
и все пак са хидравлични като свалях тенекиения капак ги видях, но не трака като дезел.
joker написа:Краси Кунчев написа:Карам колата си с масло 15-w40 но сутрин ми изтракват на студено повдигачите.Ако сложа масло 10-w40 ще спрат ли да изтропват когато колата е студена.
би трябвало с 10W40 да спрат да тракат тъй като при по-ниски температури има по-малък вискозитет от 15W40 и маслената помпа по-бързо го качва до повдигачите......ефекта е особено отчетлив зимата....проверено е !!!!!Иначе при загрял ДВГ и двата вида масла са с еднакъв вискозитет....
10W40 ....това е твоето масло....
А иначе е нормално за 1-2 сек да притракат при запалване......но ако това може да се избегне е по-добре....
reactiven написа:joker написа:Краси Кунчев написа:Карам колата си с масло 15-w40 но сутрин ми изтракват на студено повдигачите.Ако сложа масло 10-w40 ще спрат ли да изтропват когато колата е студена.
би трябвало с 10W40 да спрат да тракат тъй като при по-ниски температури има по-малък вискозитет от 15W40 и маслената помпа по-бързо го качва до повдигачите......ефекта е особено отчетлив зимата....проверено е !!!!!Иначе при загрял ДВГ и двата вида масла са с еднакъв вискозитет....
10W40 ....това е твоето масло....
А иначе е нормално за 1-2 сек да притракат при запалване......но ако това може да се избегне е по-добре....
Ако са с еднакъв вискозитет при загрял двигател , защо на всички таблици дават 10в40 до +35' а 15в40 до +40' / говорим за околна температура, разбира се /? Винаги съм се питал това.
kristinobal написа:С по-гъстото масло помпата би трябволо по-бързо да вдигне налягане до повдигачите. Нали след като загрее колата налягането на маслото пада понеже маслото се загрява и става по течливо.На всяка кола която има манометър за масло може да се види това.
joker написа:reactiven написа:joker написа:Краси Кунчев написа:Карам колата си с масло 15-w40 но сутрин ми изтракват на студено повдигачите.Ако сложа масло 10-w40 ще спрат ли да изтропват когато колата е студена.
би трябвало с 10W40 да спрат да тракат тъй като при по-ниски температури има по-малък вискозитет от 15W40 и маслената помпа по-бързо го качва до повдигачите......ефекта е особено отчетлив зимата....проверено е !!!!!Иначе при загрял ДВГ и двата вида масла са с еднакъв вискозитет....
10W40 ....това е твоето масло....
А иначе е нормално за 1-2 сек да притракат при запалване......но ако това може да се избегне е по-добре....
Ако са с еднакъв вискозитет при загрял двигател , защо на всички таблици дават 10в40 до +35' а 15в40 до +40' / говорим за околна температура, разбира се /? Винаги съм се питал това.
А сега седни и помисли за стартовата температура (сиреч на околната среда) и температурата на загрял ДВг.....и чети внимателно постовете на другите....и най-вече чети публикуваните в раздел ПОЛЕЗНИ статии за маслата!!!!!
И прочети какво ознават двете цифрички.....отговорът ще си го дадеш сам!
joker написа:kristinobal написа:С по-гъстото масло помпата би трябволо по-бързо да вдигне налягане до повдигачите. Нали след като загрее колата налягането на маслото пада понеже маслото се загрява и става по течливо.На всяка кола която има манометър за масло може да се види това.
Простичък експеримент......напълни спринцовка с желе и с вода и я свържи с тънко маркуче.....а опитай да видиш кое ще се качи по-бързо нагоре....водата или желето....за по-големия вискозитет трябва по-голямо налягане и действително дава по-голямо налягане,но трябва повече време докато се достигнат тези стойностите на налягането необходими да се изтласка субстанцията нагоре.....затова в студено състояние при по-гъсто масло повдигачите тракат....просто трябва им по-дълго време да се напълнят....
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 60 госта