Един рядък автомобил Ибиза 021А

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Пон 24 фев 2014 21:02


Малко закъснявам с тая глава, нещо не върви работата от няколко дни насам, ударих на камък. След толкова много отваряне се проби дупка в един от смукателите, хубавото е че е към един от отворите за болтовете за стягане на главата към блока, лошото е че след 4 пъти заваряване на аргон нищо не става винаги оставаше малка шупличка. Един бъгиджия ми каза че не е проблем понеже щом е към болт няма откъде да смуче въздух или нещо подобно.
Днес ми дойде друга идея да се разпробие малко отвора за болта и да се набие една алуминиева втулка. Ходих при един стругар и каза че няма проблем и ще стане и го е правил и друг път, дори дупките са били към водна риза. Как ще го направи не знам и не ме интересува искам само да стане, че да си продължавам напред.

Бях намислил моите водачи да ги дам на един стругар и да ги разпробият така че да станат за 8мм клапан, това безопасно ли е, понеже днес видях водач дялкан с борче за да не пречи в портовете и след малко каране почти всички водачи са се натрошили.




jakiro
Мнения: 0
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Силистра

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот jakiro » Пет 28 фев 2014 15:40


Петраки водачите са чупят след скъсяване в порта ако са чугунени защото вече са къси и нагряването е повече и се пукат и падат ако си с бронзови няма проблеми.Най удачният вариант за порт в домашни условия е стара глава да намериш режеш я на филии гледаш каде колко може да са отнеме и правиш новата твоята.А за разпробиването моите са разпробивани от 6мм на 7мм и нямам ядове.Водачите които са се натрошили при порта на тая глава дет си гледал ако са били чугунени може и при самото рязане в порта да са натрошени от вибрациите и ако са имали по голяма хлабина е нормално да се случи.


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Вто 04 мар 2014 21:45


Вальо водачите който бяха се натрошили бяха точно бронзови.
Както и да е глава вече е отремонтирана, оказа се че стругаря е много точен и много способен.
Междувременно след малко размисляне, реших да преправя моите водачи от хидравлични на механични, дано това да ми донесе по стабилни високи обороти. Другото което ми трябваше е нови тарелки и закопчалки за 8 мм. клапан. Един приятел е сменил много мотори на голфчето си и от един кашон изнамерихме само 7 еднакви тарелки и закопчалки или както някои им викат кученца за 1 клапан, изнамерихме и пружини, измерих ги и се оказа че моите малки пружини са по твърди от тези които намерихме а външните обратно. Мисля че ще е достатъчно да сложа моите малки и новите външни и стават значително по твърди, като се има на предвид че оставам със същия вал 272 градуса и само клапаните ще са малко по тежки от оригиналните.
Ще помоля някой колега ако има същите тарелки в повече да ми продаде една и за закопчалките също. Закопчалките са с три нареза за 8 мм. клапан, а ето и как изглежда тарелката.
5.jpg

6.jpg

7.jpg


jakiro
Мнения: 0
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Силистра

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот jakiro » Сря 05 мар 2014 22:24


Днеска гледах начупените водачи за които говореше че са бронзови на 16в тиква на опел на гошко от нашият град.Да ама не са бронзови просто толкова са корозирали че приличат по цвят на бронзови но там където са натрошени ястно се вижда структурата на чугуна и след ръждопреобразувател за тест светнаха ;)


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Сря 05 мар 2014 23:01


Вальо не ми се спори понеже не ме интересува и се отдалечавам от собствената си тема и не искам да си я спамя.
Жив и здрав :beer


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Пет 07 мар 2014 21:00


Новите подложки, гумички, пружини(по твърдички :th_up ) и тарелки. Останаха само още за 5 клапана кученца да намеря и да си взема водачите от майстора и съм готов да я нося да слагат легла(вложки) на клапаните. :mhihi
8.jpg


Разликата между стария и новия смукателен клапан.
9.jpg


Понеже новите пружини са малко по къси и тарелките стоят по различен начин имаше малко изчисления за да се натегне малко пружината когато закопчея клапана и също при максимално натиснат клапан дали ще има проблем. За сега сметките така да се каже излизат и дори ще направя така че при закопчаване пружините да са малко по свити уж да имат по голямо напрежение или иначе казано да са по твърди.


jakiro
Мнения: 0
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Силистра

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот jakiro » Пет 07 мар 2014 23:17


Обърни внимание при набит клапан от разпределителя какво е разстоянието между витките. Да не се окаже че пружината не позволява клапана да се отвори докрай.


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Пет 07 мар 2014 23:41


По сметки и до някъде тествано, между витките има около 3 мм. свободно място, демек пружината може още да се свие.
Това замерване съм го правил като съм отпуснал малко повече за да съм сигурен. :th_up


jakiro
Мнения: 0
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Силистра

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот jakiro » Съб 08 мар 2014 11:30


Не би трябвало да имаш проблем с тях тогава по спомен минимума май беще 1.5-2мм


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Чет 13 мар 2014 17:57


Проекта се замразява :icon_sad

Започнах да заглаждам брздичките които се получават от стъргането с едрото борче и се отвори още една дупка на масло, лесна работа да се завари няма дори да си личи, но осъзнах че съм избягал от първоначалните ми планове за размери и форми на портовете. Осъзнах че тая глава няма да я бъде и ако я нарежа не само ще видя колко има за стъргане но и ще си направя нещо като шаблон който да следвам за големина и извивка.
Много е трудно да се портва глава, още по трудно е когато никой не е правил такъв двигател и няма кого да питаш и започваш от нулата съвсем сам.

Издирвам мотор в момента, попаднах на един и ще видим как да си го взема че е доста далечко, но продължение ще има със сигурност и то да се надявам скоро и с много напредък. :smile


jakiro
Мнения: 0
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Силистра

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот jakiro » Пет 14 мар 2014 14:08


Не е ли по добър вариан да се ориентираш към 16в тиква и долнище от някой фв поне са портвани от много хора и няма да откриваш топлата вода и като се наложи за части винаги се намира на достъпни цени и по лесно откриваеми.Готино ще е оригиналният мотор,но все пак оправдано ли е цена-резултат колкото и да ни се иска 8в глава никога няма да флоува колкото една 16в.


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Сря 03 дек 2014 21:33


И така здравейте колеги, малко развитие по темата.

След разходка до София за смъкването и закупуването на втори двигател за ибизата, се указа че главата и на този двигател не става за доработки поради фабрични дефекти който излязоха на яве след скенер. След няколко месеца ходене по мъките намерих читава глава и много точен и знаещ майстор от Варна който да постави по големи клапани и разбира се легла за тях и нови водачи на супер добра цена. В момента главата е с клапани от Вектра 2.0 115 коня или иначе казано 40.5 смукателен клапан и 34 изпускателен.

Изображение

Изображение

Портове има но са съвсем леко загладени и около водача на клапана не е заглаждано. Човека който сложи леглата я портна грубо и каза че това е съвсем достатъчно и файда от заглаждане никаква или поне много ама много малка. Дилемата сега е дали пак да вадя водачите и да заглаждам навсякъде или да сглобявам най сетне главата и да събирам блока че да съживя най сетне тоя мотор.
Изчетох много изгледах много мислих много и мисля че файда за изпусквателя да е загладен много няма , понеже след малко каране пак ще почернее, а при смукателя е хубаво да е с плавни извивки и загладени стени но матово не чак да лъщят.


krisaliks
Мнения: 76
Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
Автомобил: Range Rover
Двигател: m51
Местоположение: Варна

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот krisaliks » Чет 04 дек 2014 15:01


Еее колега от колко време чакам развитие по темата, доста ми е интересна.
За въпроса, това което знам е, че ако е полирана/загладена прави конденз. А се прави леко като топка за голф, с леко дупки които имат за цел да намалят съпротивлението на въздуха и да няма завихряния.

ПП. Дано да съм полезен.


Потребителски аватар
Thomas91
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 09 яну 2014 21:34
Автомобил: Seat Toledo
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

!

Мнениеот Thomas91 » Съб 06 дек 2014 8:14


Като дойде време да правя трабантчето с двигател на vw ще знам при кого да го пратя направо :Mr Green Fun Евала за колицата! :th_up



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта