1Z въпрос за принцип на работа на подгревни свещи

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
soadfan
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 16 май 2010 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

1Z въпрос за принцип на работа на подгревни свещи

Мнениеот soadfan » Вто 31 дек 2013 15:59


Наскоро купих един Пасатор '94 1.9 ТДИ и съм се заел да го връщам в "заводски" вид:D
Интересува ме какъв е принципа на работа на системата за подгрев за да мога да я тествам. Откъде черпи информация кога трябва да спре подгряването преди запалване и в последствие колко време работи това допълнително греене или както там се нарича по време на работа на двигателя.
В момента на реле 103 му е отрязана клема 87 и е запоен проводник до ключ на таблото, т.е. подгрева се пуска принудително, но индикацията на таблото свети постоянно без значение дали е пуснат подгрева или не. Като стартира двигателя - индикатора изгасва. Взел съм реле 103 и съм го сложил, но ме е страх да държа повече от 15 секунди да не изгорят свещите и стартирам двигателя, в тоя ред на мисли, колко време мога да изчакам да видя дали ще изгасне индикатора преди да думне някоя свещ? :rolleyes :36 :a070 :c022

П.П. Мисля да вържа едно диодче към изхода на товарната верига на релето да следя кога и колко работят свещите.




_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: 1Z въпрос за принцип на работа на подгревни свещи

Мнениеот _SUN_ » Вто 31 дек 2013 16:32


Махни предпазителя на свещите и си чакай колкото време искаш, реле 103 се управлява/в зависимост от температурата на антифриза/ от ЕКУ, лампата на подгрева също.Лампата има и вторична функция свети при запален мотор в някои аварийни режими.Колко време работят свещите преди палене - правопропорционално на температурата ЕКУ решава, колко време работят след старт - пак ЕКУ решава.


Потребителски аватар
soadfan
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 16 май 2010 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1Z въпрос за принцип на работа на подгревни свещи

Мнениеот soadfan » Вто 31 дек 2013 16:47


Демек с тоя ключ на таблото е отрязан достъпа на ЕКУ-то до свещите през реле 103?
А как се установява, дали даден датчик (температурния, примерно), от който ЕКУ-то черпи информация е изправен?


_SUN_
Мнения: 306
Регистриран на: Съб 26 юли 2008 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свиленград

Re: 1Z въпрос за принцип на работа на подгревни свещи

Мнениеот _SUN_ » Вто 31 дек 2013 16:54


В аутодата ги има стойностите по спомен от 0градуса, 20, 40, 60, 80, 90 градуса съпротивлението му се изменя 6ком, 5ком, 4ком, 3ком, 1.5ком, 800ом, 250 ом, за по-точно провери там.


Потребителски аватар
soadfan
Мнения: 28
Регистриран на: Нед 16 май 2010 18:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: 1Z въпрос за принцип на работа на подгревни свещи

Мнениеот soadfan » Сря 29 яну 2014 9:14


Понеже времето не позволява да се занимавам сега, го карам на ръчно подгряване. В тази връзка има ли някой таблица с приблизителните времена на подгряване при различните температури на околната среда


Потребителски аватар
malkia_s
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 яну 2009 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: 1Z въпрос за принцип на работа на подгревни свещи

Мнениеот malkia_s » Сря 05 фев 2014 10:09


Подгрева работи и след като запали двигателя (по спомен около 2 минуи, но над 2000 оборота спира) с цел по-малко износване на свещите.
Преди няколко години имах проблем с подгрев и в тема съм описал много подробно принципа на деиствие и проверките.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта