поддръжка на 1.7 SDI

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
jriley
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 19 фев 2012 3:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот jriley » Пон 20 фев 2012 1:21


Колеги, какви са регулярните поддръжки на 1.7 SDI двигател ?
За маслото знам, ама тоя двигател има ли ангренажи, ролки, такива неща, дето трябва да се сменят ?




red.devilll
Мнения: 1385
Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
Автомобил:
Двигател:

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот red.devilll » Пон 20 фев 2012 9:59


Има си ангренажен ремък + 2 ролки и водна помпа.Ако това ти е въпроса ето ти и отговора :beer


jriley
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 19 фев 2012 3:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот jriley » Пон 20 фев 2012 11:40


Благодаря, колега ! А този ангренаж и ролки на 50 000 км ли се сменя ? Трябва ли да сменям и водна помпа или нещо друго със смяната на ремъка ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот samo_pechka » Пон 20 фев 2012 15:06


jriley написа:Благодаря, колега ! А този ангренаж и ролки на 50 000 км ли се сменя ? Трябва ли да сменям и водна помпа или нещо друго със смяната на ремъка ?

На различни места чета между 60к и 90к .Ти си прецени на колко-особено като знаем и какво е качеството на рез.части тук при нас :roll: .За водната помпа-да с ремъка заедно.Спирачна течност-на две години!Хубаво е и всяка година въздушен и горивен филтър да се сменят!Преди всяка зима -проверка на подгревни свещи-при дефектирала -своевременна замяна!!Да не се чака!! Два-три пъти в годината-проверка на електролита в акумулатора-при нужда доливане на дест.вода! Преди зима-проверка на антифриз за устойчивост на ниски температури.В зависимост от вида на антифриза и смяна-ако е лонг лайв-на пет години ,ако е обикновен -две години.Всяко "удължаване" на времето води до проблеми и пробив на радиатори(прим. на парно).При всяко дигане на капака и при предстоящ по-дълъг преход -проверка на масла и ниво течности(охладителна,спирачна и т.н.).Естествено това е не само при Поло :mrgreen: :beer


jriley
Мнения: 4
Регистриран на: Нед 19 фев 2012 3:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот jriley » Пон 20 фев 2012 16:01


Благодаря, колега, това ми трябваше !


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот K » Пон 20 фев 2012 16:30


samo_pechka написа:
jriley написа:Благодаря, колега ! А този ангренаж и ролки на 50 000 км ли се сменя ? Трябва ли да сменям и водна помпа или нещо друго със смяната на ремъка ?

Хубаво е и всяка година въздушен и горивен филтър да се сменят!


Ти по принцип въздушния на година ли си го сменяш? :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот samo_pechka » Пон 20 фев 2012 19:43


K написа:
samo_pechka написа:...
Хубаво е и всяка година въздушен и горивен филтър да се сменят!


Ти по принцип въздушния на година ли си го сменяш? :)

Колега ..да не излезе ,че се хваля, аз изминавам средно между 30к и 35 к км на година,до преди 2 години 65 к-70 к км(редовно пътуване извън БГ), та някой път и три пъти го сменям на година :Mr Green Fun ,по принцип два пъти.Далеч съм от мисълта ,че и останалите въртят същите км.(поне не всички .... )така ,че е достатъчно в повечето случаи-един път.Отделен е въпроса ,че има колеги които карат с един филтър 5 години ,но то си е за тяхна сметка... :beer


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот H2O » Пон 20 фев 2012 19:49


За задължителна смяна на водна помпа при SDI е малко съмнително.Попитай първо и тогава купувай!


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот K » Пон 20 фев 2012 20:04


samo_pechka написа:
K написа:
samo_pechka написа:...
Хубаво е и всяка година въздушен и горивен филтър да се сменят!


Ти по принцип въздушния на година ли си го сменяш? :)

Колега ..да не излезе ,че се хваля, аз изминавам средно между 30к и 35 к км на година,до преди 2 години 65 к-70 к км(редовно пътуване извън БГ), та някой път и три пъти го сменям на година :Mr Green Fun ,по принцип два пъти.Далеч съм от мисълта ,че и останалите въртят същите км.(поне не всички .... )така ,че е достатъчно в повечето случаи-един път.Отделен е въпроса ,че има колеги които карат с един филтър 5 години ,но то си е за тяхна сметка... :beer


Това е филтъра ми, който смених наскоро, само на 8 хиляди км.

Изображение


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот samo_pechka » Пон 20 фев 2012 20:13


K написа:...........

Това е филтъра ми, който смених наскоро, само на 8 хиляди км.

Изображение

Брех.... :shock бая се е "напраскал"..значи по-честа смяна за вас :Mr Green Fun при ТД или ТДИ малко по-бавно се "дръсти" :beer


K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот K » Пон 20 фев 2012 20:14


Карам именно ТДИ :)


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот samo_pechka » Пон 20 фев 2012 20:18


H2O написа:За задължителна смяна на водна помпа при SDI е малко съмнително.Попитай първо и тогава купувай!

Ресурса на водната помпа не е по-голям от на ангренажния ремък,пък и не е една камара пара.По-добре-смяна! :wink:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот samo_pechka » Пон 20 фев 2012 20:27


K написа:Карам именно ТДИ :)
Интересно ..не споря ,но при мен не е така,не знам защо но при мен и след 15 к км изглежда по-добре от на колегата "К" :talk: .При такава ситуация и аз бих сменял още по-често въздушния филтър..


Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот deversant » Пон 20 фев 2012 20:35


Доколкото знам е с кутия от поло 6N0 там проблем са скоростните кутии!Но двигателят е 1.9д с 64 коня.
На лупо и ароса ги слагат както на 1.9 и 1.7 дизелови мотори.При теб обаче конете са по малко 60к.с и въртящият момент ще е по малък.Така че може и да не ти се обади скоростна кутия.
В по новите години може и да са сложили кутия 02...но в по старите си 085,точно същата. :да:


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8988
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: поддръжка на 1.7 SDI

Мнениеот samo_pechka » Пон 20 фев 2012 20:49


deversant написа:Доколкото знам е с кутия от поло 6N0 там проблем са скоростните кутии!Но двигателят е 1.9д с 64 коня.
На лупо и ароса ги слагат както на 1.9 и 1.7 дизелови мотори.При теб обаче конете са по малко 60к.с и въртящият момент ще е по малък.Така че може и да не ти се обади скоростна кутия.
В по новите години може и да са сложили кутия 02...но в по старите си 085,точно същата. :да:

Наистина има проблем със скоростите и то точно на тези Лупо-та и Поло-та с 1.7 мотори. На 6N скоростната кутия не е ли като на голф 3 с 1Y мотор ?Тя е доказана и аз поне не знам за проблем там...на по-новите -да дори и на 1.9,ама на 6N специално не съм чувал за проблем :roll: които са с предкамерния дизел и Бош-ГНП...



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: AFN98, владислав и 40 госта