как се сменят предни амортисоьори на Golf3,Vento
- VW`VENTO
- Мнения: 584
- Регистриран на: Пет 01 фев 2008 21:34
- Автомобил: VW BORA 1.9TDI
- Двигател: AHF
- Местоположение: Ловеч
как се сменят предни амортисоьори на Golf3,Vento
понеже неоткрих каквото търся с търсачката реших да пусна една тема относно как се сменят предни амортисьори на голф3,венто.Някой ако е сменял и знае какви са процедурите ще съм му благодарен да сподели дали има нещо сложно в подмяната.Интересува ме дали е нужна и някаква скоба за свалянето и слагането на пружината.Благодаря предварително
- golf_noob
- Мнения: 36
- Регистриран на: Чет 02 авг 2007 9:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Сменят се лесно, стига да имаш скоби за пружината!
Отгоре има един болт който ги държи за шасито, отдоло са 2 болта - нищо особенно да го искараш от колата.
За да махнеш пружината ти трябва специален ключ, нещо от сорта на лула, с 2 зъба.
Махаш стария, нахлузваш всичките прахоуловители (за предпочитане нови) на новия амортисьор, след това по обратния ред.Под горния аксиален лагер на амортисьора има една втулка, внимавай да не я забравиш. Пружината си има "легла" от горна и от долна страна в които да легне. Затова ще внимаваш като махаш скобите. След това ти остава само да го върнеш в колата.
И да не забравиш да идеш на стенд после.
П.С. Малко объркано стана, ама дано да ти свърши работа.
Аз скоро сменях, без скоби, мачкахме пружината с колата, вързвахме с тел, грозна история, отделно дето си е опасно. Не че не става при липса на скоби, но ако можеш да намериш, недей се хваща без тях.
Отгоре има един болт който ги държи за шасито, отдоло са 2 болта - нищо особенно да го искараш от колата.
За да махнеш пружината ти трябва специален ключ, нещо от сорта на лула, с 2 зъба.
Махаш стария, нахлузваш всичките прахоуловители (за предпочитане нови) на новия амортисьор, след това по обратния ред.Под горния аксиален лагер на амортисьора има една втулка, внимавай да не я забравиш. Пружината си има "легла" от горна и от долна страна в които да легне. Затова ще внимаваш като махаш скобите. След това ти остава само да го върнеш в колата.
И да не забравиш да идеш на стенд после.
П.С. Малко объркано стана, ама дано да ти свърши работа.
Аз скоро сменях, без скоби, мачкахме пружината с колата, вързвахме с тел, грозна история, отделно дето си е опасно. Не че не става при липса на скоби, но ако можеш да намериш, недей се хваща без тях.
- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=86143
Намери си скоби!В краен случай може да използваш много дебела тел и да работиш много внимателно


Намери си скоби!В краен случай може да използваш много дебела тел и да работиш много внимателно

- Danny boy
- Мнения: 1959
- Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
колега когато го правих за първи път,ми отне 3-4 часа,последно 1 час.
Ама трябва да знаеш кво да правиш и как,има някои тънкости които първия път не забелязваш и на 2-3 ставаш спец.Работата е мръсна,изисква специфични инструменти като при мене се оказаха глух ключ или лула 21 и инбус 7 горе за гайката,а долу гедоре19 и за контра 18.Прибавяш скоби за пружини,менгеме,крик,стойки да подпираш колата за всеки случай като дигнеш на крик,един ВЕФ да ти заглушава псувните че не става от самосебе си ,да бях отишъл в сервиз итн.....След това още псувни че са ти дали грешните амотрисьори въпреки че си отишъл в магазина със стария и си му продиктувал номера от извора,ядове доде ги смениш,на всичкото отгоре и новите тампони ти изглеждат някак си не същите като старите щот през живота си не си виждал смачкан тампон на макферсон, макар номерата да съвпадат,и накрая като стане се услушваш една седмица за шумове, щото сам вяра си нямаш,и после да се сетиш да провериш дали си стегнал добре гайките горе на макферсоните че видиш ли почуква чат пат,и накрая,... о накрая си много доволен от себе си
Е успех в начинанието.Иначе проблема се решава с 60лв труд в сервиза,свирукане нейде на кафенце и оглеждане на пичетата,и после ръчка и напред към ежедневните проблеми.Напрово завиждам на тъста си той така се оттърва.
Ама трябва да знаеш кво да правиш и как,има някои тънкости които първия път не забелязваш и на 2-3 ставаш спец.Работата е мръсна,изисква специфични инструменти като при мене се оказаха глух ключ или лула 21 и инбус 7 горе за гайката,а долу гедоре19 и за контра 18.Прибавяш скоби за пружини,менгеме,крик,стойки да подпираш колата за всеки случай като дигнеш на крик,един ВЕФ да ти заглушава псувните че не става от самосебе си ,да бях отишъл в сервиз итн.....След това още псувни че са ти дали грешните амотрисьори въпреки че си отишъл в магазина със стария и си му продиктувал номера от извора,ядове доде ги смениш,на всичкото отгоре и новите тампони ти изглеждат някак си не същите като старите щот през живота си не си виждал смачкан тампон на макферсон, макар номерата да съвпадат,и накрая като стане се услушваш една седмица за шумове, щото сам вяра си нямаш,и после да се сетиш да провериш дали си стегнал добре гайките горе на макферсоните че видиш ли почуква чат пат,и накрая,... о накрая си много доволен от себе си
Е успех в начинанието.Иначе проблема се решава с 60лв труд в сервиза,свирукане нейде на кафенце и оглеждане на пичетата,и после ръчка и напред към ежедневните проблеми.Напрово завиждам на тъста си той така се оттърва.

-
- Мнения: 54
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ре смяна
смяната е супер лесна стига само да не запекат тия болтове че тогава е много зор,вчера сменихме на една 3 ка за час двата преди но благодарение на пневматичен гаиковерт иначе счупихме 2 18 ки 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: DanZki и 78 госта