Passat B4 двиг. 1Z не се включва турбина

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
repairman
Мнения: 14
Регистриран на: Сря 11 апр 2007 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Passat B4 двиг. 1Z не се включва турбина

Мнениеот repairman » Съб 19 мар 2016 18:18


Преди да опиша проблема ще кажа, че обърнах доста теми, но не попаднах на такъв проблем.
Предистория:допреди няколко дни автомобила вървеше без осезаем проблем, но няколко дни поред се усещаше загуба на мощност, а именно достига 100-110-120 км/ч и се усещаха леки,равномерни тласъци при постоянно натиснат педал на газта.При каране в града не ги усещах.Мислех,че може да е от съединителя - сигурен съм, че е на доста километри. При последното излизане обаче,след като изминах 15 км,автомобила рязко загуби мощност.Симптоми:
1. Двигателя се форсира мудно и едва достига 3000 об/м.
2. Не се чува характерният шум откъм турбината.
3. Мощността е толкова малка, че не може да качи и малък наклон.При нормално потегляне гасне.
4. При подаване на газ пуши доста,тъмносив дим - според мен неизгоряла нафта.
Имам достъп до диагностика VCDS- няма записани грешки в модула за двигателя.
Какво проверих:
1. Откачах дебитомера и въздушния филтър-няма разлика.Натам се насочих заради дима от ауспуха.
2. Огледах гумени маркучи и прочие до които има достъп отгоре - има някои които са протрити,на не са спукани.Не се чува съскане или утечка.Не съм разглобявал около интеркулера.
3. Има видимо сериозно омасляване около интеркулера,но това от доста години е така.
4.Огледах и горивподаването, тръбичките са прозрачни и няма мехурчета дори при форсиране(то двигателя едва се развърта :smile ).
5. Горивен филтър е сменяван преди 19 хил. км и 1 год. и 7 мес. и май му е време, ще го сменя в понеделник от
кумова срама.
Конкретни въпроси:
1.Има ли риск да я дотъркалям колата така 30 км до сервиз?
2.Имам намерение да елиминирам горивната система ДО ГНП т.е. да я захраня с гориво от бутилка,но ме съмнява от там да излезе заек, все пак турбината твърдо не реагира .
3. Ако някой има идея кой компонент да гледам и евентуално тествам- N75,авансатор,уестгейт и др. диагностика имам под ръка.
4.Идеята ми е не да икономисам пари, форумните сервизи ги знам, но ми е интересно какъв е проблема и не съм сигурен дали мога да я карам така дори за кратко.
Благодаря предварително на отзовалите се.




Потребителски аватар
Dani16v
Мнения: 151
Регистриран на: Вто 27 юли 2010 21:50
Автомобил: Golf 3 GT TDI
Двигател: 1z +
Местоположение: Радомир

Re: Passat B4 двиг. 1Z не се включва турбина

Мнениеот Dani16v » Съб 19 мар 2016 22:48


Направи диагностика в движение, и виж какво налягане прави турбината. Провери си маркучето на мапа да не е спукано,пробвай с друг Н75,свали вакум маркучите и ги огледай хубаво.. А тия пушеци за,които говориш ме навеждат на мисълта за пробив по турбо пътищата! Ако всичките тия неща са ти наред,сваляш турбината да провериш за ръждясал уестгейт!
п.п. може да караш така до сервиза,само не и давай много газ да не гушне букета турбината :wink


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Passat B4 двиг. 1Z не се включва турбина

Мнениеот drago_tr » Пет 25 мар 2016 7:22


H 75 за смяна
Ето тема за четене:
viewtopic.php?t=409693



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта