Един рядък автомобил Ибиза 021А

Разкажете, споделете, похвалете се със своя Volkswagen - тук всеки може да има тема
Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот siso_k » Сря 04 дек 2013 1:16


и според мен разпънката не е правилно да се захваща така за бомбетата - трябва усилието да се прилага по амортисьорите и от там към колелата.

Следя темата от началото, колата е много добра :th_up




Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Сря 04 дек 2013 8:44


Първо да благодаря на всички!!!

За разпънките, благодаря за мненията по въпроса и винаги съм готов да изслушам някой който разбира повече от мен и има опит. Аз не съм професионалист в тази област. За разпънката от бомбе до бомбе, мисля че ще върши работа, понеже другите разпънки, оригиналните са захванати в същата област, само дето са с кръгла планка около чашката на амортисьора захванати за бомбето. Единственото което ме притеснява е това да не се огъне бомбето в областта на заварките(да се вдлъбне ламарината), но силно ме съмнява това да стане понеже там дебелината е от 4 до 5 мм. Аааа да споделя за разпънката от бомбе до бомбе по начина по който е направена че идеята всъщност я краднах от друга кола която беше по този начин направена и нямаше проблеми. :th_up
За другите две обаче не мога да се защитя и имам съмнения че могат да посучат бонбетата. :th_up

А иначе двете тръби не са заварени още понеже снощи тук беше -12 градуса, до минус - 6 миналата седмица работих ама снощи ми беше в повече. Така че двете тръби лесно подлежат на поправка. :th_up


Потребителски аватар
T.C.T.
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СофиЯ

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот T.C.T. » Сря 04 дек 2013 10:20


Изчетох 2/3 от темата и предизвика сериозен интерес...когато имам време ще я дочета.Продължавам да следя.
Успех с проекта,колега.


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот snupeca » Сря 04 дек 2013 10:58


Колегите са прави за натиска, който концентрираш в много малка област по този начин. Още повече си я разхвърлил и имаш достъп до областта под бомбетата в случая, и би било по-удачно да ги хванеш по на широко. Ето как се получи при мен, макар и на полукръг, като всеки болт естествено беше с контра гайка долу :th_up
Прикачени файлове
Снимка0437.jpg


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Сря 04 дек 2013 11:15


За това съм съгласен. Силата фактически от целия натиск се прилага в мястото където съм заварил планките за бонбето и площа за натиска е малка. Обмислям нещо в момента, да поставя нещо като подложка на бонбето на мястото където съм ги заварил, по този начин ще избегна евентуално огъване на бонбето. Тази подложка примерно може да я направя от 4 мм метал който да се завари за бонбето и тогава вече тези "учи" за прихващане да се заварят за тази подложка. Дано ме разбрахте, че малко не можах да го обесня като хората. Довечера след работа да се надявам ще успея да го преправя и тогава нагледно със снимки ще покажа какво съм имал предвид. :th_up Между другото това си го мислех и в началото да го направя, но сега съжалявам че не си поиграх малко повече. :banghead


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот snupeca » Сря 04 дек 2013 11:31


:th_up Колкото по-голяма част от бомбето хванеш - по-добре.


Потребителски аватар
T.C.T.
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СофиЯ

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот T.C.T. » Сря 04 дек 2013 12:00


snupeca написа:Ето как се получи при мен...

Твоята разпънка е с толкова конструктивни грешки,че хич не е за пример.
pesho_910926 написа:Силата фактически от целия натиск се прилага в мястото където съм заварил планките за бонбето и площа за натиска е малка.

И да,и не.При тебе грешката е в опорните точки.По начина по който си направил планките,най-голямото напрежение не е в бомбето,а в болта! - заради острото скосяване на планките.Именно затова не съм съгласен с колегите,че ще поддаде бомбето.Дори да бяха прави,че натиска е там,нямаше да се подбие,защото не е направено от кашкавал.
Най-правилно щеше да е ако направиш разпънката след нареждането на всичко в коша,за да се види на каква височина ще дойде самата тя и да се види къде точно ще са опорните и точки.


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Сря 04 дек 2013 12:18


Така доста се обърках и разколебах във всичко.
За това дали ще поддаде бонбето, както бях писал от начало не вярвах че ще стане понеже е дебело около 4-5 мм. Идеята да направя тази подложка дойде от там че един вид ме "наплашиха" колегите че всичко което правя е грешно.
А за това че когато всичко е било по добре да направя разпънката не съм съгласен. Понеже тогава пак не може да разбереш къде точно се прилага силата като просто го гледаш. Съгласен съм че планките ми са скосени, но като се погледне точно от пред се вижда че тръбата е на равно с горния край на бомбето така че не смятам че това и проблем. Пък има и разпънки който в краищата са дота високи. За болтовете, при всички разпънки с такива болтове в тях има напрежение, няма как да няма повечето разпънки по сайтовете се от този тип който тръбата се свързва с планката с такива болтове и те са директна свързваща част, единствено напрежението в болта може да се избегне ако планката е така поставена че болта да е успореден с тръбата, но там вече напрежението пак ще го има но в планките.

Май накрая всичко ще остане така. Все пак аз ще си блъскам главата ако нещо се прецака.
Оценявам мненията и препоръки на всички ви и съм благодарен. :th_up

Според мен при всички коли е различно и този начин при моята кола е добър. :scare3 Ще изкукам. :mhihi


Потребителски аватар
T.C.T.
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 31 авг 2007 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: СофиЯ

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот T.C.T. » Сря 04 дек 2013 12:30


Не съм казал,че напрежението идва в болта,защото разпъката ти е от такъв тип!
Напрежението в болта идва заради скосените ъгли,както вече писах и заради формата на самата тръба.
С толкова права тръба в краищата като твоята центъра и трябва да е по-ниско,а планките с по-малък наклон.
Не ти препоръчах в миналия пост да я свалиш,защото незнам къде ще дойде след нареждането на коша,ако се налага да е
по-високо вече се изменя наклона в края на тръбата и съответно пак наклона на планките.Дано този път си разбрал какво искам да ти кажа.


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Сря 04 дек 2013 13:16


Разбрах колега и благодаря за съвета, както казах винаги съм готов и радвам когато мога да науча нещо ново.

А за разпънката за сега ще е така. Планките ще се заварят из цяло понеже сега са само прихванати и вече евентуално ако има някакъв проблем след монтирането на всичко ще се измени самата тръба. Но аз лично не вярвам да има проблеми, дано съм прав.

Благодаря пак !!! :beer


Потребителски аватар
snupeca
Мнения: 11200
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 8:26
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: ALH
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот snupeca » Сря 04 дек 2013 19:32


T.C.T. написа:Твоята разпънка е с толкова конструктивни грешки,че хич не е за пример.


Абе с грешки, без грешки - можех да си дърпам колата за нея :mhihi Пък и предполагам си наясно, че тук не говорим за състезателни коли, които ще хвърчат само по писти, още повече и кола 150+ кс със същата, карана и по писти, няма никакъв проблем вече доста време. Ще е интересно как кола 120-130 ще има, при правилна изработка :wink


Потребителски аватар
wishsalor
Мнения: 263
Регистриран на: Съб 06 фев 2010 18:44
Автомобил: Passat B5 variant x2
Двигател: AFN 97-98
Местоположение: Смолян
Контакти:

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот wishsalor » Сря 04 дек 2013 19:49


Понеже аз подхванах идеята за конструктивните грешки, ще се доизясня.
Разпънката е много умно измислена, но просто не е довършена. Работя върху чертеж, който ще улесни колегата многократно(до утре вечер съм готов :mhihi ). Просто трябва да добави по две парчета метал на страна и тогава наистина освен че ще може да дърпа колата за разпънката, ще има и брутално здрава и устойчива на усукване предница :mhihi .И не, ламарината на бомбето не е дебела 5мм....всъщност е не повече от 2....
Колегата, който спомена проблема с болтовете-да така е - това се нарича сила на Таос-срязване.... Но определено идеята е добра, трябва просто да се поработи още.
Всъщност, нужни са две тороидални планки и два шаблона на извивката на бомбето. Другото е вече ако иска да подсилва гредите и ходовата част...но и там не е ядрена физика.


Потребителски аватар
pesho_910926
Мнения: 51
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 12:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: silistra

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот pesho_910926 » Пет 06 дек 2013 8:33


Колега кога ще си готов с чертежите, че трябва да продължавам. :beer
Нека ги видя да видим дали ми е по силите и да се хвана да ги правя.


jakiro
Мнения: 0
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Силистра

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот jakiro » Пон 30 дек 2013 12:54


Колега някакво развитие с проекта има ли :)


Потребителски аватар
antonco
Мнения: 303
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 18:38
Автомобил: Golf 2
Двигател: RP

Re: Един рядък автомобил Ибиза 021А

Мнениеот antonco » Пет 03 яну 2014 17:47


Евала :th_up



Върни се в “Моят Volkswagen”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта