Здравейте съфорумници!
Не намерих такава тема и пиша че се е закъсало яко.
Става въпрос за Джета 1,6 1987 Б/Г .
Когато датчика отчете че е време за охлаждане,се подава напрежение към буксата,свързана за перката,но не я завърта.Закачих перката директно от батерията и работи 5 мин и спира.Всичко е почистено и има добър контакт но не ми става ясно как този ток не го иска перката.Малко ли му е тока,ама колко и да е малко би трябвало поне малко да завърти
Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
щом работи перката другия вариант според мен е че не ти показва правилно температурата и за това си мислиш че трябва да се пусне а двигателя явно няма нужда 

- ktamen
- Мнения: 6381
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
Не се изразяваш особено ясно. Включил се моторчето директно към акумулатора то е тръгнало и след 5 минути е спряло само - така ли?
Ако е така значи моторчето на перката е за смяна, ама изобщо не съм сигурен дали си я свързал достатъчно стабилно и не се е откачила от вибрациите.
Как разбра, че датчика подава ток към перката? с какво го измери?
Ако е така значи моторчето на перката е за смяна, ама изобщо не съм сигурен дали си я свързал достатъчно стабилно и не се е откачила от вибрациите.
Как разбра, че датчика подава ток към перката? с какво го измери?
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
И аз не разбрах от описанието - перката работи 5 мин. и после ти я изключи, или тя сама спира?
Не знам при твоята джета как е, но по принцип датчикът, който мери температурата и включва перката, подава само маса. Плюс си има винаги, като дадеш на контакт. Ако датчикът се е прецакал и не се мени съпротивлението в зависимост от температурата, може да е "замръзнал" на 20-30 ома, което е достатъчно да ти светне пробна лампа или да измериш, че има напрежение, но токът не е достатъчн, за да завърти моторчето.
Самото моторче едва ли е изгоряло. Може да има проблем с лагерите, но самото моторче предполагам, че е наред. Свали първо датчика, който пуска перката, накисни го в гореща вода и наблюдавай как си мени съпротивлението. Преди да стигне нужната температура, мултуцетът ти трябва да сочи безкрайност, след като включи, трябва да е няколко ома, клонящо към нула. При повечето коли е така, но пак казвам, за твоята кола не съм сигурен, такава не съм имал...
Не знам при твоята джета как е, но по принцип датчикът, който мери температурата и включва перката, подава само маса. Плюс си има винаги, като дадеш на контакт. Ако датчикът се е прецакал и не се мени съпротивлението в зависимост от температурата, може да е "замръзнал" на 20-30 ома, което е достатъчно да ти светне пробна лампа или да измериш, че има напрежение, но токът не е достатъчн, за да завърти моторчето.
Самото моторче едва ли е изгоряло. Може да има проблем с лагерите, но самото моторче предполагам, че е наред. Свали първо датчика, който пуска перката, накисни го в гореща вода и наблюдавай как си мени съпротивлението. Преди да стигне нужната температура, мултуцетът ти трябва да сочи безкрайност, след като включи, трябва да е няколко ома, клонящо към нула. При повечето коли е така, но пак казвам, за твоята кола не съм сигурен, такава не съм имал...
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
- Контакти:
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
icefire написа:И аз не разбрах от описанието - перката работи 5 мин. и после ти я изключи, или тя сама спира?
Не знам при твоята джета как е, но по принцип датчикът, който мери температурата и включва перката, подава само маса. Плюс си има винаги, като дадеш на контакт. Ако датчикът се е прецакал и не се мени съпротивлението в зависимост от температурата, може да е "замръзнал" на 20-30 ома, което е достатъчно да ти светне пробна лампа или да измериш, че има напрежение, но токът не е достатъчн, за да завърти моторчето.
Самото моторче едва ли е изгоряло. Може да има проблем с лагерите, но самото моторче предполагам, че е наред. Свали първо датчика, който пуска перката, накисни го в гореща вода и наблюдавай как си мени съпротивлението. Преди да стигне нужната температура, мултуцетът ти трябва да сочи безкрайност, след като включи, трябва да е няколко ома, клонящо към нула. При повечето коли е така, но пак казвам, за твоята кола не съм сигурен, такава не съм имал...
ktamen написа:Не се изразяваш особено ясно. Включил се моторчето директно към акумулатора то е тръгнало и след 5 минути е спряло само - така ли?
Ако е така значи моторчето на перката е за смяна, ама изобщо не съм сигурен дали си я свързал достатъчно стабилно и не се е откачила от вибрациите.
Как разбра, че датчика подава ток към перката? с какво го измери?
С мултицет премерих на буксата.Моторчето работи перфектно.При загряващ двигател вкарвам щеките на мултицета в буксатаи е 0 волта и при 90 градуса става 14 волта.това,би трябвало да означава че датчика си сработва нормално,защото закачих с жици директно към акумулатора за вентилатора докато охлади и волтажа спадна пак на 0 при буксата.Също така мерих и консумацията на ток на вентилатора и е 8 А при спрян двигател и около 10 А при пуснат.Положението е много напечено защото се намирам в Лондон и в понеделник трябва да се прибирам обратно за България.Не ми се нрави да рискувам толко километри без принудително охлаждане и дори да сваля термостата ще е трагично
- van4ooo
- Мнения: 1405
- Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
На буксата на моторчето(перката) вместо мултицет бодни една крушка от фар(ако е хлабава връзка уреда ще те подведе а крушката не).
Перката с колко степени е? Колата колко загрява и не разбрах след 5мин. работа перката сама ли е спряла или ти си я изключил и на ръка лесно ли се върти/луфтове?
Перката с колко степени е? Колата колко загрява и не разбрах след 5мин. работа перката сама ли е спряла или ти си я изключил и на ръка лесно ли се върти/луфтове?
- stefan4o
- Мнения: 19334
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
dikanski написа:С мултицет премерих на буксата.Моторчето работи перфектно.При загряващ двигател вкарвам щеките на мултицета в буксатаи е 0 волта и при 90 градуса става 14 волта.това,би трябвало да означава че датчика си сработва нормално,защото закачих с жици директно към акумулатора за вентилатора докато охлади и волтажа спадна пак на 0 при буксата.Също така мерих и консумацията на ток на вентилатора и е 8 А при спрян двигател и около 10 А при пуснат.Положението е много напечено защото се намирам в Лондон и в понеделник трябва да се прибирам обратно за България.Не ми се нрави да рискувам толко километри без принудително охлаждане и дори да сваля термостата ще е трагично
Не трябва ли да е обратно? Когато моторът работи =>алтернаторът зарежда и съответно напрежението е около 14.0V, когато моторът е изгасен напрежението е около 2V по-надолу т.е. ако тогава работи перката би следвало да консумира повече ток, понеже напрежението, което й се подава е по-ниско

-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
- Контакти:
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
icefire написа:И аз не разбрах от описанието - перката работи 5 мин. и после ти я изключи, или тя сама спира?
Не знам при твоята джета как е, но по принцип датчикът, който мери температурата и включва перката, подава само маса. Плюс си има винаги, като дадеш на контакт. Ако датчикът се е прецакал и не се мени съпротивлението в зависимост от температурата, може да е "замръзнал" на 20-30 ома, което е достатъчно да ти светне пробна лампа или да измериш, че има напрежение, но токът не е достатъчн, за да завърти моторчето.
Самото моторче едва ли е изгоряло. Може да има проблем с лагерите, но самото моторче предполагам, че е наред. Свали първо датчика, който пуска перката, накисни го в гореща вода и наблюдавай как си мени съпротивлението. Преди да стигне нужната температура, мултуцетът ти трябва да сочи безкрайност, след като включи, трябва да е няколко ома, клонящо към нула. При повечето коли е така, но пак казвам, за твоята кола не съм сигурен, такава не съм имал...
Колега благодаря ти много че ме насочи къде да гледам!Ако си от София ще се реванширам СЕИОЗНО




Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
Уточни при теста ,когато мотора е спрял след 5 мин. работа към инсталацията ли беше вързан или си подал ток с допълнителни кабели.
Ако е с допълнителни кабели и е спрял, значи има проблем с ел. моторчето ,затова е стопил и
бушона.
Ако е бил на буксата ,значи е кофти връзка в гнездото на бушона или калпав такъв(деформира се от топлината и губи контакт).
Ако е с допълнителни кабели и е спрял, значи има проблем с ел. моторчето ,затова е стопил и
бушона.
Ако е бил на буксата ,значи е кофти връзка в гнездото на бушона или калпав такъв(деформира се от топлината и губи контакт).
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
- Контакти:
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
[quote="i.e.i"]Уточни при теста ,когато мотора е спрял след 5 мин. работа към инсталацията ли беше вързан или си подал ток с допълнителни кабели.
Ако е с допълнителни кабели и е спрял, значи има проблем с ел. моторчето ,затова е стопил и
бушона.
Ако е бил на буксата ,значи е кофти връзка в гнездото на бушона или калпав такъв(деформира се от топлината и губи контакт).[/Директно към акумулатора го бях свързал.Това ме навежда на мисълта че мотрчето много дърпа и като е към системата гори бушона а директно изтощава акумулатора.Сега отивам да оправям предпазитела и ако много дърпа ще прекъсна втората степен,вече не е толко топло.Благодаря
А,да уточня бушона беше 30А,значи по -скоро късо го е стопило...
Ако е с допълнителни кабели и е спрял, значи има проблем с ел. моторчето ,затова е стопил и
бушона.
Ако е бил на буксата ,значи е кофти връзка в гнездото на бушона или калпав такъв(деформира се от топлината и губи контакт).[/Директно към акумулатора го бях свързал.Това ме навежда на мисълта че мотрчето много дърпа и като е към системата гори бушона а директно изтощава акумулатора.Сега отивам да оправям предпазитела и ако много дърпа ще прекъсна втората степен,вече не е толко топло.Благодаря

А,да уточня бушона беше 30А,значи по -скоро късо го е стопило...
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
За 5 мин. неможе да падне .Потърси си втора ръка моторче за всеки случай(сменя се лесно).
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
dikanski написа:ще прекъсна втората степен,вече не е толко топло
Няма значение колко е топло... Писал си, че ще се прибираш от лондон до българия.. като си караш по магистралата всичко е наред - въздушната струя през радиатора охлажда антифриза и всичко е точно.. Но.. както си карал часове наред и се озовеш изведнъж в задръстване на магистралата или опашка за митница, ферибот или каквото и да е друго изведнъж температурата ще се качи рязко, защото вече няма такъв дебит на въздух... Тук идва ролята на перката.. Ако няма втора степен, не е добре.
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
- Контакти:
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
icefire написа:dikanski написа:ще прекъсна втората степен,вече не е толко топло
Няма значение колко е топло... Писал си, че ще се прибираш от лондон до българия.. като си караш по магистралата всичко е наред - въздушната струя през радиатора охлажда антифриза и всичко е точно.. Но.. както си карал часове наред и се озовеш изведнъж в задръстване на магистралата или опашка за митница, ферибот или каквото и да е друго изведнъж температурата ще се качи рязко, защото вече няма такъв дебит на въздух... Тук идва ролята на перката.. Ако няма втора степен, не е добре.
На втора степен се тресе цялата кола,но охлажда за 15 секунди,а на първа не се чува перката и е по-спокойно.Засега така ще остане на втора степен.Оказа се предпазител за смяна и всичко заспа.Благодаря на всички които се отзовахте на помощ и допринесохте за спасяването на положението и всеки да научи по нещо ново от другите ,носете си винаги предпазители

-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pernik
- Контакти:
Re: Перката за охлаждането си работи кога си иска и прави фонтан
i.e.i написа:Уточни при теста ,когато мотора е спрял след 5 мин. работа към инсталацията ли беше вързан или си подал ток с допълнителни кабели.
Ако е с допълнителни кабели и е спрял, значи има проблем с ел. моторчето ,затова е стопил и
бушона.
Ако е бил на буксата ,значи е кофти връзка в гнездото на бушона или калпав такъв(деформира се от топлината и губи контакт).
За всичко си има причини.Предпазителя е заминал защото "майстор" го е закачил да наобатно и е изгорял предпазитела от претоварване.А аз се чудех защо върти по 15 мин и не охлажда.Сега за 10-15 цек на втора степен и е готов.Благодаеря отново и привет от родината

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта