2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот vankoGTI » Сря 08 окт 2014 22:49


Да може да се настрои по лесно ако е с 1 дросел ти нали си с нормалния колектор или се бъркам.Обаче с 4 дросела вече работата става друга там всеки цилиндър се храни индивидуално и иска доста по фина настройка на горивната карта а както ти сам спомена АБФ-ската е през 500 оборота.Не казвам че няма да стане просто няма да е квото трябва.




Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Iago » Сря 08 окт 2014 23:48


Да човек, ама стъпката на картата няма общо с опцията да настроиш горивото отделно за всеки цилиндър, нали. А и ако искаш да настройваш по цилиндри, трябва да направиш 4-ри отвора за сонда - по един всеки рънър на изпускателния колектор, за да мериш смесите. Алфата за която споменах освен по стъпката (оборотите) и по наличието на Damos-и не се различава по нищо друго от ABF-a. Една карта за всички инжектори. А да, има и MAF който да пречи..

Защото в тая посока на размишления.. бъди сигурен, че портовете ти на главата не флоуват абсолютно еднакво, 4ти цилиндър е маааалко по-износен от другите, шлайфиста е наакал бутало на втори цилиндър, заварчика е осрал рънъра на 3ти цил. на изпускателния колектор и т.н. Ама в наще български условия сгъстяваме с шлайф, а не с бутала, портваме на око, а не пращаме главите в Англия, стържем маховици, а не купуваме Фиданза и купуваме ECU-та втора ръка, дето само Бог знае дали предния собственик не е "инженер-ствал" върху платката. Кинти, бате кинти.. Мегата платка от Волен е 800лв, инсталация и мапване.. вече си над 1000. Да ти настрои Келеша ABF ЕCU-то - 300-400 лв.

Както и да е де, нужда от спор няма, а и аз не мисля че с теб в случая спорим, защото ти си съгласен с мен, че ABF ще подкара дросели съвсем адекватно, а пък аз съм съгласен с теб, че дори една Мега би била много по-лесен и гъвкав вариант.. съответно и по плодотворен. Трябва да съм много сляп и тъп, за да твърдя обратното :Mr Green Fun .

Успех с мАторя. :th_up


Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот vankoGTI » Чет 09 окт 2014 7:35


Да и най основният проблем ни идва от липсата на достатъчно финанси.А Мегата като вариант за ежедневна кола я отписах отдавна след 2 месечни мъки.Благодаря ти за пожеланията Iagо.Чакам един френд да м и отреже фланци а аз в момента работя върху Air boxa пред дроселите и ще кача малко снимки скоро :th_up


najdobrix
Мнения: 154
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот najdobrix » Нед 12 окт 2014 17:27


Iago написа:Ванко, повярвай ми много добре знам какво е да се бориш с тази електроника. Брах много ядове с неуспешният опит на един известен пловдивски "мапер". Чист късмет беше, че не строших мотора още същата нощ на прибиране към София. След което тук в София се наложи да я ремапне успешно друг човек. Колата ми е с 266 валове и 11.6 степен. На всичката газ до прекъсвач, широколентовата не мърда и за миг от 12.8 смеси. Не ме разбирай погрешно, афтърмаркет електрониката се мапва меко казано в пъти по-лесно, много по гъвкава, интуитивна и т.н. е защото тя за това е създадена - да се мапва. Докато stock-a не е open все пак. На ABF-a e малко tricky докато откриеш картите.. също така е tricky да сметнеш с правилния коефициент това което ти казват числата. А още по tricky e, че в нета не се намират Damos-и. Наистина е кофти, че горивната картата е през 500 оборота. Но очевидно пак се случват нещата, макар да не е толкова лесно и интуитивно. Между другото, това че стъпката е 500 оборота е единствения минус на тоя Bosch сравнен с някои други stock ECU-та.

Сещам се за една 145-ца 2.0 t-spark на мой приятел.. с 29х валове, дросели и stock алфово ECU. Вади 185к.с. на диното, с бетонирани аванси и смеси (отново 12.8). Мапвана е от Бобо. Минус и е, че диша през stock MAF-а и именно заради това казах по нагоре, че АБФ-а е благословен заради alfa N управлението си.

Пак казвам, аз също твърдя че афтърмаркет ECU е много, ама много по-добрият избор. Ама всичко е според джоба. И аз искам Link вместо дъртия ми Бош под капака, ама нямам 1500+ лв за него. :beer :th_up :th_up

speed density :mhihi
http://www.carcraft.com/techarticles/electronic_fuel_injection/


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Vizor » Нед 12 окт 2014 17:38


Iago написа:Ванко, повярвай ми много добре знам какво е да се бориш с тази електроника. Брах много ядове с неуспешният опит на един известен пловдивски "мапер". Чист късмет беше, че не строших мотора още същата нощ на прибиране към София. След което тук в София се наложи да я ремапне успешно друг човек. Колата ми е с 266 валове и 11.6 степен. На всичката газ до прекъсвач, широколентовата не мърда и за миг от 12.8 смеси. Не ме разбирай погрешно, афтърмаркет електрониката се мапва меко казано в пъти по-лесно, много по гъвкава, интуитивна и т.н. е защото тя за това е създадена - да се мапва. Докато stock-a не е open все пак. На ABF-a e малко tricky докато откриеш картите.. също така е tricky да сметнеш с правилния коефициент това което ти казват числата. А още по tricky e, че в нета не се намират Damos-и. Наистина е кофти, че горивната картата е през 500 оборота. Но очевидно пак се случват нещата, макар да не е толкова лесно и интуитивно. Между другото, това че стъпката е 500 оборота е единствения минус на тоя Bosch сравнен с някои други stock ECU-та.

Сещам се за една 145-ца 2.0 t-spark на мой приятел.. с 29х валове, дросели и stock алфово ECU. Вади 185к.с. на диното, с бетонирани аванси и смеси (отново 12.8). Мапвана е от Бобо. Минус и е, че диша през stock MAF-а и именно заради това казах по нагоре, че АБФ-а е благословен заради alfa N управлението си.

Пак казвам, аз също твърдя че афтърмаркет ECU е много, ама много по-добрият избор. Ама всичко е според джоба. И аз искам Link вместо дъртия ми Бош под капака, ама нямам 1500+ лв за него. :beer :th_up :th_up


АБФ-а използва speed density алгоритъм. Да не говорим, че половината опити да се мапват от непрофесионалисти свършват безславно. Една от причините е, до колкото помня, че картите са наобратно. Демек мисля, че трябваше да вадиш, за да слагаш :D


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Iago » Нед 12 окт 2014 20:21


Прочетох статийката, странното е че съм чувал дори БГ мапери да казват на Speed Density алгоритъма - Alpha N което очевидно е неправилно. Много точна поправка, благодаря. Но грешната терминология по никакъв начин не променя моето твърдение, нито пък на другите колеги.

Правилно помниш Визоре, така е. Ти и увеличаваш стойността, а тя беднее мръсницата. :death


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Vizor » Нед 12 окт 2014 21:42


Абе имал съм досег с такова живнотно и за това знам, но се усетих веднага какво става. Иначе за настройката.. чак толкова фино настройване на всеки цилиндър съм виждал много рядко в БГ. Както и да е де. 800лв платки си ги ползвайте вие. Най-скъпата и НАЙ-БРУТАЛНО яката до сега е била 400лв и карах 2 години без да докосна картите след настройката. И то на 1.5 бара с не малка турбина. Просто трябва да знаеш кой да ти я направи :)

Имам двама човека за това и двамата са уникални ботове и знаят какво правят.


Потребителски аватар
Iago
Мнения: 463
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
Двигател: B8444S
Местоположение: София

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Iago » Нед 12 окт 2014 21:56


Ти си се усетил, ама некои други дъ грейтъст мапери правят бройки такива без даже и да подозират кво се случва (почва се с "тая кола има проблем", минава се през "дюзите са ти малки" и се свършва с "ABF чуйек - толкова си може".. :icon_lol :icon_lol


Като порасна за афтърмаркет ECU, ако не съм достатъчно пораснал за Link, ще ползвам жокера с ботовете ти :biggrin


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Vizor » Пон 13 окт 2014 8:18


Хехехе. Според мен, може кола да се настрои не по-зле и без чак такива екстри. Особено ако е атмосферна. Там вече има други игри, които помагат много при покачването на мощността.


Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот vankoGTI » Вто 18 ное 2014 19:26


Малко да отбележим напредък.Така нареченият аер бокс е готов :drunk
Прикачени файлове
Снимка0174.jpg
Снимка0173.jpg


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Stenly » Чет 20 ное 2014 2:17


Iago не съм влизал и затова не съм ти отговорил.Имах впредвид ,че загубеното време и настройки ще произведат нещо работещо ,което някой ще ти го мапне но със сигурност няма да върви като хората оттам ти ще искаш корекции по картите ,но това ще ти коства още и още пари на мапера, понеже той е светнат да рови там и за тея пари ще си купиш нещо истинско, с което можеш да си развържеш ръцете.

Ванко помисли за тромпети в еърбокса ,без тях колата може да тръгне по зле от такава с нормален колектор. Жизнено важни за върт.момент и конски сили. Имам такива дросели от цбр,само че 40мм и са чудесни за предноразположени портове. Сметни колко дълги тромпети ти трябват и се обади на Драго от Екстрийм да ти направи един комплект.


Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот vankoGTI » Чет 20 ное 2014 22:58


Stenly те тези дросели ще се карат само и единствено на газ и поради тази причина направих кутията,за да имат дроселите готов обем въздух пред тях и за да може да сложа филтър някъде преди кутията,защото смесообразуването на газ е по различно от това на бензин.И ако се вгледаш в предишните снимки на дроселите ще видиш как плочките за газ в дроселите са R подобен на тромпетите и служи както за ускорител така и играе ролята на стеснение във всеки един дросел за да може да стане увличането на газта доста по добре,и сместа да стане доста по добра.Съгласен съм за тромпетите ако колата се кара и на бензин.Карал съм с тромпети и без когато бях с карбураторите и имаше доста разлика.Живи и здрави до 2 седмици ако има време ще ги сложа и ще кача и клипове и ще кажа какви са ми впечатленията от газовият драгстер :bishop


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Vizor » Чет 20 ное 2014 23:40


Значи смея да твърдя, че доул горе разбиарм за какво става дума, но това за "готов обем от въздух пред тях" грам не го разбрах. Или просто ти нямаш представа как работи един двигател.


Потребителски аватар
vankoGTI
Мнения: 156
Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот vankoGTI » Чет 20 ное 2014 23:58


Може и да нямам а ти като имаш ми кажи защо кутийте пред дроселите имат определен литров обем или просто си ги правят едно към гйотора и каквото стане.Ти слагал ли си кутия с малък обем пред карбуратор и да видиш как една вървяща кола става не вървяща.Искам да ми обясниш моля те,че аз не се сещам защо така стана. Tочно пък от теб не съм очаквал тоя въпрос.И не знам дали разбирам от ДВГ
след ,като още през 2002г имах направена сгъстена лада 1600 с 300иии градусов разпределителен вал и двигателя не беше сгъстен с сваляне на главата с 3 мм.И всичко това ей тъй без да знам какво правя!!!


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG

Мнениеот Vizor » Пет 21 ное 2014 12:47


Това какво някога си сглобил не означава, че знаеш динамика на флуиди и още една дузина неща като хелмхолцови резонатори и така нататък.

Обясни сега за готовия въздух как седи и чака отпред? Какво имаш предвид пред "готов"?

След това аз ще ти обясня за филтърната кутия и за тромпетите, които стенли спомена (макар, че той е чел доста повече от мен за това и е по-добре да обясни той :) )



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта