2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
- vankoGTI
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Да може да се настрои по лесно ако е с 1 дросел ти нали си с нормалния колектор или се бъркам.Обаче с 4 дросела вече работата става друга там всеки цилиндър се храни индивидуално и иска доста по фина настройка на горивната карта а както ти сам спомена АБФ-ската е през 500 оборота.Не казвам че няма да стане просто няма да е квото трябва.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Да човек, ама стъпката на картата няма общо с опцията да настроиш горивото отделно за всеки цилиндър, нали. А и ако искаш да настройваш по цилиндри, трябва да направиш 4-ри отвора за сонда - по един всеки рънър на изпускателния колектор, за да мериш смесите. Алфата за която споменах освен по стъпката (оборотите) и по наличието на Damos-и не се различава по нищо друго от ABF-a. Една карта за всички инжектори. А да, има и MAF който да пречи..
Защото в тая посока на размишления.. бъди сигурен, че портовете ти на главата не флоуват абсолютно еднакво, 4ти цилиндър е маааалко по-износен от другите, шлайфиста е наакал бутало на втори цилиндър, заварчика е осрал рънъра на 3ти цил. на изпускателния колектор и т.н. Ама в наще български условия сгъстяваме с шлайф, а не с бутала, портваме на око, а не пращаме главите в Англия, стържем маховици, а не купуваме Фиданза и купуваме ECU-та втора ръка, дето само Бог знае дали предния собственик не е "инженер-ствал" върху платката. Кинти, бате кинти.. Мегата платка от Волен е 800лв, инсталация и мапване.. вече си над 1000. Да ти настрои Келеша ABF ЕCU-то - 300-400 лв.
Както и да е де, нужда от спор няма, а и аз не мисля че с теб в случая спорим, защото ти си съгласен с мен, че ABF ще подкара дросели съвсем адекватно, а пък аз съм съгласен с теб, че дори една Мега би била много по-лесен и гъвкав вариант.. съответно и по плодотворен. Трябва да съм много сляп и тъп, за да твърдя обратното
.
Успех с мАторя.
Защото в тая посока на размишления.. бъди сигурен, че портовете ти на главата не флоуват абсолютно еднакво, 4ти цилиндър е маааалко по-износен от другите, шлайфиста е наакал бутало на втори цилиндър, заварчика е осрал рънъра на 3ти цил. на изпускателния колектор и т.н. Ама в наще български условия сгъстяваме с шлайф, а не с бутала, портваме на око, а не пращаме главите в Англия, стържем маховици, а не купуваме Фиданза и купуваме ECU-та втора ръка, дето само Бог знае дали предния собственик не е "инженер-ствал" върху платката. Кинти, бате кинти.. Мегата платка от Волен е 800лв, инсталация и мапване.. вече си над 1000. Да ти настрои Келеша ABF ЕCU-то - 300-400 лв.
Както и да е де, нужда от спор няма, а и аз не мисля че с теб в случая спорим, защото ти си съгласен с мен, че ABF ще подкара дросели съвсем адекватно, а пък аз съм съгласен с теб, че дори една Мега би била много по-лесен и гъвкав вариант.. съответно и по плодотворен. Трябва да съм много сляп и тъп, за да твърдя обратното

Успех с мАторя.

- vankoGTI
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Да и най основният проблем ни идва от липсата на достатъчно финанси.А Мегата като вариант за ежедневна кола я отписах отдавна след 2 месечни мъки.Благодаря ти за пожеланията Iagо.Чакам един френд да м и отреже фланци а аз в момента работя върху Air boxa пред дроселите и ще кача малко снимки скоро 

-
- Мнения: 154
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Iago написа:Ванко, повярвай ми много добре знам какво е да се бориш с тази електроника. Брах много ядове с неуспешният опит на един известен пловдивски "мапер". Чист късмет беше, че не строших мотора още същата нощ на прибиране към София. След което тук в София се наложи да я ремапне успешно друг човек. Колата ми е с 266 валове и 11.6 степен. На всичката газ до прекъсвач, широколентовата не мърда и за миг от 12.8 смеси. Не ме разбирай погрешно, афтърмаркет електрониката се мапва меко казано в пъти по-лесно, много по гъвкава, интуитивна и т.н. е защото тя за това е създадена - да се мапва. Докато stock-a не е open все пак. На ABF-a e малко tricky докато откриеш картите.. също така е tricky да сметнеш с правилния коефициент това което ти казват числата. А още по tricky e, че в нета не се намират Damos-и. Наистина е кофти, че горивната картата е през 500 оборота. Но очевидно пак се случват нещата, макар да не е толкова лесно и интуитивно. Между другото, това че стъпката е 500 оборота е единствения минус на тоя Bosch сравнен с някои други stock ECU-та.
Сещам се за една 145-ца 2.0 t-spark на мой приятел.. с 29х валове, дросели и stock алфово ECU. Вади 185к.с. на диното, с бетонирани аванси и смеси (отново 12.8). Мапвана е от Бобо. Минус и е, че диша през stock MAF-а и именно заради това казах по нагоре, че АБФ-а е благословен заради alfa N управлението си.
Пак казвам, аз също твърдя че афтърмаркет ECU е много, ама много по-добрият избор. Ама всичко е според джоба. И аз искам Link вместо дъртия ми Бош под капака, ама нямам 1500+ лв за него.![]()
![]()
speed density

http://www.carcraft.com/techarticles/electronic_fuel_injection/
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Iago написа:Ванко, повярвай ми много добре знам какво е да се бориш с тази електроника. Брах много ядове с неуспешният опит на един известен пловдивски "мапер". Чист късмет беше, че не строших мотора още същата нощ на прибиране към София. След което тук в София се наложи да я ремапне успешно друг човек. Колата ми е с 266 валове и 11.6 степен. На всичката газ до прекъсвач, широколентовата не мърда и за миг от 12.8 смеси. Не ме разбирай погрешно, афтърмаркет електрониката се мапва меко казано в пъти по-лесно, много по гъвкава, интуитивна и т.н. е защото тя за това е създадена - да се мапва. Докато stock-a не е open все пак. На ABF-a e малко tricky докато откриеш картите.. също така е tricky да сметнеш с правилния коефициент това което ти казват числата. А още по tricky e, че в нета не се намират Damos-и. Наистина е кофти, че горивната картата е през 500 оборота. Но очевидно пак се случват нещата, макар да не е толкова лесно и интуитивно. Между другото, това че стъпката е 500 оборота е единствения минус на тоя Bosch сравнен с някои други stock ECU-та.
Сещам се за една 145-ца 2.0 t-spark на мой приятел.. с 29х валове, дросели и stock алфово ECU. Вади 185к.с. на диното, с бетонирани аванси и смеси (отново 12.8). Мапвана е от Бобо. Минус и е, че диша през stock MAF-а и именно заради това казах по нагоре, че АБФ-а е благословен заради alfa N управлението си.
Пак казвам, аз също твърдя че афтърмаркет ECU е много, ама много по-добрият избор. Ама всичко е според джоба. И аз искам Link вместо дъртия ми Бош под капака, ама нямам 1500+ лв за него.![]()
![]()
АБФ-а използва speed density алгоритъм. Да не говорим, че половината опити да се мапват от непрофесионалисти свършват безславно. Една от причините е, до колкото помня, че картите са наобратно. Демек мисля, че трябваше да вадиш, за да слагаш :D
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Прочетох статийката, странното е че съм чувал дори БГ мапери да казват на Speed Density алгоритъма - Alpha N което очевидно е неправилно. Много точна поправка, благодаря. Но грешната терминология по никакъв начин не променя моето твърдение, нито пък на другите колеги.
Правилно помниш Визоре, така е. Ти и увеличаваш стойността, а тя беднее мръсницата.
Правилно помниш Визоре, така е. Ти и увеличаваш стойността, а тя беднее мръсницата.

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Абе имал съм досег с такова живнотно и за това знам, но се усетих веднага какво става. Иначе за настройката.. чак толкова фино настройване на всеки цилиндър съм виждал много рядко в БГ. Както и да е де. 800лв платки си ги ползвайте вие. Най-скъпата и НАЙ-БРУТАЛНО яката до сега е била 400лв и карах 2 години без да докосна картите след настройката. И то на 1.5 бара с не малка турбина. Просто трябва да знаеш кой да ти я направи :)
Имам двама човека за това и двамата са уникални ботове и знаят какво правят.
Имам двама човека за това и двамата са уникални ботове и знаят какво правят.
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Ти си се усетил, ама некои други дъ грейтъст мапери правят бройки такива без даже и да подозират кво се случва (почва се с "тая кола има проблем", минава се през "дюзите са ти малки" и се свършва с "ABF чуйек - толкова си може"..
Като порасна за афтърмаркет ECU, ако не съм достатъчно пораснал за Link, ще ползвам жокера с ботовете ти


Като порасна за афтърмаркет ECU, ако не съм достатъчно пораснал за Link, ще ползвам жокера с ботовете ти

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Хехехе. Според мен, може кола да се настрои не по-зле и без чак такива екстри. Особено ако е атмосферна. Там вече има други игри, които помагат много при покачването на мощността.
- vankoGTI
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Малко да отбележим напредък.Така нареченият аер бокс е готов 

- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Iago не съм влизал и затова не съм ти отговорил.Имах впредвид ,че загубеното време и настройки ще произведат нещо работещо ,което някой ще ти го мапне но със сигурност няма да върви като хората оттам ти ще искаш корекции по картите ,но това ще ти коства още и още пари на мапера, понеже той е светнат да рови там и за тея пари ще си купиш нещо истинско, с което можеш да си развържеш ръцете.
Ванко помисли за тромпети в еърбокса ,без тях колата може да тръгне по зле от такава с нормален колектор. Жизнено важни за върт.момент и конски сили. Имам такива дросели от цбр,само че 40мм и са чудесни за предноразположени портове. Сметни колко дълги тромпети ти трябват и се обади на Драго от Екстрийм да ти направи един комплект.
Ванко помисли за тромпети в еърбокса ,без тях колата може да тръгне по зле от такава с нормален колектор. Жизнено важни за върт.момент и конски сили. Имам такива дросели от цбр,само че 40мм и са чудесни за предноразположени портове. Сметни колко дълги тромпети ти трябват и се обади на Драго от Екстрийм да ти направи един комплект.
- vankoGTI
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Stenly те тези дросели ще се карат само и единствено на газ и поради тази причина направих кутията,за да имат дроселите готов обем въздух пред тях и за да може да сложа филтър някъде преди кутията,защото смесообразуването на газ е по различно от това на бензин.И ако се вгледаш в предишните снимки на дроселите ще видиш как плочките за газ в дроселите са R подобен на тромпетите и служи както за ускорител така и играе ролята на стеснение във всеки един дросел за да може да стане увличането на газта доста по добре,и сместа да стане доста по добра.Съгласен съм за тромпетите ако колата се кара и на бензин.Карал съм с тромпети и без когато бях с карбураторите и имаше доста разлика.Живи и здрави до 2 седмици ако има време ще ги сложа и ще кача и клипове и ще кажа какви са ми впечатленията от газовият драгстер 

- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Значи смея да твърдя, че доул горе разбиарм за какво става дума, но това за "готов обем от въздух пред тях" грам не го разбрах. Или просто ти нямаш представа как работи един двигател.
- vankoGTI
- Мнения: 156
- Регистриран на: Вто 13 апр 2010 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Може и да нямам а ти като имаш ми кажи защо кутийте пред дроселите имат определен литров обем или просто си ги правят едно към гйотора и каквото стане.Ти слагал ли си кутия с малък обем пред карбуратор и да видиш как една вървяща кола става не вървяща.Искам да ми обясниш моля те,че аз не се сещам защо така стана. Tочно пък от теб не съм очаквал тоя въпрос.И не знам дали разбирам от ДВГ
след ,като още през 2002г имах направена сгъстена лада 1600 с 300иии градусов разпределителен вал и двигателя не беше сгъстен с сваляне на главата с 3 мм.И всичко това ей тъй без да знам какво правя!!!
след ,като още през 2002г имах направена сгъстена лада 1600 с 300иии градусов разпределителен вал и двигателя не беше сгъстен с сваляне на главата с 3 мм.И всичко това ей тъй без да знам какво правя!!!
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 2.0 16v + WEBERI 40 DCOE....ITB with LPG
Това какво някога си сглобил не означава, че знаеш динамика на флуиди и още една дузина неща като хелмхолцови резонатори и така нататък.
Обясни сега за готовия въздух как седи и чака отпред? Какво имаш предвид пред "готов"?
След това аз ще ти обясня за филтърната кутия и за тромпетите, които стенли спомена (макар, че той е чел доста повече от мен за това и е по-добре да обясни той :) )
Обясни сега за готовия въздух как седи и чака отпред? Какво имаш предвид пред "готов"?
След това аз ще ти обясня за филтърната кутия и за тромпетите, които стенли спомена (макар, че той е чел доста повече от мен за това и е по-добре да обясни той :) )
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта