Издръжливост на халогенни лампи ( луни ) в особен режим...
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Издръжливост на халогенни лампи ( луни ) в особен режим...
Колеги , имам следното питане : халогенните лампи на 12 волта ( така наречените лунички ) по издръжливи ли са на често включване и изключване от другите лампи на 220 волта ? Проблема ми е , че след последния ремонт вече нямам ключове в коридорите , банята и тоалетната , гаража..... замених ги с сензори - имам малки деца и да не ги мисля ) ..обаче както знаете нажежаемите лампи много си падат да горят.... сменях Филипс , О-срам ... няма спасение
После реших да мина на енергоспестяващи - хем скъпи , хем искат време да се "разгорят" като хората - в коридора това време го няма ..... и пак горят.... за луминесцентни - жената вече не дава - било грозно като ..а бе както и да е
и остават тези на 12 волта ..... слагал съм тук там , ама все на места където светят дълго ..разправят , че били доста издръжливи в този режим , ама никъде не казват какво ще правят , ако започне да цъкат като мигачи
Та на въпроса - има ли някой опит какво се случва в такъв режим или поне наблюдения спрямо обикновени лампи например ..... издръжливост , консумация ...такива неща 
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Яки са от 1 година мигам с едни няма изгоряла и то на 14V.
Последна промяна от L&R на Пон 10 дек 2007 20:33, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12177
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Единственото с което мога да ти помогна е, че 12 волтовите са хиляди пъти по - издръжливи от 220 волтовите. Имам такива които са в баня, там 220 волтовите устискаха около 2 месеца и в един ден се пръснаха и петте, след което ги замених с 12 волтови и вече 4 година никакви проблеми с тях. В детската стая пак са 12 волтови, но са с ключ от тия дето намалят осветлението. От играчка вече това е ключ номер 4, но от луните няма нито една сдала багажа.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Благодаря , обнадежден съм ..сега остава да ме посъветвате ( ако ви се пише де ) някоя препоръчителна "гарантирана " марка на елементите ( сигурно има значение ) електронни трансформатори и лампите естествено .... вероятно правилният отговор винаги е "скъпите" и все пак както винаги има някакви със най- добро съотношение цена качество .....
- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12177
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Мойте са турсkи Филипс за по 2лв парчето, побъркал съм ги вЕрвай ми 
Последна промяна от L&R на Вто 11 дек 2007 10:25, променено общо 1 път.
- joro_kem
- VW експерт

- Мнения: 3993
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
juve написа:Благодаря , обнадежден съм ..сега остава да ме посъветвате ( ако ви се пише де ) някоя препоръчителна "гарантирана " марка на елементите ( сигурно има значение ) електронни трансформатори и лампите естествено .... вероятно правилният отговор винаги е "скъпите" и все пак както винаги има някакви със най- добро съотношение цена качество .....
колега, отиди до тмт елком и ще ти свършат работа. не помня марката на трафовете, които ползвам, но са бели с оранжеви надписи - предполагам, че ще се сетят. а луничките мисля че са осрам - повече от година (при нормална експлоатация) не съм имал никакви проблеми.
- iGolf
- Мнения: 1073
- Регистриран на: Вто 25 сеп 2007 22:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русe/London
- Контакти:
Re: Издръжливост на халогенни лампи ( луни ) в особен режим...
Малко да съживя на колегата темата ,но само бих искал да попитам нещо.В мойта баня сложих 3х35 вата лунички(екстра си ветят) но трансформатора(който ми дадоха в магазина) е 105 вата(казаха че стигал за трите),притеснява ме че доста грее,днес ги вързах и оставих да посветят,пипнах трафа-много грее,откачих едната луничка,и пак го пуснах-същата работа!Трафа не е над тавана ами е извън банята на метър от първата луничка,банята е 2 х 1,6м разположени са през 50тина санта!
Та интересно ми е ,нормално ли е да грее толкова или да търся друг?този е немски ама не помня марката!
Та интересно ми е ,нормално ли е да грее толкова или да търся друг?този е немски ама не помня марката!
- К.Одаджийски
- VW експерт

- Мнения: 12177
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Издръжливост на халогенни лампи ( луни ) в особен режим...
i.e.i написа:Грее ,защото е "слаб".
Това в какъв смисъл!? Колегата го е оставил само на две лампи 70 вата, което би трябвало да не е проблем за трафа. В интерес на истината в къщи имам вече 7 трафчета от различни марки и модели и по различна мощност и седемте откак съм ги монтирал си стоят на таваните и не съм ги пипал за температура или заради някакви проблеми.
- mickoff
- Мнения: 151
- Регистриран на: Пон 07 авг 2006 9:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Издръжливост на халогенни лампи ( луни ) в особен режим...
Колеги , имам следното питане : халогенните лампи на 12 волта ( така наречените лунички ) по издръжливи ли са на често включване и изключване от другите лампи на 220 волта ? Проблема ми е , че след последния ремонт вече нямам ключове в коридорите , банята и тоалетната , гаража..... замених ги с сензори - имам малки деца и да не ги мисля ) ..обаче както знаете нажежаемите лампи много си падат да горят.... сменях Филипс , О-срам ... няма спасениеПосле реших да мина на енергоспестяващи - хем скъпи , хем искат време да се "разгорят" като хората - в коридора това време го няма ..... и пак горят.... за луминесцентни - жената вече не дава - било грозно като ..а бе както и да е
и остават тези на 12 волта ..... слагал съм тук там , ама все на места където светят дълго ..разправят , че били доста издръжливи в този режим , ама никъде не казват какво ще правят , ако започне да цъкат като мигачи
Та на въпроса - има ли някой опит какво се случва в такъв режим или поне наблюдения спрямо обикновени лампи например ..... издръжливост , консумация ...такива неща
Варианта, който си избрал със сензори е много удобен, но при всички положения ще намали живота на лампите, каквито и да са те /в случая с 12V също и на трафовете, ако са електронни/. Честите комутации са вредни - но тов ане значи, че ще робуваме на техниката - комфорта преди всичко. За 220V лампа с нажежаема жичка /Е27 и Е14/ и халогенна лампа /G9 и GU10/ препоръчвам димер - вместо обикновен ключ. На 12V ако се сложи обикновен трансформатор /електромагнитен/ димера пак върши работи и удължава живота на лампата /а на трафа не се отразява/. Ако трафовете са елктронни трябва да си димируеми и да са съвместими си димерите - тогава живота на халогенните лампи ниско напрежение се удължава.
А все пак всичко зависи и от напрежението /то варира 220V + - 10%/, ако е по-високо - това е по-лошо. От друга страна зависи и от електроснабдителаната мрежа - какви комутационнни пренапрежение ще ни подари...
А относно електронните трафове - всички са произведени в Китай вече независимо какво пише на опаковката, но качеството е различно. Повечето лампи също са с такъв произход. Но големите фирми имат контрол над производството си.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 65 госта
