Питане за повдигачи

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Мнениеот zdravko555 » Чет 26 юни 2008 14:13


Хмм е значи не е толкова зле :)
и все пак са хидравлични като свалях тенекиения капак ги видях, но не трака като дезел.




Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Чет 26 юни 2008 16:13


zdravko555 написа:Хмм е значи не е толкова зле :)
и все пак са хидравлични като свалях тенекиения капак ги видях, но не трака като дезел.

а бе ти топлата вода ли откриваш???


Потребителски аватар
MaRtiNsKi
Мнения: 2542
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
Автомобил: GOLF V
Двигател: TDI
Местоположение: Радомир

Мнениеот MaRtiNsKi » Чет 26 юни 2008 16:54


Абе няма ядове , нормално да си тракат на студено ;) И мойта е така. Тракат 10 сек след като я запаля и след това си спират :) Както казаха колегите преди мен , нали трябва време помпата да качи масълце до тях :) Житкай си спокойно :)


Потребителски аватар
jagler
Мнения: 1215
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 14:08
Автомобил: PASSAT B-7 2 TDI
Двигател: CFFB-2014
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот jagler » Чет 26 юни 2008 18:52


Лошото в случая е че дори и да ги смениш не знаеш на какви ментета ще попаднеш както стана при мен...няколко повдигача блокираха от новите уж INA бяха и те и тогава става лошо не можеш запали ,защото не натискат клапаните.И аз пак си върнах старите добре че си ги пазих... :wink: Тук в БГ. нищо не е оригинално дори и в ремониран сервиз...по-добре пробвай с друго масло...като марка ,че и те само ментета са се навъдили :roll:


Потребителски аватар
reactiven
Мнения: 240
Регистриран на: Съб 21 апр 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Питане за повдигачи

Мнениеот reactiven » Чет 26 юни 2008 23:39


joker написа:
Краси Кунчев написа:Карам колата си с масло 15-w40 но сутрин ми изтракват на студено повдигачите.Ако сложа масло 10-w40 ще спрат ли да изтропват когато колата е студена.

би трябвало с 10W40 да спрат да тракат тъй като при по-ниски температури има по-малък вискозитет от 15W40 и маслената помпа по-бързо го качва до повдигачите......ефекта е особено отчетлив зимата....проверено е !!!!!Иначе при загрял ДВГ и двата вида масла са с еднакъв вискозитет....
10W40 ....това е твоето масло....
А иначе е нормално за 1-2 сек да притракат при запалване......но ако това може да се избегне е по-добре....


Ако са с еднакъв вискозитет при загрял двигател , защо на всички таблици дават 10в40 до +35' а 15в40 до +40' / говорим за околна температура, разбира се /? Винаги съм се питал това.


Потребителски аватар
kristinobal
Мнения: 181
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kristinobal » Пет 27 юни 2008 6:33


С по-гъстото масло помпата би трябволо по-бързо да вдигне налягане до повдигачите. Нали след като загрее колата налягането на маслото пада понеже маслото се загрява и става по течливо.На всяка кола която има манометър за масло може да се види това.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Питане за повдигачи

Мнениеот joker » Пет 27 юни 2008 6:44


reactiven написа:
joker написа:
Краси Кунчев написа:Карам колата си с масло 15-w40 но сутрин ми изтракват на студено повдигачите.Ако сложа масло 10-w40 ще спрат ли да изтропват когато колата е студена.

би трябвало с 10W40 да спрат да тракат тъй като при по-ниски температури има по-малък вискозитет от 15W40 и маслената помпа по-бързо го качва до повдигачите......ефекта е особено отчетлив зимата....проверено е !!!!!Иначе при загрял ДВГ и двата вида масла са с еднакъв вискозитет....
10W40 ....това е твоето масло....
А иначе е нормално за 1-2 сек да притракат при запалване......но ако това може да се избегне е по-добре....


Ако са с еднакъв вискозитет при загрял двигател , защо на всички таблици дават 10в40 до +35' а 15в40 до +40' / говорим за околна температура, разбира се /? Винаги съм се питал това.

А сега седни и помисли за стартовата температура (сиреч на околната среда) и температурата на загрял ДВг.....и чети внимателно постовете на другите....и най-вече чети публикуваните в раздел ПОЛЕЗНИ статии за маслата!!!!!
И прочети какво ознават двете цифрички.....отговорът ще си го дадеш сам!


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пет 27 юни 2008 7:38


kristinobal написа:С по-гъстото масло помпата би трябволо по-бързо да вдигне налягане до повдигачите. Нали след като загрее колата налягането на маслото пада понеже маслото се загрява и става по течливо.На всяка кола която има манометър за масло може да се види това.

Простичък експеримент......напълни спринцовка с желе и с вода и я свържи с тънко маркуче.....а опитай да видиш кое ще се качи по-бързо нагоре....водата или желето....за по-големия вискозитет трябва по-голямо налягане и действително дава по-голямо налягане,но трябва повече време докато се достигнат тези стойностите на налягането необходими да се изтласка субстанцията нагоре.....затова в студено състояние при по-гъсто масло повдигачите тракат....просто трябва им по-дълго време да се напълнят....


Потребителски аватар
zdravko555
Мнения: 642
Регистриран на: Вто 06 май 2008 17:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Видин

Мнениеот zdravko555 » Пет 27 юни 2008 9:04


ok така ще си карам тогава
това за по-редкото масло като се замислиш излиза че е точно така,а на мен ми предстои смяна на маслото та ще му сипя 10в40 да видим как ще е тогава? :wink:


Потребителски аватар
reactiven
Мнения: 240
Регистриран на: Съб 21 апр 2007 20:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Питане за повдигачи

Мнениеот reactiven » Съб 28 юни 2008 0:19


joker написа:
reactiven написа:
joker написа:
Краси Кунчев написа:Карам колата си с масло 15-w40 но сутрин ми изтракват на студено повдигачите.Ако сложа масло 10-w40 ще спрат ли да изтропват когато колата е студена.

би трябвало с 10W40 да спрат да тракат тъй като при по-ниски температури има по-малък вискозитет от 15W40 и маслената помпа по-бързо го качва до повдигачите......ефекта е особено отчетлив зимата....проверено е !!!!!Иначе при загрял ДВГ и двата вида масла са с еднакъв вискозитет....
10W40 ....това е твоето масло....
А иначе е нормално за 1-2 сек да притракат при запалване......но ако това може да се избегне е по-добре....


Ако са с еднакъв вискозитет при загрял двигател , защо на всички таблици дават 10в40 до +35' а 15в40 до +40' / говорим за околна температура, разбира се /? Винаги съм се питал това.

А сега седни и помисли за стартовата температура (сиреч на околната среда) и температурата на загрял ДВг.....и чети внимателно постовете на другите....и най-вече чети публикуваните в раздел ПОЛЕЗНИ статии за маслата!!!!!
И прочети какво ознават двете цифрички.....отговорът ще си го дадеш сам!

СЕДХАХ ,ПОМИСЛИХ И СЕ ПОЧЕСАХ! АМА на освен да се задавя от милионите удивителни знаци които ползваш , нищо не ми хрумна друго.Та не се заяждам , но все пак обясни ми следната диаграма: http://forum.offroad-bulgaria.com/showt ... 519&page=3


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Мнениеот theultimate » Чет 09 окт 2008 14:07


Моите повдигачи също чукат, хем сипах хубаво масло - Fuchs, незнам колко гъсто мисля че 15w-40, по каталог ми го дадоха. Общо взето чукат докато стрелката за температурата стигне точно на средата. Не ми е особен проблем, тъй като винаги слушам музика и рядко им обръщам внимание, но има ли проблем ако се кара така?


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Мнениеот snupeca » Чет 09 окт 2008 14:20


Зависи дали си с хидравлични повдигачи - аз съм така и ми чукаха с 15W40 макар че е на 243000км Сложих му 10W40 и от тогава няма проблем, Иначе ако караш така да се изкривят и да започнат да чукат повече и повече и :bishop


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Re: Питане за повдигачи

Мнениеот kiko946 » Чет 09 окт 2008 14:21


[quote="Краси Кунчев"]Карам колата си с масло 15-w40 но сутрин ми изтракват на студено повдигачите.Ако сложа масло 10-w40 ще спрат ли да изтропват когато колата е студена.[/quote

същия проблем и аз имах преди години.....смених маслото според изискванияте на завода мисля че беше 505 00 и тракането което го имаше докато е студен двигатела изчезна.


theultimate
Мнения: 2140
Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
Автомобил: Passat B7
Двигател: CFFB
Местоположение: София

Мнениеот theultimate » Чет 09 окт 2008 15:32


Някои ми казват да сложа по-гъсто масло, други - по-рядко....и аз не знам вече какво да правя.


Потребителски аватар
kiko946
Мнения: 636
Регистриран на: Съб 26 апр 2008 11:37
Автомобил: GOLF 3
Двигател: AAZ 1992 g
Местоположение: София

Мнениеот kiko946 » Чет 09 окт 2008 17:10


joker написа:
kristinobal написа:С по-гъстото масло помпата би трябволо по-бързо да вдигне налягане до повдигачите. Нали след като загрее колата налягането на маслото пада понеже маслото се загрява и става по течливо.На всяка кола която има манометър за масло може да се види това.

Простичък експеримент......напълни спринцовка с желе и с вода и я свържи с тънко маркуче.....а опитай да видиш кое ще се качи по-бързо нагоре....водата или желето....за по-големия вискозитет трябва по-голямо налягане и действително дава по-голямо налягане,но трябва повече време докато се достигнат тези стойностите на налягането необходими да се изтласка субстанцията нагоре.....затова в студено състояние при по-гъсто масло повдигачите тракат....просто трябва им по-дълго време да се напълнят....


евала . много си прав ЖОКЕР



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта