Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17309
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот stefan4o » Пет 13 ное 2020 6:59


Аз на предната Джета така я смених. Отворих, почистих хубаво нови болтове и затворих. И карах доста време след това. Ако колата не е била прегрявана няма проблеми.




Потребителски аватар
Барон Мюнхаузен
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADB
Местоположение: Svishtov

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот Барон Мюнхаузен » Пет 13 ное 2020 16:37


Шлаиф ще има,задължително.Даже съм се разбрал с човека. Само да не объркам нещо.Трудно ли се сменят гумичките на клапаните?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17309
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот stefan4o » Пет 13 ное 2020 17:29


Ако ще шлайфаш, направо я разглоби и си я обслужи. Като е свалена става по-лесно всичко.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19057
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Sharan 7M
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот radotom » Пет 13 ное 2020 19:51


Барон Мюнхаузен написа:Трудно ли се сменят гумичките на клапаните?

Не, амааа... има малко особености.
Смяната на гумички няма как да е излишна, но ако са износени водачите на клапаните, ефекта от смяната ще е незадоволителен.
Ама пък и самата смяна е малко 'чалъмлийска'
Главата се нагрява (най-добре във фурната, макар, че аз я пекох на слънце, при 45* жега :mhihi ) а водачите се охлаждат във фризера.
Припасват се клапаните (леглата им) с шлайф-паста.
След това се мъчите да вкарате гумичките с подходящ дорник.
Лошо става, ако на всички гумички почнат да се прерязват ръбчетата :mhihi
Оказа се, че водачите, които бях взел, просто нямат хубава фаска, за да подведе гумичката :banghead
Айде 'новите' водачи вън, още по-нови, ама с визуална инспекция, ново припасване на клапани и т.н.

А бе, както казах, най-лесното в цялата операция е смяната на гарнитурата.
Трябва ти динамометричен ключ и да четеш инструкцията, която върви в комплект с гарнитурата, както написа muns
Много по трудно е перфектното почистване на всичко и дефектоскопията на частите ти.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7389
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот muns61 » Пет 13 ное 2020 19:56


Я барона да каже колко е доливал масло от смяна до смяна.


kirobg
Мнения: 217
Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: ABD 1994g
Местоположение: Sofiq

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот kirobg » Пет 13 ное 2020 20:48


radotom написа:
Барон Мюнхаузен написа:Трудно ли се сменят гумичките на клапаните?

Не, амааа... има малко особености.
Смяната на гумички няма как да е излишна, но ако са износени водачите на клапаните, ефекта от смяната ще е незадоволителен.
Ама пък и самата смяна е малко 'чалъмлийска'
Главата се нагрява (най-добре във фурната, макар, че аз я пекох на слънце, при 45* жега :mhihi ) а водачите се охлаждат във фризера.
Припасват се клапаните (леглата им) с шлайф-паста.
След това се мъчите да вкарате гумичките с подходящ дорник.
Лошо става, ако на всички гумички почнат да се прерязват ръбчетата :mhihi
Оказа се, че водачите, които бях взел, просто нямат хубава фаска, за да подведе гумичката :banghead
Айде 'новите' водачи вън, още по-нови, ама с визуална инспекция, ново припасване на клапани и т.н.

А бе, както казах, най-лесното в цялата операция е смяната на гарнитурата.
Трябва ти динамометричен ключ и да четеш инструкцията, която върви в комплект с гарнитурата, както написа muns
Много по трудно е перфектното почистване на всичко и дефектоскопията на частите ти.


Така е!!! Глория има една песен,която жена ми много я харесва.Да срещнеш принца от мечтите докрай да са щастливи дните но не винаги така е :beer


kirobg
Мнения: 217
Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: ABD 1994g
Местоположение: Sofiq

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот kirobg » Пет 13 ное 2020 21:08


Може да харчи 1л на 1000км ако не в изправност,това по книга. Масло го дават 3-3.5л при мен побира 3.2л от смяна до смяна без да доливам за 10 000км.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1082
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот dontaskdontsay » Съб 14 ное 2020 10:07


Преди 3 месеца гледах същия филм с моето АБУ, и благодарение на колегите от форума го изгледах до край :drunk
Аз издуханата гарнитура я хванах по ръждата на свеща: download/file.php?id=387923&mode=view

На тия мотори нема кой знае какви сложни процедури. Важното е да работиш бавно, внимателно и ако не знаеш нещо да питаш. Освен динамометричен ключ, ще ти е от полза и ударен гайковерт, щото ще имаш поне 1 болт дето няма да се развие. Примерно аз не успях да развия болтовете на шайбата на коляновия вал и затова изденах ангренажа директно от зъбното колело на разпределителния. Болта на зъбното колело на раз. вал също ме изтормози доста но накрая се предаде макар и с леки щети. Може би най трудните болтове за развиване бяха тези на всмукателния колектор. Добре че беше перфоратора от Лидъл та с много бой се развиха :mhihi Ама ти свалиш ли главата после лесно можеш да я закараш на някой да ти развие болтовете.

Другия инструмент който ще ти трябва е скоба за пружините на клапаните (ако сменяш гумичките).


Аз допуснах 2 големи грешки. Първата е че викнах "майстор" да ми покаже как се вадят клапаните и той ми надра половината клапани и леглата на повдигачите + че ми затри и 1 от кученцата на клапаните :banghead

Втората грешка е че не попитах (не проверих) никой как се слагат новите гумички на клапаните. Оказа се че трябва да се набият с дорник а аз ги натиснах с палец колкото можах :eek За сега още не са излезли от леглата и дано си останат там :smile

От цялата работа най лесно и приятно беше събирането на клапаните (след като се сдобих със скоба) и шлайфането им.


Като носиш главата да ти я шлайфат, свали шпилките с който се захваща раз, вал, щото мен никой не ме предупреди и по време на шлайфането ми изкривиха едната шпилка. Също така си свали и датчиците за налягането на маслото щото аз си ги оставих на главата и при шлайфането от течността и стружките се затиснаха и се вкарах в шаш докато разбера че проблема е в тях.


Потребителски аватар
Барон Мюнхаузен
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADB
Местоположение: Svishtov

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот Барон Мюнхаузен » Пон 16 ное 2020 19:01


muns61 написа:Я барона да каже колко е доливал масло от смяна до смяна.

Не доливам, не губи.... както го сложа тей го източвам. :mhihi :mhihi :mhihi Айде 100 грама да изгуби,ама аз не го забелязвам.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7389
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот muns61 » Пон 16 ное 2020 20:15


Щом не губи масло, не пипай водачите на клапаните.


kirobg
Мнения: 217
Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: ABD 1994g
Местоположение: Sofiq

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот kirobg » Пон 16 ное 2020 20:27


100 грама са нищо може от капака на клапаните да ти сълзи. Виждам че си решил да се откажеш от АБД-то? Ако купуваш Голф 4 Не ти препоръчвам 1.4 16в
и Пасат 1.6 101к.Виж то всеки автомобил си иска поддръжка на всеки може да духне гарнитура. А твоето АБД с ремонт от 200-300лв може да те вози още.
Ако си любител на високи обороти по добре от 1.8 и на горе!


Потребителски аватар
Барон Мюнхаузен
Мнения: 155
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 18:17
Автомобил: Golf 3
Двигател: ADB
Местоположение: Svishtov

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот Барон Мюнхаузен » Чет 19 ное 2020 1:12


kirobg написа:Ако си любител на високи обороти по добре от 1.8 и на горе!


Не съм любител нито на високите скорости,нито на високите обороти. Карам нормално. Въпроса е ,че ме наплашиха - 50лв гарнитура, незнам какво още,всичко 500 лева. Нямало смисъл....Голфа струвал 500 лв... :bishop :bishop


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1082
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 19 ное 2020 7:32


Абе 100-тина лв трябва да те оправят ако си я ремонтираш ти. Да, факт е че на ABU-то незнайно защо гарнитурата на главата е в пъти по скъпа от на другите мотори. За ABD не съм проверил но предполагам е същото.

На виктор рейнц излиза около 50лв. с малка отстъпка. Имаше и други марки за под 40лв.
Болтове ако слагаш нови още 20 и шлайф 20-30.

Тая цена дето са ти казали, сигурно е за основен ремонт на главата.

Водната помпа и ангренажа ако са сменявани скоро, може да ги пропуснеш.

Последна промяна от dontaskdontsay на Чет 19 ное 2020 7:36, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 17309
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот stefan4o » Чет 19 ное 2020 7:34


На мен само за труд - да я отворят и затворят са ми искали 300лв.


kirobg
Мнения: 217
Регистриран на: Нед 14 юни 2015 9:38
Автомобил: Vw Golf 3
Двигател: ABD 1994g
Местоположение: Sofiq

Re: Губи антифриз. Голф 3 1.4 АБД

Мнениеот kirobg » Чет 19 ное 2020 21:16


Яко са те наплашили! Идват празници,майстори на път и край път. Моя майстор, който работи само по VW i AUDI. За 500лв ще живнеш от радост :bowdown и
смениш,сегменти,биели,бутала,всички гарнитури, писах ти моят ремонт + консумативи беше 270лв. Не се плаши масло не ти харчи, имаш само пробив в цилиндрите. Не знам при теб колко пъти е шлайфана главата ? И ти не знаеш, за това си трябва майстор! Ти сам можеш да разглобиш мотора но ако намериш,някой да го затвори може да излезе и по евтино.Това което си описал свещите стават черни, мотора зависи от 3 неща ток,вода и свещи другото го знаеш, ако искаш да продължиш с него. Виж аз как си изпатих от менте свещи а съм изминал 34 000км от ремонта с истинските свещи. Защо ли? На ли сме икономисти и си мислим че евтиното излиза по скъпо.
Поздрави Кирил! :beer



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: powerade и 26 госта