stan4o_mc написа:Не разбирам защо трябва да се забранява допълнително монтиран ксенон? Толкова ли не може да се установи норма за реглаж (височина на фара/ъгли/посоки)...? Минавайки ГТП, ако не отговаряш на стандартите -> спиране от движение до влизане в норма. Ако всичко е както трябва - караш, без значение дали светлините ти са монтирани от бай Вълчо или от сертифицирана с 200 тапии фирма.
Колега, като си сложиш ксенон на рефлекторен фар и отидеш на реглаж, там ти правят реперите /линията/ на светлината на машина /стенд/ и реално все едно си ОК. Но стъмни ли се, силния интензитет на ксенона, монтиран в рефлекторния фар вади очите на насрещно движещите се, а това си е опасно, колкото за насрещния, толкова и за теб, защото, като нищо може да се "цунка" с теб! Та за това на стенд не може да се регулира такъв ксенон и колегите, които са достатъчно умни, отиват в уличката на тъмно и си свалят фаровете още - на око за да не вадят очите на другите, заощото осъзнават, че е еднакво опасно и за двете страни!

И се получава следното: по-ниско светещи фарове с по-висока интензивност на светлината в сравнение с рефлекторен фар с халогенна крушка, което води до минимална разлика. За това си сложих релета на късите и съм предоволен. Това, което казвам е от собствен опит, защото на брат ми на Вентото сложихме нови "ангелски" фарове с афтър маркет ксенон /китайски, като не казвам, че е некачествен, т.е. не е фабричен

/, та на стенда му направиха фаровете и заслепяваше много, като се има в предвид, че човека, който го прави е приятел на баща ми и се занимва с това и ГТП повече от 30 години. И се наложи още да сваляме на ръка в тъмното нивото и разликата между това, което вижда той и аз с моите оригинални фарове е незначителна.
По тази логика могат и да регулират на стенд такива допълнително слагани ксенони, но трябва да се определи някаква доста по-ниска линия на осветяване за тях, от колкото рефлекторен фар с халогенна крушка, но едва ли ще може да се унифицира за всички модели автомобили. Та аз също съм на мнение, че трява в ГТП да влиза задължително проверка реглажа на фаровете, макар, че това и сега го правят единици такива пунктове

. Също съм "ЗА" забраната на нефабричните ксенони, като си оправи човек рефлекторите и има релета /други марки автомобили си ги слагат фабрично

/, на човек не му трябват първите!
