Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот freelancer » Пон 07 ное 2016 11:16


Проблема с гасненето е отстранен, още в началото на тази година, може би трябваше да пусна специална тема, нещо, като официален сервизен бюлетин специално за стари 6N2.
Колега, lord_aggo, пиши ми на лични съобщение със заглавие "Пич оправи ми колата" и ще ти отговоря, като имам време! :icon_lol
Ако не ти се чака отговора, може да ми прочетеш темите от тази година, там съм описал решението на проблема или да си синтезираш информацията и извлечеш най-важното.
Ако нямаш газова уредба, шансовете ти за успех се увеличават неимоверно!




vasu
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 17 юни 2010 11:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот vasu » Вто 08 ное 2016 16:35


Колега ще се радвам ако споделиш публично как успя да отстраниш проблема.

Искам и аз да се включа в тази стара и актуална тема: Поло 1.4 AUD

След палене и първо подаване на газ не може да задържи оборотите в покой, почва се едно тресене, давене, гасне, паля пак и всичко е наред. Проблема го имам от доста време и почти бях свикнал, докато онзи ден не реших да сваля дроселовата клапа за да я почистя - нямаше кой знае какво за чистене, но пък какво открих:
След като я свалих, трябваше да сложа отново силиконова гарнитура между колектора и дросела - направих го, но още след като запалих усетих че не съм уплътнил добре и се чуваше леко свистене. Нямах възможност да се занимавам наново и се наложи да покарам два дена в това състояние, при което колата нито един път не загасна след палене и на топло и студено .... Два дена след това поправих гарнитурата и колата започна пак да гасне :D
Аз си го обяснявам като някакъв недостиг на въздух, но къде точно е проблема е въпроса?
И в двата случая направих адаптация.


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот _Technics » Пон 02 дек 2019 2:15


Колеги, моля помагайте! Точно същия проблем имам със Seat Ibiza 1.4MPI (AUD). Първото палене е трагедия, уж работи добре но опиташ ли се да тръгнеш - гасне. При по-студено време е по-силно изразен проблема. След повторно завъртане на стартера пали веднага и е една идея по-добре. При потегляне на полусъединител и по-всиоки обороти на всяка предавка 2-ра, 3-та и тнт придърпва стабилно с желание да гасне.
Моля помогнете, смених какво ли не, ще се побъркам...... колегата "freelancer" разрешил проблема, моля да сподели опита си и да услужи с така ценната информация. Благодаря предварително !!!


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот freelancer » Съб 07 дек 2019 21:44


Здравейте колеги, отдавана не съм писал във форума, защото вече въобще не ми се занимава с това поло, но поради големият зрителски интерес реших да напиша някой ред.

Двигателят на това поло е склонен да гасне, мисля, че му е заложено след опрделен брой години, даже се чудя дали е можело да задържи празния ход и като чисто ново, това го казвам съвсем сериозно, не се базикам!
Имаше доста предположения за софтуерен проблем с този двигател, които може и да се окажат основателни.
Най сигурното решение за този проблем е да се отървете от колата по най-бързият начин, но това за съжаление е трудно, щото гасне. :mhihi :biggrin
Продавайте я на безценица, иначе излиза по-скъпо или директно в моргата. Другият вариант е да свикнете и просто да си я карате така, гасне един, два пъти и после няма проблеми.
В действителност имах един период през, който не гаснеше, въобще, сега, като стана студено пак си е стабилен хода.
Моята по-принцип не гасне, прави го само, ако се пускат рязко консуматори или се товари двигателя с въртене на волана, ако се изчака 15-20 секунди няма проблеми. По някой път пък си гасне при подаване на газ, друг път пък с подаване на газ не гасне, ако се подава плавно, има периоди през, които празния ход е стабилен, както сега, тези дни откакто стана студено празният ход е стабилен, незнайно защо. :icon_lol

Евентуални решения, освен бързата продажба:
Пробвал съм много неща, някои не съм и на базата на 8 годишния ми опит ще споделя следните неща.
1. Най тривиалното е дросел клапата, гледал съм я с VCDS, уж работи и най-вероятно работи, поне си държи празния ход след гасненето, след това няма проблеми, но може и да не сработва добре, тя е проста, няма кой знае какво, на моята са мерени потенциометрите и са ок, пружината не знам, доколко е стегната, уж по трудно се натиска капачето, но как да дам 600 лв за тоя дърт гурел, имам две клапи втора употреба и най-вероятно никога няма да разбера, какво е с нова клапа. Та, дали е клапата, кой знае!? :biggrin
Уж работи!

2. Друг вариант е въздух, може да дърпа отвсякъде, но най-скришното място е от сервото, по точно от "тенджерата", има една мембрана, това лято забелязах, че при рязко спиране свири, като спукана гайда и спирачката не е особено "яка", а това поло има страшни спирачки, при рязко натискане на педала, може да си разбиете главата в предното стъкло. Така, че може и от там да дърпа малко въздух, обикновено при палене натискам и спирачката. Иначе педала сутрин ми е мек.

3. Друг заподозрян са инжекторите или качеството на бензина. Сложа ли 100 октана, няма дерт, празният ход става супер мазен и няма да гасне, няма нищо. Забелязах, че в началото, като купих колата на 15-20 секунда изгасваше сама, без да барам нищо, след това слагах добавка и започна да държи празния ход, може и да е било случайност, нямам идея, защото, като сложих добавка втория път и започна да пали по трудно, от втория път, така, че нямам идея.

4. Всички вакуумни линии трябва да са уплътнени, влючително и тази от канистъра и от картерната вентилация, сепаратора и вакуумите до дросела.

5. Направете диагностика, може и проблемът да е от други неща!!!!!! Ако дава грешка за имобилайзер, значи най-вероятно е да
е от него проблема, без диагностика може само да се гадае.

6. Разни, кабели, бобини, О-пръстени, PCV клапан, също могат да доведат до кофти празен ход и студено палене. Температурен датчик също.

7. Друго, което съм забелязал е, че на няколко пъти ми е светвала постоянно лампата на акумулатора, което означава, че не зарежда алтернатора или има проблем с някой кабел около алтернатора и акумулатора, но пък при следващо запалване лампата изгасва и алтернатора зарежда, идеята е, че може и акумулатора да не подава достатъчно ток и от това да гасне, макар, че не знам, доколко е основателна тая теория. Друго, което съм забелязал, че на моменти има спад в напрежението,при замерването му на клемите на акумулатора или на алтернатора и акумулатора, случва се за секунда и пак се качва на 14 В, но това може и да е от мултицета, знам ли.



Вариант, който не съм пробвал, защото нямам време да се занимавам е да се запуши едната дупка на дросела, маркуча от картерните газове да се изведе да духа настрани и да се кара така, може и да се стабилизира празния ход, след известно време 1-2 дена, защото определено екуто дава, че сместа е бедна, прави бедна смес, за това си обяснявам промяната и със 100 октанов бензин.
Това го казвам, защото забелязах, че има и АКК двигатели, при които клапата има една дупка, обаче двигателят "замръзвал" и след това слагат картерната вентилация в дросела и омазват яко положението, мисля, че тия двигатели са издънка на ФВ, но пък хората отдавна са забравили за този проблем, щото карат нови коли, само ние още им се чудим.

Така, че ви съветвам, карайте докато се скапи нещо по-скъпо и директно към надин, мисля, че дават към 400-500 лв, което си е добре и си купете друга кола, преди това обаче е добре да прочетете и форумите по подробно.
Няма смисъл да се занимавате с полото, аз приключих, иначе други оплаквания нямам, има си някои проблеми, козметични, като за дърта кола, иначе двигателят е надежден, защото е прост и жаден за бензин, особено зимата. :mhihi
Успех колеги и късмет със следващата кола!


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот _Technics » Сря 18 дек 2019 1:28


Колега, много благодаря за споделения опит, изчел съм всички теми.... положението е трагично. След престой в сервиз и смяна на:
О-пръстени 4бр. на смукатели, О-пръстен под дросел, кабели, свещи, бобина, ЛАБДА сонда!, бензиновите инжектори с цялата рейка и бензиновия регулатор (само, че от морга - другите опоменати неща са чисто нови...), налягането от бензиновата помпа е замервано (4бара), сваляне и чистене дросел, надуване с пушек машини, четене датчици разпределителен и колянов вал с осцилоскоп, никаки записани грешки преди и сега, но колата леко се влоши. Имаше един зъб на ангренажа напред, върнахме го (те белезите ептен не пасвали на колелото по някакви други признаци са преценили за изместването). Каточели колата върви по-добре в обороти, но празния ход преди само като подам газ леко на студен старт и гаснеше, сега гасне и без да подавам газ и вече гасне 3пъти, преди гаснеше само веднъж и на следващо палене криво ляво потеглях. Мисля да сменя това PCV защото предполагам, че ще има купуване. Дросела най-много подозирам за проблема но той сигурно няма купуване и няма как да разбера, той струва колкото съм дал за цялата кола.
На Vag-Com като гледам параметри, забелязвам на празен ход 8-10°BTDC, ако подам леко газ уж да тръгвам и гледам стойностите играят като замаяни 10-20-38,6°BTDC ?!?!?!?! Това ако не е проблема за гасненето пък на, но защо ЕКУ-то взема такова решение не мога да си обесня.
Желанието ми е да закупя 1.8Т от някъде с кутия, компютри и да го нахакам в купето, т.к. съм с 4/5 врати и немога да се лиша да купя купе с 2 врати готово.... това ми е мечтата. Ако във Варна някой майстор каже: "сменям ти мотора, няма проблем" - веднага му е карам! На дали ще гасне ;) аз като гледам как са монтирани изнжекторите и се държат на два болта за всичките 4 .... тя няма хала да ги извади през капака, какво се изненадвам за ниските обороти. Предния собственик и сегменти е сменял, явно някой му е дал акъл да не духа в картера и да го набива във вакуума но ефект до ден днешен няма. Сменихме една камара маркучи.... се тая. Отчаян съм, а толкова ме тормози причината за това явление да ми гасне все едно съм жена и немога да карам и си гася колата пред входа всеки път...


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот freelancer » Сря 25 дек 2019 20:42


Брат, съчувствам ти, искрено! Имаше един колега с един такъв сеат от сеат форума, сив, с две врати, май военен беше, на него му правеше същото и той не намери проблема, имаше и още двама колеги с такива сеати, и те не откриха проблема, единият колега го реши...., купи си друга кола!
Както и да е, моето поло сега има супер стабилен празен ход, нямам идея защо, но имам един дросел, освен да ти го пратя да пробваш, само трябва да се разберем как ще направим работата. Ако пак ти гасне, ще ти върна парите, а ти ще ми пратиш дросела обратно, набутваш се към 10-тина лева и не ти давам никакви гаранции, защото клапата е втора употреба. Ако минаваш през Казанлък ще го монтираме за нула време, ама пак трябва да пробваш на студен двигател как е, ще трябва да пием, докато изстине двигателя.
Налягането на горивото ти е високо!!!!!!!
Не трябва да е 4 бара!? 2,5 с вакуума и 3 без!
Ако наистина налягането ти е 4, явно имаш някакъв проблем с налягането. Налягането се мери с вакуум и без вакуум!


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот _Technics » Нед 05 яну 2020 11:47


Колега, много благодаря за информацията, отзивчивостта и предложението ! Аз покрай празниците нямах време да чета и да се занимавам с тази кола. Сега виждам какво си писал. Дадаха ми друг дросел пак втора употреба, ще пробвам да го посменя и да видя някаква разлика ще има ли няма ли. Относно налягането в сервиз са го мерили и ми казаха, че това са измерили. В последствие от стария собственик разбрах, че е носил рейката с дюзи и регулатора на някакъв майстор и са барали регулатора за да вдигнат налягането с цел остраняване на този проблем и сега, когато ние сменихме рейката с друга от морга там налягането се предполага, че ще е това, което ти си описал и затова и колата не гасне веднъж, а 3-4х !!! Ест. купил съм тройници, манометри и маркучи и сам лично ще си го измеря да съм абсолютно сигурен какво се случва. Жалко, че стария регулатор е счупен при опит да се върне обратно в рейката (има една цедка, която е потрошена), че ми се искаше да пробвам с него като вдигнем пак налягането ще се подобри ли към едно гаснене вместо сегашните 3-4.
Свалях компютъра на газовото (Tamona ProGas P4) невероятно, спийките на 4-те релета - тоталка. Викам си ей сега припоявам всичко и се радвам на открит и решен проблем (т.к. е логично бензиновите дюзи да прекъсват от тези спойки на студен мотор и то), но уви ...... същата работа... Предстои да се позанимая отново и да правя опити. Ще драскам при положени промени за резултати. Много съм се заял с тази кола - жалко, че не ми идва на акъла какво да си купя такова малко и симпатично, че да не ми създава проблеми и да ми е евтино за напред.


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот freelancer » Вто 14 яну 2020 20:11


Ами, не знам, с тая газ може да си прави кофти адаптации, карал ли си само на бензин? Дюзите как са? Обикновено се запушват, но ти си писал, че си ги сменил!?
Чувал съм от други хора, че тия полота не могат да си оправят оборотите на студен двигател, когато им сложат газ, защо не пробваш да обогатиш малко газовата, да му идва по богата смес на гурела рано сутрин?
Моята продължава да не гасне и има стабилен празен ход, ще видим, като стопли времето, какво ще е положението. В началото, като я купих, гаснеше и зимата, сега се оправи, може и да се е адаптирала сама, компа на тези полота е самоадаптивен и явно софта на немците е куц, но все пак са междинки, правили са си опити, просто сме ударили на камък, но да не ти пука, карай и като се сгрибе я изхвърляй и толкова, това е стара ламарина, не си заслужава разходите и нервите. :c020 :beer
Успех, и ако има промяна пиши, че ми стана интересно! :mhihi


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот _Technics » Вто 21 яну 2020 22:33


freelancer, Колега, като смених дросела (втора употреба) рязко колата се оправи! Бях много доволен. С течение на времето лека полека пак се прецака, но е по-добре положението в сравнение със стария. Сега след седмица каране започна да гасне еднократно, а преди 3-4х със стария. Странно защо като го смених рязко беше перфектна !???
Че си прави сама адаптации и аз го имам това усещане. Дали обаче ще е карам само на бензин съм го опитвал и за съжаление не помага. Самото газово се прецака (термодатчика отчиташе -53градуса на газта) и не ми превключваше. Голяма греда, поналапваше колата яко бензин :) Как да е.... оправих газовото след известно лутане, но нещата са си като на развалена кола. За щастие ако успея да тръгна на по-високи обороти после в движение ми заглъхва много стабилно но понеже съм в движение няма какво да стане и после идва вървенето. Газта как да е обогатя ? Със повишаване налягането от шестограма на изпарителя или да бутам времената на газовите инжектори ? на 1.2бар съм направил газта... така съм чувал че се прави, мога да е засиля за експеримента. За съжаление гледах дросели в нета за чисто нови и моя е BOSCH: 0 280 750 095, по Audi/VW: 030 133 062 C. Гледам гледам в нета 1500лв. !!!? Това нормално ли е ? Има някакви на VDO, Pierburg... 500-600лв но визуално им липсват два мощука за маркучета, което на дали е ОК .. поне по интернет като гледам снимки. Чудя се какво да правя. Аз ми е най-лесно да купя някаква по-нова кола (примерно сеат леон 2.0tfsi 185к.с.), за съжаление съм убеден, че няма да е по-дуракоустойчива / бюджетна, отделно ще е обект на нападки от простолюдието, което ни обкръжава...


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот freelancer » Сря 29 яну 2020 23:32


Сакън, да не си взел само FSI или TFSI, чел съм много кофти неща за тия двигатели, трупат нагар и се отваря двигателя да се изчисти, слага им се специална газова уредба, гори хем газ, хем бензин, за това повечето са на малко километри, около 100 000 км и вече си за чистене на нагар.
Порови се из форумите на Шкода, ФВ или Сеат, двигателите са едни и същи.
Щом цяла седмица колата е била ок и се е оправила след смяна на дросела, има голяма вероятност проблмът да ти са адаптациите, нямам си на идея как се настройва газовата уредба, не съм много наясно с газта, просто съм чел, че двата компа си обменят информация и за това се скапва студения старт.
Обикновено се взима един VCDS, изтриваш грешките, нулираш адаптациите и караш само на бензин и гледаш после какви грешки ще изкара.
Абе, щом гасне само веднъж, работата е ок, няма смисъл да даваш пари за дросел, иначе дросели има в ибей, там са най евтини, към 600 лв с доставката бяха, това помня.
Не си заслужава парите тоя дросел, я си представи, че сменяш дросела и пак ти гасне, какво правим тогава!? :mhihi


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот _Technics » Вто 17 мар 2020 23:04


Пичове, отдавна не съм писал, т.к. исках да направя какви ли не тестове и реално да извлека релистична информация, затвърдена с времето. Резултата е НУЛЕВ!
Имах проблем с бобината (която бях подменил с чисто нова но безименна, заедно с нови кабели, свещи но там уж са маркови). Един ден колата запали и рутинно угасна - никакво палене за моя изненада! Оказа се че блока на бобината е гръмнал. Купих цяла нова на BERU. Всичко - 6! Така се зарадвах спря да ми прави проблеми и си помислих, че е била дефектна и тнт. и така 2-3 дена. И пак си почна стандартно паля и опитам ли се да тръгна, гумите завъртят ли се леекинко и мотора полудява и гасне. Закачах осцилоскопи къде ли не (ел. инженер съм)... единственото, което хванах е, че при потегляне има някакъв "EVAP valve" на който, когато гумите леееекинко се мръднат ECU-то започва да му набива импулси да вкарва бензинови изпарения зад клапата на дросела (от където вакуума яко се нарушава) и мотора започва да работи супер нестабилно и изгасва мигновенно! И си викам опалааааа, сега като те затапя запуша, заедно с вторич мощук под дросел клапата за картерни газове от някакъв си PCV Valve и ще стабилизирам вакуума. Речено - сторено! Пак 2-3 дена мотора пали супер без грижи и си викам "ай ся видя ли, намерих ти болката". На 4-тия ден - трагедията се завърна със същата сила :cry !!! УЖАС ! тотално съм отчаян. Пробвах с друг дросел, от морга в доста добро състояние, разглобих и предния и текущия. Изглеждат вътре ПЕРФЕКТНО. потенциометричните писти са като чисто нови от завода. Стъпковото моторче е супер, има си четки врътка си се добре... ест. след смяната му отново 2-3 дена колата е като чисто нова от завода и след това - трагедия.
ИЗВОД -> Според мен, тая кола има 2 вероятности за проблем: 1.Издухани клапани или сегменти или и двете или гарнитура между цилиндри. При съвсем студен мотор е много зле след това се оправя. 2. По логично обаче е някакви лонг терм адаптации, т.к. винаги при смяна на хардуер и то изправен колата работи няколко дни и после се прецаква (което няма как да изпъне сегметни, гарнитура и клапани рязко за няколко дена само). После ако върна старите компоненти пак работи 2-3 дни и после се прецаква! Много подозирам тази ламбда сонда и информацията от нея. Аз отремонтирах предната. Имаше някаква плочка керамична в самия куплунг, която се беше отпоила от топлина и вибрации и ми даваше грешка и в сервиза ест. ми е смениха с нова оригинална БОШ но с друг код уж по съвременна, т.к. този оригиналния номер ги нямало вече. Възнамерявам да е сменя и да тествам с оригиналната. Имам графика от лънч диагностика, ще се опитам да е приложа тук във форума, не ми е ясно като дава високо напрежение бедна ли е богата ли е сместа, за да си правя накакви изводи. Имам газово, на което съм му задал 1.4 бар уж една идея по-високо с цел да обогатява и спрямо бензина ламдата да не дава различни стойности като лонг терм в ECU ....... и като привключа на газ една идея много леко напрежението на ламдата пада но не ми е ясно това към обедненост или богатост отива - ако някой може да ме светне ще съм благодарен! Ако се хвана да бутна главата с гарнитурата и ако пак ми гасне направо ще откача. Трябва да съм свръх сигурен, че имам проблем с клапани за да бутам, но как да тествам.......... незнам. Някой ако има идеи предвид опоменатите тестове и евентуално самоадаптации ще съм мн благодарен. Отделно ако мога софтуерно да ги трия бих го правил всяка сутрин за теста минимум да съм сигурен, че при смяната на детайл с ел. кабел заради това ми потръгва, колата няколко дена....
П.П.: Относно графиката: направена е на празех дох. При подаване на гас от педала напрежението пада (направил съм го в средата на графиката по време), след което мотора леко е загрял във времето и превключва на газ, затова графиката спада с 0,1-0,2Volts, но защо става по-къдрева също не ми е ясно!....
Прикачени файлове
Lambda-benz_gaz.jpg
Lambda-benz_gaz.jpg (25.94 KиБ) Видяна 3017 пъти


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот freelancer » Нед 22 мар 2020 13:03


Колега, специално за теб слязох да пробвам полото и празният му ход е супер, от доста време е така, включвах всякакви консуматори и си държи оборотите, отдавна не бях се занимавал или човъркал, защото колата е на доизживяване, но е факт, че засега полото се държи добре.
Последно му пуснах адаптации на дросела и може би му е трябвало време да си направи нови, нямам идея, но не мисля, че проблемът е в клапани, защото нямаше да се оправя, а щеше да гасне винаги.
Мисля, че проблемът е софтуерен, особено и факта, че си на газ, това още повече задълбочава проблема, на тия полота газта не им понася, чувал съм и от други колеги, че след газ започват да гаснат, моето е само на бензин, не, че не е гаснело, но с газова уредба става още по-зле.
Да изтърва празния ход е виновен дроселът и/или адаптациите, за това се оправя и след няколко паления пак почва, ако беше механичен проблем, нямаше да се оправя.
Може да зануляваш адаптациите преди всяко палене да видиш, какво става, като изтриеш грешките и после може да погледнеш дългосрочните как са, временните не са постоянни.
Пробвал ли си да караш само на бензин?
Не мисля, че проблемът е и в ламбда сондата!
Кабел с VCDS имаш ли, там си излизат доста неща?


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот _Technics » Пет 27 мар 2020 0:54


Колега, здравей! Отново да благодаря за отзивчивостта и желанието за помощ и експерименти! Пробвал съм да карам само на бензин (А-100) ... 1:1 - проблема си стои! При мен не гасне от консуматори или нещо такова, а точно след 13 секунди от паленето. Дори и да е форсирам и да тръгна на 2000rpm или пък да стоя на едно място независимо от оборотите които задам от педала ... Ще изгасне!!! После пак и така 2-3 пъти в зависимост колко е студено. Колкото по-студено на вън толкова по-зле. Нещо не си прави порцията на гориво като хората, било то като гориво (милисекунди на впръскване) или въздух (дросел). Факт е, че самия компютър ги бърка нещата, т.к. и дюзи с рейка и дросел са сменени от друга кола и проблема е 1:1. Затова подозирам ламбда, т.к. при самото палене ECU пуска повече гориво и след секунди го намаля и колата умира. Това е единствения способ за сметки от ECU според мен. Отделно при палене не се чете ламбда, а се чете след няколко секунди след запален мотор - точно когато ми се проявява проблема. Затова се насочвам на там. Подсказват, ми че ако вдигна налягането в рейката ще се оправи проблема, барал се регулатора и така. Наляганията в рейката по-рано ги бях опоменал по-високи с 0,5 бар, т.к. бях с барнат регулатор и тогава като чели само заглъхваше, но не гаснеше. Лошото е, че него го счупихме в сервиза.... Сега нали смених със токов заедно с дюзи и прочие и направо си гасне. Сега наляганията са 2.5бара на бензина и при подаване на гас отива на 3бар, точно както е по спецификация.
Някой знае ли какви стойности трябва да виждам на ламбда 1 и ламбда 2 (Графика ако може) особено на студен двигател при палене първата минута/две много ме интересува. Снимаката е от лънч, иначе имам и VAG, имам и Delphi/AutoCom.
Благодаря предварително !
П.п.: Някой знае ли на кой канал по VAG се четат времената на впръскване на бензиновите инжектори ??? Чета ги през газовото, т.к. сумати и канали изредих няма и няма... (Motor type: AUD)


Потребителски аватар
freelancer
Мнения: 1489
Регистриран на: Сря 21 ное 2012 21:22
Автомобил: VW Polo 1.4 MPI
Двигател: AKK 2000
Местоположение: Казанлък

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот freelancer » Чет 02 апр 2020 13:59


От ламбда не гасне, няма как, ламбдата на изхода показва някакви стойности и ако не са в ред екуто променя сместа, но в някакви граници, които са далеч от това да остане без гориво!
мисля, че бяха 25%.

Не гасне и от адаптации, в смисъл, нормалните граници, а защото излиза от адаптации, не може да увеличи или намали горивото над допустимото.
Примерно, ако имаш загуби на вакуум, влиза въздух, ще трябва да държи инжекторите по дълго, обаче това е в някакви граници. За да изгасне тоя гурел има проблем, нещо не работи, както трябва и това не е ламбдата или дългосрочните или карткосрочните адаптации, но, като го гледаш на софта си личи, каква е сместа и това те ориентира, какво да търсиш.

Значи, като купих полото далечната 2011г. правеше следния номер, паля, заработва си нормално и без да барам педала на газта след 15 секунди изгасва само, винаги едно и също. Правил съм един куп неща, набивал съм пари, излезна ми двойно по-скъпо, като единственото нещо, което си заслужава е, че започнах да ремонтирам двигателя сам, това поло ми даде много ценни знания и умения. :biggrin :mhihi :bowdown
Даже, защо се оправи, като стана студено, нямам идея!
Като го купих, нямаше значение, студено, топло, пак гасне, сменил съм три температурни датчика , скъпи и пак същата история.
Обаче очаквам, като се стопли да започне пак да прави номера, все още е ок.
Сега си мисля, че мога да сменя тенджерата на сервото, да видим, какво ще стане, но това ще го пробвам лятото, ако ми дойде музата, наистина много странно поведение на двигателя, няма никаква логика, но е факт.
Регулатора го смени, щом е счупен, скобата ли е счупена?
Виж дали ти влиза бензин във вакуума!


Потребителски аватар
_Technics
Мнения: 144
Регистриран на: Пон 12 май 2008 21:50
Автомобил: VW Passat 2002
Двигател: AKN V6 350HP
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Polo 1.4 AKK гаснещият феномен - ламбда сонда - EPC лампа

Мнениеот _Technics » Нед 05 апр 2020 23:52


Здравейте отново. Имам някакви наблюдения над този проблем.....
Забелязах, че има моменти, когато колата е добре. Тези моменти са когато изтрия грешките (в моя случай няма нито една, но натисна ли клеър, трие и адаптациите). Изтрия ли ги на контакт (преди да запаля), после запаля ли - НЕ ГАСНЕ! Та работата явно опира до адаптивния компютър на тази малка въшка 1.4MPI. При триене на грешки трие и всякакви адаптации. Не знаех но опитно, пък и на Vag-Com се вижда - на 032-ри канал как се занулява.
Установих, че при палене не бензин на 033 канал ми дава +25,8% от чисто новата ламбда сонда. Демек бедна смес. Уж увеличава времето на впръскване при такива измервания но.... колата си гасне. След триене на грешки и адаптации ... при палене +7~+10%, което е в норми!
При превключване на газ рязко стойностите се местят силно в отрицателни стойности ... -22% - демек богата смес... Излиза, че колата предимно работейки на газ си прави адаптации на богата смес и при палене работи по тях но горивото е бензин и докато не се стопли ламбда сондата за да започне да си прави корекции по нея, а работейки по лонг терм .... си гасне.
Натъкнах се на следната тема, която е абсолютно идентичен случай с моя - ама 1:1 с кода на мотора и с Tamona газово. ---> http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=367766
Та сега разцъквам със софтуера на газовото и намалям горивото и карам. Следващите дни ще наблюдавам и ще пиша за резултати.
Бензиновия регулатор му се счупи финната цедка и не смея да го сложа без, за да не прецакам инжекторите.Не смея да прехвърля цедката от текущия ми да не е счупя и нея, иначе по информация на предния собственик регулатора е с тунинг и правел по-високо налягане. Ето защо преди е била по-добре колата, т.к. беднотията на смес се е компенсирала с по-високото налягане в бензиновата рейка....филми. Сега ако успея да настроя газовото като хората и спре да гасне направо няма да повярвам. Ще се почувствам откривател, макар че от пуснатия линк излиза, че и друг е брал същите ядове :)
Не знам при теб колега (freelancer) защо без газово ги прави тея пърчета. Аз реално също съм пробвал само на бензин да карам ама пак е зле, което не ми дава особени надежди за настройката на газовото но по тези параметри които наблюдавам от Vag-Com на теория уж съм в правилна посока, пък да видим !
П.п. При палене на студен мотор (~+5°C) започва на 370mbar (@960rpm....8-9msec време на инжекторите) вакуум и докато позагрее става 290mbar (@840rpm .... 3.69msec). Незнам дали заради по-отворен дросел не дава максимален вакуум или е поиздухан мотора, или от някъде смучи, макар, че сме надували от всякъде с пушек машини и сме сменили ВСИЧКИ гумени пръстени на колектори, дросели, PCV...... смятам, че колата няма хардуерен проблем - всичко сменихме.



Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост