Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
jiovanni
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DEATH STAR
Контакти:

Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот jiovanni » Вто 04 яну 2011 14:06


Здравейте,
Преди около месец ми се наложи да сменя турбото на пасата...
Причината според "майсторите" е неправилно омасляване.
Показаха ми някаква странна субстанция, която се беше наслоила върху капачката на маслото.
От фирмата, доставчик на турбото пък ми казаха "повредата е в следствие на дисбаланс".

След смяната на турбото възникнаха няколко много неприятни ситуации, пораждащи съотвентите въпроси.
А именно:
1. Забелязвам, че автомобилът е по-тромавичък. На мен не ми пречи, не съм състезател. Просто ми е притеснено да не би турбото да не работи в норми. Ходих във VW - сервиз - там, след диагностика в движение, ми казаха "Турбото работи". Не знам как да го тълкувам.
2. Въпросната "Странна субстанция" отново започва да се наслоява върху капачката за наливане на маслото. Въпреки, че при смяната на турбото поръчах две туби MOTUL SPECIFIC - едната за почистване на двигателя с някаква добавка, а другата за наливане след процедурите. Естествено и два маслени филтъра.

Според "майсторите" субстанцията би могла да бъде "конденз", причинен от топлообменника за маслото, можело да има вода в него.

Тъй като нямам особено доверие на "майсторите", реших да BRAINSTORM-на тук във форума, понеже аз лично нямам никакви познания в областта...
Моля Ви за помощ, тъй като тези проблеми ми вгорчиха празниците...

Пропуснах да кажа, че със смяната на турбото се наложи да сменим и ЕГР клапана... Това по идея на "Майсторите"...
Благодаря ви предварително!

Последна промяна от jiovanni на Вто 04 яну 2011 15:51, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот niks76 » Вто 04 яну 2011 14:15


пробвал ли си през отдушника на мотора дали си излизат газовете?


Потребителски аватар
jiovanni
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DEATH STAR
Контакти:

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот jiovanni » Вто 04 яну 2011 14:18


Не знам какво е "Отдушник на мотора".
Ако говориш за щеката на маслото (в което силно се съмнявам), да от там си духа мъничко...


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот tatenceto » Вто 04 яну 2011 15:14


Конденза по капачката за наливане се получава когато колата се кара на къси растояния.С две думи,колата не влиза в нормална температура на работа.Отдушника на мотора е,не щеката за мерене на маслото,а едно като филтър,което стои отгоре на капака на клапаните на мотора.


santana1
Мнения: 84
Регистриран на: Нед 21 ное 2010 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот santana1 » Вто 04 яну 2011 15:36


Много ми е интересно защо пък сте сменили и ЕГР, след смяна на турбото! :screwy :roll:
А иначе,може и конденз да се смесва малко с маслото и да цапа.


Потребителски аватар
jiovanni
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DEATH STAR
Контакти:

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот jiovanni » Вто 04 яну 2011 15:49


santana1 написа:Много ми е интересно защо пък сте сменили и ЕГР, след смяна на турбото! :screwy :roll:
А иначе,може и конденз да се смесва малко с маслото и да цапа.


На този въпрос нямам и бегъл отговор.
Казаха ми, че някаква мембранка се е спукала (това вътре в клапана) и проблемът в турбото може да е бил от това...
Както няколко пъти написах - "майстори"
Всъщност историята е малко по-дълга (отстрани дори забавна):
Първо ми звънят и ми казват - цитирам: "Има спукан маркуч, ще трябва да се смени - 50 лв."
След това звънят и казват "Не е маркуч, а мембранка клапан. Но клапанът трябва да се смени целият - 400 лв"
И... така...


santana1
Мнения: 84
Регистриран на: Нед 21 ное 2010 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот santana1 » Вто 04 яну 2011 16:40


Къде това ,бе колега!Кои са тези майстори,че да се пазя от такива! :shock


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот K » Вто 04 яну 2011 18:23


От къде си бре, колега? Попаднал си на пишман майстори ми се струва. Разгледай раздела за серивизите и посети някой от клубните майстори.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот mupk0 » Вто 04 яну 2011 18:34


Колега за странната субстанция не се притеснявай.Наричат го карамел.Леко бяло-жълто е нали?Това е от изпаренията на маслото.При всички коли се получва,който се карат градско зимата.Едва ли проблема е от него обаче..


Потребителски аватар
jiovanni
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DEATH STAR
Контакти:

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот jiovanni » Вто 04 яну 2011 21:24


От Свищов съм....
Наблизо са ми Плевен, Русе и В. Търново...
Принципно ходя във VW-Плевен, но с неработещо турбо трябваше да вляза в най-близкия сервиз.
И освен всичко друго сега в студените дни се появи и този проблем... Въобще всичко е heavy metal zork

Що се отнася до изпаренията на маслото - беше ми обяснено за тях, но според "майсторите" конкретните изпарения са в безобразно голямо количество. (ще сложа снимка скоро)

Според тях маслото се смесва с вода.
Направиха тест - дали не пропуска антифриз отнякъде - в продължение на два часа бяха "надули" системата и не установиха теч...
В техните представи проблемът остава да е топлообменника на маслото, спукана глава или спукан блок.


santana1
Мнения: 84
Регистриран на: Нед 21 ное 2010 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот santana1 » Сря 05 яну 2011 9:23


Колега ти си дал една торба пари на пишман майстори!!! :shock
По-добре иди при Ифидик във Варна,щото мисля ,че влизаш в "Страшен филм" :banghead:


Потребителски аватар
jiovanni
Мнения: 56
Регистриран на: Пон 21 авг 2006 7:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: DEATH STAR
Контакти:

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот jiovanni » Сря 05 яну 2011 10:57


Вярно е това за торбата :)
Слагам снимка на това, което са наслоява по капачката.
Само да поясня, че количеството на "конденза" беше много повече... умножете това, което виждате по 3 да речем..

Въпросите които остават неизяснени са:
1. Защо автомобилът стана по-тромав?
2. Какво е това нещо, което се наслоява по капачката?
3. Ако има смесване на маслото с нещо друго, след смяната на турбината, то кава би могла да е причината?
4. Какво се случва с маслото което изтече по генерацията след срива в турбината?

Що се отнася до ходене във Варна - мина ми през главата, но ме притеснява времето, разтоянието и заетостта на колегата Ифидик. Не е ясно дали ще може да ме приеме, ако колата остава там ще имам проблем с връщането... и ред други такива битовизми...
Прикачени файлове
05012011058.jpg


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот BRUKLLIN » Сря 05 яну 2011 12:21


Щом ти е сменяна турбината и имаш спад на мощноста сигурно не е настроена както трябва!
Пиши едно ЛС на колегата Ифидик и се уговорете кога да я закараш!!!


rostislav1998
Мнения: 234
Регистриран на: Съб 24 яну 2009 22:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот rostislav1998 » Сря 05 яну 2011 12:25


И аз карам колата на къси разсояния ,но "такова" не сам имал никога по капачката.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4709
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Притеснения разни след смяна на турбо на AVF

Мнениеот tdi fen » Сря 05 яну 2011 12:58


колега с какво масло си и на какви километри е ? с добавка ли е маслото в момента ? губиш ли антифриз ? това по капачката хич не е нормално провери ли картерната вентилация да не е запушена ?
п.п на мен ми прилича на много калпаво масло или масло с добавка



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта