как се сменят предни амортисоьори на Golf3,Vento

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
VW`VENTO
Мнения: 584
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
Автомобил: VW BORA 1.9TDI
Двигател: AHF
Местоположение: Ловеч

как се сменят предни амортисоьори на Golf3,Vento

Мнениеот VW`VENTO » Чет 03 апр 2008 7:22


понеже неоткрих каквото търся с търсачката реших да пусна една тема относно как се сменят предни амортисьори на голф3,венто.Някой ако е сменял и знае какви са процедурите ще съм му благодарен да сподели дали има нещо сложно в подмяната.Интересува ме дали е нужна и някаква скоба за свалянето и слагането на пружината.Благодаря предварително




Потребителски аватар
golf_noob
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 02 авг 2007 9:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот golf_noob » Чет 03 апр 2008 9:10


Сменят се лесно, стига да имаш скоби за пружината!
Отгоре има един болт който ги държи за шасито, отдоло са 2 болта - нищо особенно да го искараш от колата.
За да махнеш пружината ти трябва специален ключ, нещо от сорта на лула, с 2 зъба.
Махаш стария, нахлузваш всичките прахоуловители (за предпочитане нови) на новия амортисьор, след това по обратния ред.Под горния аксиален лагер на амортисьора има една втулка, внимавай да не я забравиш. Пружината си има "легла" от горна и от долна страна в които да легне. Затова ще внимаваш като махаш скобите. След това ти остава само да го върнеш в колата.
И да не забравиш да идеш на стенд после.
П.С. Малко объркано стана, ама дано да ти свърши работа.
Аз скоро сменях, без скоби, мачкахме пружината с колата, вързвахме с тел, грозна история, отделно дето си е опасно. Не че не става при липса на скоби, но ако можеш да намериш, недей се хваща без тях.


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Мнениеот kaiser666 » Чет 03 апр 2008 10:28


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=86143
Изображение
:beer

Намери си скоби!В краен случай може да използваш много дебела тел и да работиш много внимателно :!:


Потребителски аватар
dido62
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот dido62 » Пет 04 апр 2008 11:19


Колега,бегай в някой сервиз!!Иначе има да се търкаляш по улицата!!Колата трябва да се вдигне,трябват специални скоби да свиеш пружините и тн!!Мъка без помагала!!За някакви 40лв?После задъкжително реглаж на предница!!Успех :lol:


zmei
Мнения: 175
Регистриран на: Съб 08 дек 2007 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Някъде по света

Мнениеот zmei » Пет 04 апр 2008 17:31


dido62 написа:Колега,бегай в някой сервиз!!Иначе има да се търкаляш по улицата!!Колата трябва да се вдигне,трябват специални скоби да свиеш пружините и тн!!Мъка без помагала!!За някакви 40лв?После задъкжително реглаж на предница!!Успех :lol:




Част от удоволствието е сам да си го наоправиш.


Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Пет 04 апр 2008 17:59


колега когато го правих за първи път,ми отне 3-4 часа,последно 1 час.
Ама трябва да знаеш кво да правиш и как,има някои тънкости които първия път не забелязваш и на 2-3 ставаш спец.Работата е мръсна,изисква специфични инструменти като при мене се оказаха глух ключ или лула 21 и инбус 7 горе за гайката,а долу гедоре19 и за контра 18.Прибавяш скоби за пружини,менгеме,крик,стойки да подпираш колата за всеки случай като дигнеш на крик,един ВЕФ да ти заглушава псувните че не става от самосебе си ,да бях отишъл в сервиз итн.....След това още псувни че са ти дали грешните амотрисьори въпреки че си отишъл в магазина със стария и си му продиктувал номера от извора,ядове доде ги смениш,на всичкото отгоре и новите тампони ти изглеждат някак си не същите като старите щот през живота си не си виждал смачкан тампон на макферсон, макар номерата да съвпадат,и накрая като стане се услушваш една седмица за шумове, щото сам вяра си нямаш,и после да се сетиш да провериш дали си стегнал добре гайките горе на макферсоните че видиш ли почуква чат пат,и накрая,... о накрая си много доволен от себе си
Е успех в начинанието.Иначе проблема се решава с 60лв труд в сервиза,свирукане нейде на кафенце и оглеждане на пичетата,и после ръчка и напред към ежедневните проблеми.Напрово завиждам на тъста си той така се оттърва. :wink:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 04 апр 2008 19:41


Ъъъм таковата,след смяната задължително стенд! Както за сходимост,така и за страничен наклон.


Потребителски аватар
dido62
Мнения: 30
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 17:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот dido62 » Съб 05 апр 2008 19:54


Колегата Danny boy е 101% прав!Послушай го! :!:


bbtboian
Мнения: 54
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

ре смяна

Мнениеот bbtboian » Нед 06 апр 2008 10:30


смяната е супер лесна стига само да не запекат тия болтове че тогава е много зор,вчера сменихме на една 3 ка за час двата преди но благодарение на пневматичен гаиковерт иначе счупихме 2 18 ки :lol:


Потребителски аватар
katcko
Мнения: 591
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 23:15
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот katcko » Нед 06 апр 2008 12:53


колегата Danny boy наистина е прав!и все пак ако решиш да се впуснеш в работа поне вземи някой който го е правил поне веднъж за да ти помага!и на мен лично първият път ми отне около 3 часа!успех в начинанието!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта