Здравейте, колеги!
Когато сменях аморт. направих грубата грешка да не сменя тампоните на макферсона — видяха ми се читави, но явно съм грешал — разтропаха се. Днес ще сменям гарнитура на изпускателния колектор, та си мисля да сменя и въпросните тампони. Имам няколко въпросчета.
— Задължително ли се минава стенд след смяната им?
— Какви тампони да си купя и долу-горе каква им е цената?
Също така да питам, тъй като казах, че ще сменям гарнитурата на изпускателния колектор, възможно ли е от нея да свири като подадеш повече газ? Знам, че е заминала, тъй като пуши от там, но дали е възможно да свири от там?
Колата е Голф 3, 1.4, 97 година с код на мотора AEX!
Голф3, 1.4, AEX - Тампони на макферсон
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Тампони на макферсон — Голф3, 1.4, AEX
Стенд се минава.
Аз ползвам тампони Феби и съм доволен. Ползвал съм и СВАГ. И те изкараха доволно.
Като оправиш гарнитурата ще разбереш дали свири от там, възможно е.
Аз ползвам тампони Феби и съм доволен. Ползвал съм и СВАГ. И те изкараха доволно.
Като оправиш гарнитурата ще разбереш дали свири от там, възможно е.
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Тампони на макферсон — Голф3, 1.4, AEX
Смених въпросната гарнитура и свиренето спря. Тампоните ще поизчакат малко...


- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Тампони на макферсон — Голф3, 1.4, AEX
не развивай амортисьора от шенкела и смени тампоните на място - после не минаваш реглаж
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Тампони на макферсон — Голф3, 1.4, AEX
Малко е трудоемко, но ако може да го напарви!
Ще му трябва помагач!
И задължително прави реглаж.
А ако ги сменяш сам, не бързай да не направиш някоя груба грешка!
Ако ходиш в сервиз, за смяната на 2-та ще ти излезе около 60 лева! + труда!

И задължително прави реглаж.
А ако ги сменяш сам, не бързай да не направиш някоя груба грешка!
Ако ходиш в сервиз, за смяната на 2-та ще ти излезе около 60 лева! + труда!
- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Тампони на макферсон — Голф3, 1.4, AEX
Благодаря Ви, колеги.
Тъй като следващите дни съм зает няма да мога да сменя въпросните тампони, но след като се освободя ще ги сменя. Ще ги сменям в сервиз. Просто се чудех каква марка да избера, всъщност още се чудя.
Тъй като следващите дни съм зает няма да мога да сменя въпросните тампони, но след като се освободя ще ги сменя. Ще ги сменям в сервиз. Просто се чудех каква марка да избера, всъщност още се чудя.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Тампони на макферсон — Голф3, 1.4, AEX
Аз ги смених съв Феби или там както бяха, и на 2-рия месец се разтропаха! Просто всичко е до късмет!
Само не слушай моабети, че ще ти сложат от пасат, по-усилени, че няма да изкарат и година!
Само не слушай моабети, че ще ти сложат от пасат, по-усилени, че няма да изкарат и година!

- stefan4o
- Мнения: 19332
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Тампони на макферсон — Голф3, 1.4, AEX
Въпрос на късмет или на нементе явно. Преди няколко години слагах Феби на старата джета, още са си ОК, не са щръкнали нагоре, стоят си там, където бяха, когато ги слагах. Сигурно са на пробег над 30 000км. Направо се чудя дали да не си ги оставя за резерва, преди да я нарежа за скраб 

- teosz
- Мнения: 117
- Регистриран на: Пет 26 апр 2013 18:36
- Автомобил: VW Golf IV Variant
- Двигател: 1.9 TDI-ATD
- Местоположение: Стара Загора
Re: Тампони на макферсон — Голф3, 1.4, AEX
Тампони има на доста марки и на различни суми.Монро,LEMFORDER,SACHS,BOGE.Вече зависи и на какви ще попаднеш, ама най-добре не прави компромиси и вземай по-скъпичките. 

- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Тампони на макферсон — Голф3, 1.4, AEX
А колеги може да тропа от тях, нали?
Едно глухо тропане такова...
Преди няколко дни ходих да преглеждам предницата. Всичко беше наред (няма заминали шарнири и т.н.) и майстора каза, че именно от тези тампони се получава такова хлопане. И вярно, аз направих грешката да не ги сменя...
Едно глухо тропане такова...
Преди няколко дни ходих да преглеждам предницата. Всичко беше наред (няма заминали шарнири и т.н.) и майстора каза, че именно от тези тампони се получава такова хлопане. И вярно, аз направих грешката да не ги сменя...
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Тампони на макферсон — Голф3, 1.4, AEX
Ако не са тропали преди,не виждам логиката-да се разтропат само от смяна на амортисьорите!Преди смяната,провери дали са затегнати специфичните гайки(долните,под "чинийката").Има вероятност,при смяната,да не са ти монтирали обратно едни шайбички-между тампона и ствола на амортисьора!
Теоретично и практически ,става подмяната и без сваляне на амортисьорите от шенкела,но трябва да се разкачат торсионната щанга,а понякога и шарнира на рейката,да имаш скоби за пружини и доста да вдигнеш колата....не е невъзможно,но е тегаво-тампона не излиза лесно от ботуша.Един реглаж на предница е 30-на лева,ама си смени всичко което те съмнява...да го не правиш 2 пъти!Аз направих грешка,но си очертах точно по овалите-как "ляга" амортисьорът към шенкела и пак си го монтирах точно там!Получи се..нямаше криво за близо година.И да съм внесъл някаква "грешка"(то е напълно реално)-равносилна е на преминаване през "софийска" дупка...така,че..
Теоретично и практически ,става подмяната и без сваляне на амортисьорите от шенкела,но трябва да се разкачат торсионната щанга,а понякога и шарнира на рейката,да имаш скоби за пружини и доста да вдигнеш колата....не е невъзможно,но е тегаво-тампона не излиза лесно от ботуша.Един реглаж на предница е 30-на лева,ама си смени всичко което те съмнява...да го не правиш 2 пъти!Аз направих грешка,но си очертах точно по овалите-как "ляга" амортисьорът към шенкела и пак си го монтирах точно там!Получи се..нямаше криво за близо година.И да съм внесъл някаква "грешка"(то е напълно реално)-равносилна е на преминаване през "софийска" дупка...така,че..

- ivanovkbg
- Мнения: 850
- Регистриран на: Вто 27 мар 2012 12:43
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: BKP 2007 4Motion
- Местоположение: София
Re: Тампони на макферсон — Голф3, 1.4, AEX
Колега, тропане имаше и преди смяната, но си мислих, че е от самите аморт., явно не е било от тях, ама и те си бяха отишли. И да мисля да прегледам цялата предница, та ако иа нещо разбито да го сменя и мина стенд.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта