Съмнения за термостат ДЖЕТА/ГОЛФ 2

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Morqka1234
Мнения: 31
Регистриран на: Вто 22 мар 2011 7:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Съмнения за термостат ДЖЕТА/ГОЛФ 2

Мнениеот Morqka1234 » Сря 12 фев 2014 21:44


Здравейте колеги,
Имам въпрос относно термостат за джета 1.6 90г.
Прочетох няколко теми за термостат но все пак не мога да се ориентирам.
Значи, когато колата ми не е загряла напълно на пипане двата маркуча към радиатора са с различна топлина - това нормално ли е ?
Второ: приблизително някой има ли представа за колко време би трябвало да загрее
джета 1.6 или голф 2 същия мотор в градска среда?

П.С Намерих една снимка в интернет от салон на ДЖЕТА и съм отбелязал на нея с червена точка къде мисля , че е 90 градуса на таблото.
Дали някой може да ми каже къде точно е 90 градуса - чувал съм , че стрелката на голф 2/джета започва от 60 градуса - това така ли е ?

Моята кола загрява малко под тази червена точка без кой знае какви проблеми - от там нагоре доста трудно. Дaли е нормално?
Прикачени файлове
Mkv1.jpg




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19332
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Съмнения за термостат ДЖЕТА/ГОЛФ 2

Мнениеот stefan4o » Сря 12 фев 2014 22:48


Много е относително и неясно по дадената информация какво точно се случва с колата ти. Давам ти следния пример - купувам Джетата с табло без оборотомер. Когато загрее до работна температура стрелката застава малко след втората чертичка след бялата зона или някъде около и малко след средата на знака за водата. После сменям таблото и със същия термостат, датчик и окабеляване показанието на работна температура е малко преди въпросната чертичка. Т.е. само една смяна в таблото и показанието отива по дяволите :th_up Това са стари автомобили на десетки години, всяка една кофти връзка може да окаже влияние на показанието на уреда (както знаем датчикът отчита съпротивление между двата му пина).
Тестът с пипането по тръбите е показателен по принцип, но термостатът не отваря рязко и изцяло, а постепенно след дадена температура. Така е напълно в реда на нещата като започне да отваря температурата да не е еднаква в двата маркуча в началото. Измери съпротивлението на датчика при загряла кола с мултицет.


Потребителски аватар
zlatko83
Мнения: 92
Регистриран на: Нед 17 яну 2010 12:56
Автомобил: VW GOLF 2
Двигател: PN
Местоположение: хисаря

Re: Съмнения за термостат ДЖЕТА/ГОЛФ 2

Мнениеот zlatko83 » Сря 12 фев 2014 23:06


Карам голф със същото табло вече над 8 г. в хисаря и на дълъг път стрелката винаги сочи първата тънка чертичка.
Отидали лятото в Пловдив да ме хване едно задръстване и отива до втората тънка черта и там пуска перката да охлади.
Един съсед които го играе гаражен маистор преди 5 години ко замерва и се произнесе че на втората тънка чертичка е на 99 градуса. Карам си така и не се оплаквам. :th_up :beer


Потребителски аватар
x15
Мнения: 718
Регистриран на: Сря 06 авг 2008 3:06
Автомобил:
Двигател:

Re: Съмнения за термостат ДЖЕТА/ГОЛФ 2

Мнениеот x15 » Чет 13 фев 2014 7:33


Теоритично би трябвало да сочи нагоре при нормална работна температура (2ра тънка чертичка), но както писа колегата по-горе, стари коли са! За всеки случай си замери с термо двойка температурата на корпуса на двигателя след половин-един час каране.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 43 госта