Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13397
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Zdravko Zankov » Съб 06 авг 2016 15:44


gergeto написа:
Разбирам на къде "биеш"

Болд-натото е за колегата писал над теб.




Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Strosner » Съб 06 авг 2016 15:45


Няма значение каква е ламарината, а как е обработена.


Не е точно така, лошото е, че тук, за по-евтино, ги правят от по-тънка, и недостатъчно легирана ламарина, тоест - по-мека е. Ако пък и вече е "тръгнала", което е нещо обичайно, опитват се да го прикриват с омасляване и гресиране, резултатът е предизвестен!


Потребителски аватар
Dagestan
Мнения: 958
Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
Двигател: AGN 2000
Местоположение: Разград

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Dagestan » Съб 06 авг 2016 15:55


Чувал съм за много добър майстор тенекеджия/бояджия от Стражец, защо не разпиташ за него, поне ти е много близо.

П.П. Да се поправя от с.Стража е бил въпросният майстор и се казвал Борко.

Последна промяна от Dagestan на Съб 06 авг 2016 16:11, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Съб 06 авг 2016 15:57


На истина няма да намеря хора които да могат да свършат тази работа кадърно! Знам от опит тавана на другата четворка се боядиса 3 пъти на истина през 1г, сега вече кара втора година но се виждат 1001 дефекта на майстора. @ пъти при един и същи човек мисля около 150лв ми излезе с труда+материали (за 1 боядисване) и двата пъти си остави ръцете, после смених майстора този ми излезе малко по скъпо по спомени около 200лв една и съща боя (черна тип панорама). А проблемът на тавана беше, че лака беше се напукал и 1-2 места боята беше процепена/цъфнала няма дупки, няма ръжди. А как ще се справят с разпаднал се праг.... :bishop

Миналата седмица след реглаж на предницата са ми оставили 2-та болта на шарнира хлабави с няколко навивки на резбата и то в специализиран сервиз!

Не бързам то вероятно е 1-2 дена работа с боядисването, въпросът е да избера най правилният подход и по възможност майстор който няма да си остави ръцете и ще вземе реални цени, а не бръснарски. А то самият праг ако реша да го сменя трябва ли да се заварява или се монтира/захваща без заварки?


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот muns61 » Съб 06 авг 2016 16:03


Zdravko Zankov написа:
muns61 написа:Няма значение каква е ламарината, а как е обработена.

Виж колега,уважавам твоите мнения,но да не съм сменял прагове на автомобил,от марката на аватара ти....

Прагове съм сменил достатъчно, за да мога да дам професионално мнение. Колата от аватара ми е набор 1983 и праговете бяха сменени преди 10 години, в момента нямат никъде ръжда. И не са пълнени с масло, има си неща за вътрешна обработка, както и технология за нанасяне.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот gergeto » Съб 06 авг 2016 16:49


Zdravko Zankov написа:Болд-натото е за колегата писал над теб.

Извинявам се. :bowdown
Иначе по темата-тия прагове като ги гледам,без да съм тесен специалист ,смятам че най -добрия вариант си е смяна и подходящата обработка. Няма как да се "кърпи дантела",при положение че автора търси дълготраен ефект. :no

Последна промяна от gergeto на Съб 06 авг 2016 17:19, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Strosner
Мнения: 295
Регистриран на: Пет 06 май 2016 11:48
Автомобил: VW - Audi - Skoda
Двигател: 2001г
Местоположение: Карлово

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот Strosner » Съб 06 авг 2016 17:13


Наистина, че хромникелът е доста ексцентрично, че дори и екзотично решение, едва ли автора на темата ще тръгне да го прилага, все някъде по веригата, ще го разубедят! Но имаше навремето, доста коли с хромникелова изработка на изпускателните гърнета, ауспуси и тръби, а там е не по-малко трудоемко и скъпо!

Каквото и да решиш да правиш, гледай да е като хората, от прага, до майсторите, един приятел затова си продаде колата навремето, тъй и не можаха да му я направят!


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот blade84 » Съб 06 авг 2016 17:33


Да споделя и аз моя опит в смяната на прагове на венто. Бяха сменени цялостно преди 6 години, лятото на 2010 година, като са заварени точково а не с плътна заварка, което значи че не са пълни с масло. Праговете бяха по около 50лв на страна от Чехия от някаква фирма, и паснаха точно като оригиналните с извивки и друго. Не бяха боядисани добре от майстора защото на втората година боята на много места падна и не съм го правил. До ден днешен праговете държат и нямат ръжда, оригиналната им боя ги пази, само единствено там където е точковано има ръждица, но ще кара още поне 6 години докъде стане дупка.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот gergeto » Съб 06 авг 2016 17:34


M3ntata написа:Не бързам то вероятно е 1-2 дена работа с боядисването, въпросът е да избера най правилният подход и по възможност майстор


И тук грешиш ,сега е сезон за кръпки и бояджалък-иде зима, а при добрите майстори се чака ред.По-добре отсега се ориентирай към някого и се уговори за дата .Въобще сега е сезона на майсторите- и на дограми ,и за ремонти не само по коли ,за жилища ,климатици и т.н. и навсякъде се чака ред.Осве ако не си намериш някой ,който да те вземе още утре и да се учи на твоята кола....


Потребителски аватар
logrus
Мнения: 135
Регистриран на: Вто 22 юли 2014 0:08
Автомобил: Passat B3
Двигател: 06.1989
Местоположение: на баира до София

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот logrus » Съб 06 авг 2016 17:55


Колега моята препоръка е да смениш целия праг и да го обработиш отгоре с Боди. После може да се боядиса в цвят. За вътрешна обработка на прага не се наемам да ти давам идеи - не съм достатъчно компетентен, но ако майсторът ти е читав ще знае какво и как да направи.
Аз сменях праг скоро и моите са минати с Боди външно, но вътре не съм ги пипал. На старата ми кола обаче бяха пълнени с масло/грес и нямаха петънце ръжда, а си бяха оригиналните (кола 1996г. - разглобена 2014г.).
За наистина читав тенекеджия/бояджия се сещам само за един в Пловдив, но при него се чака с месеци - човекът работи предимно ретро коли и е претрупан. Другите за които ми хрумва са Рок енд Рол сервиз в София, но там цените са доста високи.
Успех


Потребителски аватар
blade84
Мнения: 694
Регистриран на: Чет 05 май 2011 17:36
Автомобил: Vento
Двигател: AAZ
Местоположение: Lom

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот blade84 » Съб 06 авг 2016 19:33


Мойта препоръка е, с риск да ми се обиди колегата да продава колата. Аз един път се занимавах с ръжди и втори път няма да повторя. То щом прага е тръгнал има и на много други места.


Потребителски аватар
megatone
Мнения: 486
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот megatone » Съб 06 авг 2016 20:41


gergeto написа:
Zdravko Zankov написа:Прочети подчертания текст.

Нали знаеш лафа: "Жена и ръжда тръгнат ли веднъж,спиране няма"... :th_up

Има, ама само за кратко :icon_lol
Аз дребни пробойни ги лекувам с ламаринка и влакнест кит :Mr Green Fun ама тука работата е по-сериозна. Ако иначе колата е читава, търси съвестен майстор да я направи добре и ще кара.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот ktamen » Съб 06 авг 2016 21:53


Почистваш с флекс до здрав метал. После със стъкломат.
Ако сложиш неръждавейка, прагът наистина ще е вечен, но там където е заварен за купето ламарината ще изгние за отрицателно време.
Аз заваряна ламарина, дето да не изгние на следващата година не съм виждал.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 845
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот M3ntata » Нед 07 авг 2016 18:59


Здравейте и отново благодарско за насоките, следях темата но нямах възможност да отговоря понеже бях на село, а телефонът ми няма кирилица. Селото ми е точно Стража имам баба там и ходих до въпросният човек "Борко" за който спомена Dagestan и се оказа, че бил на море и щял да се прибере по късно днес или утре. Ще се отбия и утре след работа да поговоря с него да видим той какви съвети ще даде и разбира се цена. Иначе за прага ми дадоха цена 50лв и 2-3 дена доставка.

Strosner / Колега наистина мисля да задържа тази кола доста дълго време, че да забравя за годината в която съм я купил, един праг няма да ме откаже. :th_up Доста време търсех подобно нещо VR (5/6) мотор, 4motion, 4 врати, пълен пакет за модела разбира се разумна цена понеже колкото и запазена да е за да я стегна такава кола 3 000лв не мърдат, (кожа, затопляне, темпомат, халогени и търа бъра..) само ел. стабилизираща система липсва, но не ми беше особено полезна на другата 4-ка и така.. На 22г съм още от както влизах прав под масата съм запален фен на golf 4, да не говорим като в topgear даваха R32 :eek по онова време си нямах никакво понятие от автомобили, днес исках да е нещо максимално близо до R32 (с 4 врати) и чисто финансово се ориентирах към на малкия vr мотор. :smile

blade84/ Големи хора сме не се обиждаме лесно :th_up По тази кола за 6 месеца съм инвестирал почти толкова за колкото съм я взел (3 200лв в ръцете на джамбаза), не се оплаквам понеже аз самият си знаех, че така ще стане купуваш с "оглед" за "Х" пари и влагаш още толкова (ако е на тази възраст) и се хвалиш че имаш кола! Та колата ако искаш ми вярвай никъде няма ръжда преди няма месец сменях вериги и цялата предница се разглоби никакви ръжди, единствено този праг, отзад стабилизиращата щанга (ръждата е повърхностна) и капачките на задните амортисьори (външната ламарина) но амовете държат още! Като за последно ми оставаше да сменя един заден тампон на носача, обслужване на халдекс и масло за задния диф. Но явно трябва да сменя и прага преди да се похваля, че имам кола!

Гледал съм много проекти чуждестранни където купето буквално го купуват на килограм и накрая :eek, според мен всичко опира до майстора и оборудването, а не до досадната ръжда! (разбира се и до финанси, но както казах по горе и да се затрудня ще ги спестя за тази кола)

Та като поговоря с майстора ще пиша пак за прогреса, заглавието не е по шаблон, но не виждам смисъл от това понеже дали ще е дизел или "х" година все тая прагът е един и същи за всички 4-ки като изключим броя на вратите и вероятно комбито. Надявам се, че не е проблем , още веднъж благодаря :c020

:love.vwclub


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Ръждясали прагове на Golf 4 какво следва за въстановяването им?

Мнениеот инжектопляктор » Нед 07 авг 2016 19:32


ktamen написа:Аз заваряна ламарина, дето да не изгние на следващата година не съм виждал.

А как е монтирана ламарината в завода? С Ц200, каноколит или тапетно лепило?



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 128 госта