващи износването им. Това че на ВКР мотора това му е слабост също е вярно. При мен първата изгоря на 95хил.км. Втората след по-малко от месец и около 1500 км. Третата в деня в който си взех колата от Порше Изток и бях минал по-малко от 300 км

В момента в който елемента изгори екуто спира подаването на горивото и колата угасва. Според единия от приемчиците най-много изгорели дюзи имало през лятото или когато времето се стопляло. Поне ме успокоиха, че от тези които слагат нямат рекламации и дават 2 години гаранция. Въпреки това от тогава карам само на Премиум дизел. А преди това зимата се караше само с В-Пауър, по-рядко с обикновен на Шел и точно преди да почнат да горят дюзите с Ромпетрол. За съжаление съм втори собственик на колата и не знам първия дали не е сипвал някакви бълвочи.
Viso написа:
Колата е на 2 год. и 3 месеца и не е в гаранция. Платих си новата дюза, кабели, държачи и всичко по смяната, но искам да разбера дали могат да се вземат някакви превантивни мерки да не горят други дюзи.
Другият вариант е човек да разчита на късмета и да е подготвен финансово, пък каквото се счупи - ще се оправя и няма да му мислим много.
Колега Визо, този път момента си го изпуснал, но следващия път поискай да пуснат колата по "куланция". Просто колата е твърде малко километри и години за да носиш на свой гръб дефектите на производителя.
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
Ivo_ написа:
Колега Визо, този път момента си го изпуснал, но следващия път поискай да пуснат колата по "куланция". Просто колата е твърде малко километри и години за да носиш на свой гръб дефектите на производителя.
Това какво значи, че с тия дюзи почва почти всяка тема за Б6. Моя е BKC, но също е на 35000
- tdi fen
- Мнения: 4710
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Изгоряла помпа-дюза - причина?
в това има логика,от мой доверен човек знам че по закон от Април до Септември навсякъде се се продава така наречиния летен дизел,но поради това че контролът на горивата е никакъв това което се продова лятото не е дизел предназначена за мпс а е а е по-известна като леко корабно гориво в пъти по-некачествено е от истинския дизел то,не може да се продава през зимата защото около 0 градуса се гелосва заради високото количество парафин и вода,но има и по-лош варинт така наречената "гаражна нафта" която е смеска на разни "хубави" неща общо взето според нашите търговци за тези пари 2,20-40лв/л получаваме товаIvo_ написа: Според единия от приемчиците най-много изгорели дюзи имало през лятото или когато времето се стопляло.
п.п тове е неофициална и не абсулютно достоверна
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 24 госта