Колеги, преди около 2 месеца ми се откъсна тръбата на генерацията веднага след катализатора. Тъй като кончето мо доста е побягало (280 хилки зад гърба), на предложението на юнаците в М-Комплект да махнат катализатора, аз реагирах положително. Така или иначе си го мислех, само дето не ми се режеше тръба нарочно за тази цел. Така ми дойде дюшеш! Та, махнахме катализатора и аз си мислех как ще полети Пасатката като му премахна "спънката", едва ли не! Нищо подобно, обаче! Не само, че не усетих никаква положителна промяна в пъргавината и вървежа, ами - напротив! Увеличи ми разхода на гориво! Тъй като не засичам по класическата технология "пълно-пълно", наблюденията ми са приблизителни. По мои изчисления до преди интервенцията, разхода ми в града беше около 6.5-6.8 л./100, а последните ми изчисления от вчера показаха 8.0 л./100, което вече ме притеснява. При това напоследък забелязвам известно подобрение на придвижването си, поне що се отнася до висенето по задръствания, така че тази причина отпада.
Та, въпросът ми е, забелязали ли сте подобен ефект, ако сте махали катализатора и какво се препоръчва в такива случаи, ако наистина има такъв ефект махането му? Да слагам доп. гърне ли, що ли?
Отстранен катализатор - Passat 1.9 TDI, 1Z, 90 HP
- Stivi
- Мнения: 8368
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Отстранен катализатор - Passat 1.9 TDI, 1Z, 90 HP
gushliak написа:Тъй като не засичам по класическата технология "пълно-пълно", наблюденията ми са приблизителни.
Тук се крие отговора на въпроса ти понеже още няма такъв дизел дето да му се е повишил разхода след махане на катализатор

- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Stivi написа:... понеже още няма такъв дизел дето да му се е повишил разхода след махане на катализатор
Защо не (както се казваше едно ТВ предаване) - ако колата се е поотпушила, шофьора го кефи звука, и понастъпва малко повече.
За да е правилно сравнението, трябва повече изходни данни да са близки - гориво, маршрут, температура, начин на каране, натоварване, ...
Нещо да се е разбутало при интервенцията - тръба, скоба, кабел ?
- nikolai_ignatov
- Мнения: 171
- Регистриран на: Пон 02 юли 2007 10:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- gushliak
- Мнения: 55
- Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Колеги, благодаря на всички вас за изразеното общо мнение! При такова единодушие, просто .. остава само да ви послушам и да поомувам за проблем на друго място!
gr_kanev, не усетих никаква промяна в звука след махането на катализатора, а и крака ми е доста "лек". Гориво - все от LUKOIL, маршрута и начина на каране - без промяна, натоварване - само моята особа в 95% от случаите... абе всичко си е същото! А самата интервенция по отстраняването на катализатора не е свързана с разкачане на каквото и да е друго, освен на 2 скоби по самата генерация, но тях след това надлежно си ги стегнаха!
Stivi, донякъде съм съгласен, че "пълно-пълно" е най-точната методика, но все па винаги зареждам по 50 кинта, а след това установявам колко километра минавам с тях. Дори, за да избегна случайни грешки, правя изчисленията на 2-3 зареждания, което в литри прави почти пълен резервоар. Не мисля, че допускам съществена грешка!?
Все таки, колеги, насочете ме към какво да мисля за повишения разход, тъй като според мен причините не са в "задкормилното" устройство!
gr_kanev, не усетих никаква промяна в звука след махането на катализатора, а и крака ми е доста "лек". Гориво - все от LUKOIL, маршрута и начина на каране - без промяна, натоварване - само моята особа в 95% от случаите... абе всичко си е същото! А самата интервенция по отстраняването на катализатора не е свързана с разкачане на каквото и да е друго, освен на 2 скоби по самата генерация, но тях след това надлежно си ги стегнаха!
Stivi, донякъде съм съгласен, че "пълно-пълно" е най-точната методика, но все па винаги зареждам по 50 кинта, а след това установявам колко километра минавам с тях. Дори, за да избегна случайни грешки, правя изчисленията на 2-3 зареждания, което в литри прави почти пълен резервоар. Не мисля, че допускам съществена грешка!?
Все таки, колеги, насочете ме към какво да мисля за повишения разход, тъй като според мен причините не са в "задкормилното" устройство!
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- Brezel
- Мнения: 1117
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Годеч / Берлин
- Контакти:
Rabbit_TDI написа:.../аз съм също с_махнат/...
добре че ползваш интервала че иначе директно в бисерите.
Колега ЛАГ на турбината е времето в което турбината набира обороти за да почне да вкарва достатъчно въздух. По разпространено е Турбодупка. Демек диапзаона оборити преди включването на турбината. Като махнеш катализатора се променя тоя диапазон
- gushliak
- Мнения: 55
- Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Brezel написа:Като махнеш катализатора се променя тоя диапазон
А-ха, започвам да схващам. Дано да не съм ставам досаден, но бих искал да го разбера - как се променя тази Турбодупка? Увеличава се или обратно - намалява? И как това се отразява това на разхода? Ако правилно схващам, би трябвало тя да намалява поради по-малко съпротивление, а оттам - да се намалява и разхода на гориво, поради по-бързото нагнетяване в цилиндрите. Или греша?
И ако е така - защо, по дяволите, при мен разхода се увеличи?

- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
gushliak написа:И ако е така - защо, по дяволите, при мен разхода се увеличи?
То разхода не зависи само от катализатора. Има много навързани неща. Размер гуми примерно, неправилна центровка, някой чип ...
Аз също съм с изкормен катализатор и мога да твърдя, че махането му леко подобри както вървенето така и разхода.
- gushliak
- Мнения: 55
- Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Brezel, напълно си прав - от София съм! ... ама и преди 2 месеца пак бях от София! Точно заради това, още в експозето специално наблегнах, че според мен има известно подобрение в висенето по задръствания - все пак сутрешната разходка до офиса ми (около 13 км.) успях да я сваля от около 60-70 минути през лятото до невероятните 30-40 напоследък! Не, че карам по-бързо де! То колко ли и бързо може да се кара в тая София!?
Както и да е! Не искам да доскучавам на любезната аудитория, но все пак ще съм благодарен на всеки, който може да ме посъветва нещо за този разход!
За колегата Adnan - ходих в Супердизел, закачиха ме на стенда. Нищо - чист като сълза! Няма грешки, заводска центровка! А и гумите са си все същите, да му се невиди!
Както и да е! Не искам да доскучавам на любезната аудитория, но все пак ще съм благодарен на всеки, който може да ме посъветва нещо за този разход!
За колегата Adnan - ходих в Супердизел, закачиха ме на стенда. Нищо - чист като сълза! Няма грешки, заводска центровка! А и гумите са си все същите, да му се невиди!

- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
gushliak написа:ходих в Супердизел, закачиха ме на стенда. Нищо - чист като сълза! Няма грешки, заводска центровка! А и гумите са си все същите, да му се невиди!
Някога назад в времето един колега ми беше казал, че зимата коя да е кола гори повече. Като причини не ми е изборил какво ли не. Но за мене разход градско 8/100 км. са си е съвсем прилично по тия задръсвания в големия Град. И то на голяма кола като Пасат.
Но това разбира се е мое мнение възможно е наистина да има нещо но, щом толкова хора подкрепят махането на катализатора значи няма да навреди.
Както беше в онази реклама
1 може да сбърка Нашите потребители са написали 692618 мнения да сбъркат НЕ


Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot], ssssl и 69 госта