Здравейте,
Преди около месец ми се наложи да сменя турбото на пасата...
Причината според "майсторите" е неправилно омасляване.
Показаха ми някаква странна субстанция, която се беше наслоила върху капачката на маслото.
От фирмата, доставчик на турбото пък ми казаха "повредата е в следствие на дисбаланс".
След смяната на турбото възникнаха няколко много неприятни ситуации, пораждащи съотвентите въпроси.
А именно:
1. Забелязвам, че автомобилът е по-тромавичък. На мен не ми пречи, не съм състезател. Просто ми е притеснено да не би турбото да не работи в норми. Ходих във VW - сервиз - там, след диагностика в движение, ми казаха "Турбото работи". Не знам как да го тълкувам.
2. Въпросната "Странна субстанция" отново започва да се наслоява върху капачката за наливане на маслото. Въпреки, че при смяната на турбото поръчах две туби MOTUL SPECIFIC - едната за почистване на двигателя с някаква добавка, а другата за наливане след процедурите. Естествено и два маслени филтъра.
Според "майсторите" субстанцията би могла да бъде "конденз", причинен от топлообменника за маслото, можело да има вода в него.
Тъй като нямам особено доверие на "майсторите", реших да BRAINSTORM-на тук във форума, понеже аз лично нямам никакви познания в областта...
Моля Ви за помощ, тъй като тези проблеми ми вгорчиха празниците...
Пропуснах да кажа, че със смяната на турбото се наложи да сменим и ЕГР клапана... Това по идея на "Майсторите"...
Благодаря ви предварително!



Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
- jiovanni
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: DEATH STAR
- Контакти:
Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
Последна промяна от jiovanni на Вто 04 яну 2011 15:51, променено общо 2 пъти.
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
пробвал ли си през отдушника на мотора дали си излизат газовете?
- jiovanni
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: DEATH STAR
- Контакти:
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
Не знам какво е "Отдушник на мотора".
Ако говориш за щеката на маслото (в което силно се съмнявам), да от там си духа мъничко...
Ако говориш за щеката на маслото (в което силно се съмнявам), да от там си духа мъничко...
- tatenceto
- Мнения: 781
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
Конденза по капачката за наливане се получава когато колата се кара на къси растояния.С две думи,колата не влиза в нормална температура на работа.Отдушника на мотора е,не щеката за мерене на маслото,а едно като филтър,което стои отгоре на капака на клапаните на мотора.
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: Нед 21 ное 2010 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
Много ми е интересно защо пък сте сменили и ЕГР, след смяна на турбото!
А иначе,може и конденз да се смесва малко с маслото и да цапа.


А иначе,може и конденз да се смесва малко с маслото и да цапа.
- jiovanni
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: DEATH STAR
- Контакти:
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
santana1 написа:Много ми е интересно защо пък сте сменили и ЕГР, след смяна на турбото!![]()
![]()
А иначе,може и конденз да се смесва малко с маслото и да цапа.
На този въпрос нямам и бегъл отговор.
Казаха ми, че някаква мембранка се е спукала (това вътре в клапана) и проблемът в турбото може да е бил от това...
Както няколко пъти написах - "майстори"
Всъщност историята е малко по-дълга (отстрани дори забавна):
Първо ми звънят и ми казват - цитирам: "Има спукан маркуч, ще трябва да се смени - 50 лв."
След това звънят и казват "Не е маркуч, а мембранка клапан. Но клапанът трябва да се смени целият - 400 лв"
И... така...
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: Нед 21 ное 2010 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
Къде това ,бе колега!Кои са тези майстори,че да се пазя от такива! 

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
От къде си бре, колега? Попаднал си на пишман майстори ми се струва. Разгледай раздела за серивизите и посети някой от клубните майстори.
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
Колега за странната субстанция не се притеснявай.Наричат го карамел.Леко бяло-жълто е нали?Това е от изпаренията на маслото.При всички коли се получва,който се карат градско зимата.Едва ли проблема е от него обаче..
- jiovanni
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: DEATH STAR
- Контакти:
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
От Свищов съм....
Наблизо са ми Плевен, Русе и В. Търново...
Принципно ходя във VW-Плевен, но с неработещо турбо трябваше да вляза в най-близкия сервиз.
И освен всичко друго сега в студените дни се появи и този проблем... Въобще всичко е
Що се отнася до изпаренията на маслото - беше ми обяснено за тях, но според "майсторите" конкретните изпарения са в безобразно голямо количество. (ще сложа снимка скоро)
Според тях маслото се смесва с вода.
Направиха тест - дали не пропуска антифриз отнякъде - в продължение на два часа бяха "надули" системата и не установиха теч...
В техните представи проблемът остава да е топлообменника на маслото, спукана глава или спукан блок.
Наблизо са ми Плевен, Русе и В. Търново...
Принципно ходя във VW-Плевен, но с неработещо турбо трябваше да вляза в най-близкия сервиз.
И освен всичко друго сега в студените дни се появи и този проблем... Въобще всичко е

Що се отнася до изпаренията на маслото - беше ми обяснено за тях, но според "майсторите" конкретните изпарения са в безобразно голямо количество. (ще сложа снимка скоро)
Според тях маслото се смесва с вода.
Направиха тест - дали не пропуска антифриз отнякъде - в продължение на два часа бяха "надули" системата и не установиха теч...
В техните представи проблемът остава да е топлообменника на маслото, спукана глава или спукан блок.
-
- Мнения: 84
- Регистриран на: Нед 21 ное 2010 20:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
Колега ти си дал една торба пари на пишман майстори!!!
По-добре иди при Ифидик във Варна,щото мисля ,че влизаш в "Страшен филм"

По-добре иди при Ифидик във Варна,щото мисля ,че влизаш в "Страшен филм"

- jiovanni
- Мнения: 56
- Регистриран на: Пон 21 авг 2006 7:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: DEATH STAR
- Контакти:
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
Вярно е това за торбата
Слагам снимка на това, което са наслоява по капачката.
Само да поясня, че количеството на "конденза" беше много повече... умножете това, което виждате по 3 да речем..
Въпросите които остават неизяснени са:
1. Защо автомобилът стана по-тромав?
2. Какво е това нещо, което се наслоява по капачката?
3. Ако има смесване на маслото с нещо друго, след смяната на турбината, то кава би могла да е причината?
4. Какво се случва с маслото което изтече по генерацията след срива в турбината?
Що се отнася до ходене във Варна - мина ми през главата, но ме притеснява времето, разтоянието и заетостта на колегата Ифидик. Не е ясно дали ще може да ме приеме, ако колата остава там ще имам проблем с връщането... и ред други такива битовизми...

Слагам снимка на това, което са наслоява по капачката.
Само да поясня, че количеството на "конденза" беше много повече... умножете това, което виждате по 3 да речем..
Въпросите които остават неизяснени са:
1. Защо автомобилът стана по-тромав?
2. Какво е това нещо, което се наслоява по капачката?
3. Ако има смесване на маслото с нещо друго, след смяната на турбината, то кава би могла да е причината?
4. Какво се случва с маслото което изтече по генерацията след срива в турбината?
Що се отнася до ходене във Варна - мина ми през главата, но ме притеснява времето, разтоянието и заетостта на колегата Ифидик. Не е ясно дали ще може да ме приеме, ако колата остава там ще имам проблем с връщането... и ред други такива битовизми...
- BRUKLLIN
- Мнения: 363
- Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
Щом ти е сменяна турбината и имаш спад на мощноста сигурно не е настроена както трябва!
Пиши едно ЛС на колегата Ифидик и се уговорете кога да я закараш!!!
Пиши едно ЛС на колегата Ифидик и се уговорете кога да я закараш!!!
-
- Мнения: 234
- Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ruse
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
И аз карам колата на къси разсояния ,но "такова" не сам имал никога по капачката.
- tdi fen
- Мнения: 4709
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF
колега с какво масло си и на какви километри е ? с добавка ли е маслото в момента ? губиш ли антифриз ? това по капачката хич не е нормално провери ли картерната вентилация да не е запушена ?
п.п на мен ми прилича на много калпаво масло или масло с добавка
п.п на мен ми прилича на много калпаво масло или масло с добавка
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Tomo и 30 госта