Passat B5 1.8T постоянно върти перката + разни въпроси.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
iMEXX
Мнения: 50
Регистриран на: Пон 03 авг 2009 16:13
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AWT
Местоположение: Силистра

Passat B5 1.8T постоянно върти перката + разни въпроси.

Мнениеот iMEXX » Чет 26 дек 2013 21:00


Здравейте колеги! 100% има такава тема но от всички който аз, четох неуспях да си обясня моя проблем. Моля след като опиша моя проблем да ми дадете линк с тема или да помогнете с каквото можете.

-От скоро съм собственик на пасат б5 1.8Т ANB код на двигателя. На втория ден от както беше в мен колата стрелката на температурата не помръдваше и първата мисъл беше термостат. Но дори и той да е виновника все трябваше стрелката да помръдне. Логично сменихме датчика на температурата и хоп чудо тя започна да отчита температура :mhihi . До тук добре но тук изниква и моя въпрос - Поради студеното време си казах, че сигурно трябва повече време на мотора да достигне оптималната си температура но дори и след 20 мин каране тази кола постоянно мени темепературата. На спряло положение достига 90 градуса но когато е в движение варира между тези две червени стрелки който съм обозначил на снимката http://store.picbg.net/pubpic/D5/4C/87148c03343cd54c.jpg ! Реших, че заедно с темп. датчик е заминал и термостата но тук идва и другия въпрос. Четох, че някой vw при студени двигатели увличат голямата перка и създават илюзия, че се върти постоянно но ако пробваш да я спреш с пръст тя спира. При мен не получава този номер

Надявам се някой да може да ми изкара подобни теми на проблеми като моя. Не ми е проблем ще си купя термостат но тази перка за мен не е нормално да върти винаги. Аз имам чувство че така при тези температури(а сигурно ще стане още по студено) никога няма достигна оптимална температура.

Последна промяна от iMEXX на Вто 31 дек 2013 0:54, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1.8T постоянно върти перката.

Мнениеот zfa159 » Чет 26 дек 2013 21:42


Да пробваш виско-перка с пръст е възможно най-голямата глупост, която можеш да направиш! Където си го прочел, можеш да копираш това, което ща напиша, защото това е най-лесния начин да останеш без пръст (може и не само без един).
Това се проверява с парче картон.
Ето информация как работи виското :
http://en.wikipedia.org/wiki/Fan_clutch
Само са пропуснали две неща - едното е,че адски рядко виското се скапва така, че да е зацепено постоянно. За сметка на това, когато се скапе по другия начин и спре да охлажда, има много глупаво "побългаряване" - перката се връзва механично към оста т.е. все едно е Москвич 408 - нон стоп бичи. Статията е малко бедна,ама идеята е,че когато виското е зацепило напълно, то се върти с около 70% от оборотите на двигателя (за сметка на това,когато се зацепи постоянно,тогава вече се върти със 100% и не рядко витлата на перката не издържат и се чупят, случва се и оста на перката да се скъса..не е изчислявана за такива натоварвания). Това много лесно се проверява - изгасен двигател, пробваш да завъртиш перката - ако си се върти,не е блокирала и причината да зацепва може да е в самия съединител.Ако е блокирала - някой я е модернизирал. Принципно муфата е консуматив и се сменя на 2 смени на ангренажа (живота и средно е между 120 и 150 000км).Когато не е сменена,хората са си написали какво става - ядове с климатика, с прегряване или пък с незагряване...това лято сменихме над 10 виско-муфи и на В5 и на А4,поради причината, че са издухали и охлаждането на двигателя въобще не стигаше при пуснат климатик и 40 градуса навън :death
При джиповете основно се ползват виско-перки не само заради надлъжно разположения двигател, ами и защото виското има едно много голямо предимство - ако цопнеш в дълбока вода и тя влезе от раз през радиатора,докато работи ел. перка или постоянно зацепена, тя директно се чупи и витлата в 99% от случаите нарязват питата на водния радиатор.При виското го няма този проблем - то просто спира и муфата приплъзва, докато съпротивлението на водата намалее и перката се завърти отново.
Перката едва ли ти е проблема,защото при изправен термостат, не би трябвало перката да е в състояние да смъкне толкова температурата. При движение над 80-100км/ч, дебита на въздух през решетката и през радиаторите,който обдухва двигателя,е в пъти по-голям от този,който перката може да създаде,било тя и постоянно зацепена към двигателя.
:beer


Потребителски аватар
boichopavlov
Мнения: 210
Регистриран на: Чет 13 юли 2006 21:37
Автомобил: Touran
Двигател: BSX 2006
Местоположение: Плевен

Re: Passat B5 1.8T постоянно върти перката.

Мнениеот boichopavlov » Чет 26 дек 2013 22:36


Ако не си сменил термостата - смени го! В датчика е имало проблем също, но основния виновник е термостата.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1.8T постоянно върти перката.

Мнениеот zfa159 » Пет 27 дек 2013 9:30


Подкрепям с 2 ръце!
И още нещо - купи си оригинален,защото ментета има колкото искаш и след това ще ревеш (не е задъжително,ама поне 7-8 от 10 термостата от евтините,се скапват до една година от слагането им). Оригиналния струва 94лв , евтините започват от 12лв . Ако все пак ще взимаш евтин, най-добре да е Behr - 18-20лв.
:beer


Потребителски аватар
iMEXX
Мнения: 50
Регистриран на: Пон 03 авг 2009 16:13
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AWT
Местоположение: Силистра

Re: Passat B5 1.8T постоянно върти перката.

Мнениеот iMEXX » Пет 27 дек 2013 11:43


Поръчах си Wahler 3141.87D пък да видим колко ще изкара.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1.8T постоянно върти перката.

Мнениеот zfa159 » Пет 27 дек 2013 19:41


Или 2 дни или 2 седмици или година :) При евтините (като Wahler-a),проблема е,че отварят по-рано от колкото трябва още като нови,а след известно време ползване,блокират в някакво положение. Съветвам те преди да го сложиш на колата, да го свариш - взимаш си едно канче с вода и един термометър (по възможност точен), мяташ канчето на котлона и термостата в канчето и вариш, следиш температурата на водата и като стане 87-88 градуса, трябва термостата да започне да се отваря.Като стане 102 градуса, да се е отворил напълно. Варил съм 10-тина термостата,повечето започваха да се отварят още на 70-75 градуса. Варил съм и оригинален - на 88 започна леееко да се отваря :)
:beer


Потребителски аватар
iMEXX
Мнения: 50
Регистриран на: Пон 03 авг 2009 16:13
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AWT
Местоположение: Силистра

Re: Passat B5 1.8T постоянно върти перката.

Мнениеот iMEXX » Нед 29 дек 2013 15:53


Колеги смених термостата и да кажем, че нещата си дойдоха на място. Сега автомобила загрява и държи температура но установихме, че турбото май ще се предаде но това е друга тема. Искрено благодаря на двамата колеги който ме съветваха :drunk


Потребителски аватар
iMEXX
Мнения: 50
Регистриран на: Пон 03 авг 2009 16:13
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AWT
Местоположение: Силистра

Re: Passat B5 1.8T постоянно върти перката.

Мнениеот iMEXX » Нед 29 дек 2013 19:31


А някой може ли да ми каже ANB с каква турбина би трябвало да е - K03?


Потребителски аватар
Rosenirs
Мнения: 328
Регистриран на: Съб 28 окт 2006 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Re: Passat B5 1.8T постоянно върти перката.

Мнениеот Rosenirs » Нед 29 дек 2013 20:09


Да K03 e турбината. Погледни тук.


Потребителски аватар
iMEXX
Мнения: 50
Регистриран на: Пон 03 авг 2009 16:13
Автомобил: Audi A4 B5
Двигател: AWT
Местоположение: Силистра

Re: Passat B5 1.8T постоянно върти перката + разни въпроси.

Мнениеот iMEXX » Вто 31 дек 2013 1:02


Тъй като съм доста босичък явно доста често ще задавам въпроси :smile Тъй като немога се справя с търсачката направо питам - Как се обтяга ремъка за водната помпа на пасата. Питам защото взех да се чудя дали може да се опъне тъй като стария си беше доста хлабав и адски нацепен и логично взех нов. Но немога намеря информация как се обтяга а по празници и сервизите не работят.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Passat B5 1.8T постоянно върти перката + разни въпроси.

Мнениеот zfa159 » Вто 31 дек 2013 11:23


Водната помпа се върти с едно малко клиновидно ремъче от хидравличната помпа (тя се върти с големия пистов ремък). Схемата за обтягане е доста проста и няма възможност за дообтягане. Шайбата на водната помпа е делима т.е. е от две части,които са конусни. Слагаш задната част на помпата, слагаш ремъка и слагаш предната част.После с болтовете стягаш и ремъка се изпъва сам по конуса на шайбата. На място е много трудно да го направиш (без да е свалена предницата на колата или водната помпа),защото нямаш достъп до 3-те болта на шайбата на помпата (а те не са малко стегнати). Новите помпи,които произвеждат, са една идея по-различни от заводските и ремъка винаги остава една идея по-хлабав от колкото с оригиналната (само Kolbenschmidt имат точно 1:1 помпа, с коята ремъка застава както трябва). Не е проблем, просто да не се чудите.
С две думи,този ремък е силно препоръчително да си го смените заедно с ангренажния к-т,защото после до него няма лесен достъп :deal .
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта