Малко закъснявам с тая глава, нещо не върви работата от няколко дни насам, ударих на камък. След толкова много отваряне се проби дупка в един от смукателите, хубавото е че е към един от отворите за болтовете за стягане на главата към блока, лошото е че след 4 пъти заваряване на аргон нищо не става винаги оставаше малка шупличка. Един бъгиджия ми каза че не е проблем понеже щом е към болт няма откъде да смуче въздух или нещо подобно.
Днес ми дойде друга идея да се разпробие малко отвора за болта и да се набие една алуминиева втулка. Ходих при един стругар и каза че няма проблем и ще стане и го е правил и друг път, дори дупките са били към водна риза. Как ще го направи не знам и не ме интересува искам само да стане, че да си продължавам напред.
Бях намислил моите водачи да ги дам на един стругар и да ги разпробият така че да станат за 8мм клапан, това безопасно ли е, понеже днес видях водач дялкан с борче за да не пречи в портовете и след малко каране почти всички водачи са се натрошили.



Един рядък автомобил Ибиза 021А
- pesho_910926
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: silistra
-
- Мнения: 0
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 15:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Силистра
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
Петраки водачите са чупят след скъсяване в порта ако са чугунени защото вече са къси и нагряването е повече и се пукат и падат ако си с бронзови няма проблеми.Най удачният вариант за порт в домашни условия е стара глава да намериш режеш я на филии гледаш каде колко може да са отнеме и правиш новата твоята.А за разпробиването моите са разпробивани от 6мм на 7мм и нямам ядове.Водачите които са се натрошили при порта на тая глава дет си гледал ако са били чугунени може и при самото рязане в порта да са натрошени от вибрациите и ако са имали по голяма хлабина е нормално да се случи.
- pesho_910926
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: silistra
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
Вальо водачите който бяха се натрошили бяха точно бронзови.
Както и да е глава вече е отремонтирана, оказа се че стругаря е много точен и много способен.
Междувременно след малко размисляне, реших да преправя моите водачи от хидравлични на механични, дано това да ми донесе по стабилни високи обороти. Другото което ми трябваше е нови тарелки и закопчалки за 8 мм. клапан. Един приятел е сменил много мотори на голфчето си и от един кашон изнамерихме само 7 еднакви тарелки и закопчалки или както някои им викат кученца за 1 клапан, изнамерихме и пружини, измерих ги и се оказа че моите малки пружини са по твърди от тези които намерихме а външните обратно. Мисля че ще е достатъчно да сложа моите малки и новите външни и стават значително по твърди, като се има на предвид че оставам със същия вал 272 градуса и само клапаните ще са малко по тежки от оригиналните.
Ще помоля някой колега ако има същите тарелки в повече да ми продаде една и за закопчалките също. Закопчалките са с три нареза за 8 мм. клапан, а ето и как изглежда тарелката.
Както и да е глава вече е отремонтирана, оказа се че стругаря е много точен и много способен.
Междувременно след малко размисляне, реших да преправя моите водачи от хидравлични на механични, дано това да ми донесе по стабилни високи обороти. Другото което ми трябваше е нови тарелки и закопчалки за 8 мм. клапан. Един приятел е сменил много мотори на голфчето си и от един кашон изнамерихме само 7 еднакви тарелки и закопчалки или както някои им викат кученца за 1 клапан, изнамерихме и пружини, измерих ги и се оказа че моите малки пружини са по твърди от тези които намерихме а външните обратно. Мисля че ще е достатъчно да сложа моите малки и новите външни и стават значително по твърди, като се има на предвид че оставам със същия вал 272 градуса и само клапаните ще са малко по тежки от оригиналните.
Ще помоля някой колега ако има същите тарелки в повече да ми продаде една и за закопчалките също. Закопчалките са с три нареза за 8 мм. клапан, а ето и как изглежда тарелката.
-
- Мнения: 0
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 15:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Силистра
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
Днеска гледах начупените водачи за които говореше че са бронзови на 16в тиква на опел на гошко от нашият град.Да ама не са бронзови просто толкова са корозирали че приличат по цвят на бронзови но там където са натрошени ястно се вижда структурата на чугуна и след ръждопреобразувател за тест светнаха ;)
- pesho_910926
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: silistra
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
Вальо не ми се спори понеже не ме интересува и се отдалечавам от собствената си тема и не искам да си я спамя.
Жив и здрав
Жив и здрав

- pesho_910926
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: silistra
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
Новите подложки, гумички, пружини(по твърдички
) и тарелки. Останаха само още за 5 клапана кученца да намеря и да си взема водачите от майстора и съм готов да я нося да слагат легла(вложки) на клапаните. 
Разликата между стария и новия смукателен клапан.
Понеже новите пружини са малко по къси и тарелките стоят по различен начин имаше малко изчисления за да се натегне малко пружината когато закопчея клапана и също при максимално натиснат клапан дали ще има проблем. За сега сметките така да се каже излизат и дори ще направя така че при закопчаване пружините да са малко по свити уж да имат по голямо напрежение или иначе казано да са по твърди.


Разликата между стария и новия смукателен клапан.
Понеже новите пружини са малко по къси и тарелките стоят по различен начин имаше малко изчисления за да се натегне малко пружината когато закопчея клапана и също при максимално натиснат клапан дали ще има проблем. За сега сметките така да се каже излизат и дори ще направя така че при закопчаване пружините да са малко по свити уж да имат по голямо напрежение или иначе казано да са по твърди.
-
- Мнения: 0
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 15:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Силистра
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
Обърни внимание при набит клапан от разпределителя какво е разстоянието между витките. Да не се окаже че пружината не позволява клапана да се отвори докрай.
- pesho_910926
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: silistra
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
По сметки и до някъде тествано, между витките има около 3 мм. свободно място, демек пружината може още да се свие.
Това замерване съм го правил като съм отпуснал малко повече за да съм сигурен.
Това замерване съм го правил като съм отпуснал малко повече за да съм сигурен.

-
- Мнения: 0
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 15:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Силистра
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
Не би трябвало да имаш проблем с тях тогава по спомен минимума май беще 1.5-2мм
- pesho_910926
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: silistra
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
Проекта се замразява
Започнах да заглаждам брздичките които се получават от стъргането с едрото борче и се отвори още една дупка на масло, лесна работа да се завари няма дори да си личи, но осъзнах че съм избягал от първоначалните ми планове за размери и форми на портовете. Осъзнах че тая глава няма да я бъде и ако я нарежа не само ще видя колко има за стъргане но и ще си направя нещо като шаблон който да следвам за големина и извивка.
Много е трудно да се портва глава, още по трудно е когато никой не е правил такъв двигател и няма кого да питаш и започваш от нулата съвсем сам.
Издирвам мотор в момента, попаднах на един и ще видим как да си го взема че е доста далечко, но продължение ще има със сигурност и то да се надявам скоро и с много напредък.

Започнах да заглаждам брздичките които се получават от стъргането с едрото борче и се отвори още една дупка на масло, лесна работа да се завари няма дори да си личи, но осъзнах че съм избягал от първоначалните ми планове за размери и форми на портовете. Осъзнах че тая глава няма да я бъде и ако я нарежа не само ще видя колко има за стъргане но и ще си направя нещо като шаблон който да следвам за големина и извивка.
Много е трудно да се портва глава, още по трудно е когато никой не е правил такъв двигател и няма кого да питаш и започваш от нулата съвсем сам.
Издирвам мотор в момента, попаднах на един и ще видим как да си го взема че е доста далечко, но продължение ще има със сигурност и то да се надявам скоро и с много напредък.

-
- Мнения: 0
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 15:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Силистра
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
Не е ли по добър вариан да се ориентираш към 16в тиква и долнище от някой фв поне са портвани от много хора и няма да откриваш топлата вода и като се наложи за части винаги се намира на достъпни цени и по лесно откриваеми.Готино ще е оригиналният мотор,но все пак оправдано ли е цена-резултат колкото и да ни се иска 8в глава никога няма да флоува колкото една 16в.
- pesho_910926
- Мнения: 51
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: silistra
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
И така здравейте колеги, малко развитие по темата.
След разходка до София за смъкването и закупуването на втори двигател за ибизата, се указа че главата и на този двигател не става за доработки поради фабрични дефекти който излязоха на яве след скенер. След няколко месеца ходене по мъките намерих читава глава и много точен и знаещ майстор от Варна който да постави по големи клапани и разбира се легла за тях и нови водачи на супер добра цена. В момента главата е с клапани от Вектра 2.0 115 коня или иначе казано 40.5 смукателен клапан и 34 изпускателен.


Портове има но са съвсем леко загладени и около водача на клапана не е заглаждано. Човека който сложи леглата я портна грубо и каза че това е съвсем достатъчно и файда от заглаждане никаква или поне много ама много малка. Дилемата сега е дали пак да вадя водачите и да заглаждам навсякъде или да сглобявам най сетне главата и да събирам блока че да съживя най сетне тоя мотор.
Изчетох много изгледах много мислих много и мисля че файда за изпусквателя да е загладен много няма , понеже след малко каране пак ще почернее, а при смукателя е хубаво да е с плавни извивки и загладени стени но матово не чак да лъщят.
След разходка до София за смъкването и закупуването на втори двигател за ибизата, се указа че главата и на този двигател не става за доработки поради фабрични дефекти който излязоха на яве след скенер. След няколко месеца ходене по мъките намерих читава глава и много точен и знаещ майстор от Варна който да постави по големи клапани и разбира се легла за тях и нови водачи на супер добра цена. В момента главата е с клапани от Вектра 2.0 115 коня или иначе казано 40.5 смукателен клапан и 34 изпускателен.


Портове има но са съвсем леко загладени и около водача на клапана не е заглаждано. Човека който сложи леглата я портна грубо и каза че това е съвсем достатъчно и файда от заглаждане никаква или поне много ама много малка. Дилемата сега е дали пак да вадя водачите и да заглаждам навсякъде или да сглобявам най сетне главата и да събирам блока че да съживя най сетне тоя мотор.
Изчетох много изгледах много мислих много и мисля че файда за изпусквателя да е загладен много няма , понеже след малко каране пак ще почернее, а при смукателя е хубаво да е с плавни извивки и загладени стени но матово не чак да лъщят.
-
- Мнения: 76
- Регистриран на: Пон 27 май 2013 16:13
- Автомобил: Range Rover
- Двигател: m51
- Местоположение: Варна
Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А
Еее колега от колко време чакам развитие по темата, доста ми е интересна.
За въпроса, това което знам е, че ако е полирана/загладена прави конденз. А се прави леко като топка за голф, с леко дупки които имат за цел да намалят съпротивлението на въздуха и да няма завихряния.
ПП. Дано да съм полезен.
За въпроса, това което знам е, че ако е полирана/загладена прави конденз. А се прави леко като топка за голф, с леко дупки които имат за цел да намалят съпротивлението на въздуха и да няма завихряния.
ПП. Дано да съм полезен.
- Thomas91
- Мнения: 4
- Регистриран на: Чет 09 яну 2014 21:34
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател:
- Местоположение: Велико Търново
!
Като дойде време да правя трабантчето с двигател на vw ще знам при кого да го пратя направо
Евала за колицата! 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта