Отстранен катализатор - Passat 1.9 TDI, 1Z, 90 HP

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
gushliak
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Отстранен катализатор - Passat 1.9 TDI, 1Z, 90 HP

Мнениеот gushliak » Вто 29 яну 2008 7:57


Колеги, преди около 2 месеца ми се откъсна тръбата на генерацията веднага след катализатора. Тъй като кончето мо доста е побягало (280 хилки зад гърба), на предложението на юнаците в М-Комплект да махнат катализатора, аз реагирах положително. Така или иначе си го мислех, само дето не ми се режеше тръба нарочно за тази цел. Така ми дойде дюшеш! Та, махнахме катализатора и аз си мислех как ще полети Пасатката като му премахна "спънката", едва ли не! Нищо подобно, обаче! Не само, че не усетих никаква положителна промяна в пъргавината и вървежа, ами - напротив! Увеличи ми разхода на гориво! Тъй като не засичам по класическата технология "пълно-пълно", наблюденията ми са приблизителни. По мои изчисления до преди интервенцията, разхода ми в града беше около 6.5-6.8 л./100, а последните ми изчисления от вчера показаха 8.0 л./100, което вече ме притеснява. При това напоследък забелязвам известно подобрение на придвижването си, поне що се отнася до висенето по задръствания, така че тази причина отпада.
Та, въпросът ми е, забелязали ли сте подобен ефект, ако сте махали катализатора и какво се препоръчва в такива случаи, ако наистина има такъв ефект махането му? Да слагам доп. гърне ли, що ли?




pivv
Мнения: 182
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливен

Мнениеот pivv » Вто 29 яну 2008 8:09


със сигурност това явление не е от катализатора. Карал съм същия пасат със същия двигател. Като махнахме катализатора обратно разхода се понижи. Така, че търси причината някъде другаде...


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8368
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Отстранен катализатор - Passat 1.9 TDI, 1Z, 90 HP

Мнениеот Stivi » Вто 29 яну 2008 9:51


gushliak написа:Тъй като не засичам по класическата технология "пълно-пълно", наблюденията ми са приблизителни.


Тук се крие отговора на въпроса ти понеже още няма такъв дизел дето да му се е повишил разхода след махане на катализатор :wink:


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Мнениеот gr_kanev » Вто 29 яну 2008 10:08


Stivi написа:... понеже още няма такъв дизел дето да му се е повишил разхода след махане на катализатор :wink:

Защо не (както се казваше едно ТВ предаване) - ако колата се е поотпушила, шофьора го кефи звука, и понастъпва малко повече.
За да е правилно сравнението, трябва повече изходни данни да са близки - гориво, маршрут, температура, начин на каране, натоварване, ...
Нещо да се е разбутало при интервенцията - тръба, скоба, кабел ?


Потребителски аватар
nikolai_ignatov
Мнения: 171
Регистриран на: Пон 02 юли 2007 10:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот nikolai_ignatov » Вто 29 яну 2008 14:00


Колега аз карам същия пасат 1,9tdi 1z 90к.с. и махнах катализатора преди около 7 месеца и не ми е качила разхода.Върви по добре без него.Търси причината другаде.


Потребителски аватар
gushliak
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gushliak » Сря 30 яну 2008 0:52


Колеги, благодаря на всички вас за изразеното общо мнение! При такова единодушие, просто .. остава само да ви послушам и да поомувам за проблем на друго място!
gr_kanev, не усетих никаква промяна в звука след махането на катализатора, а и крака ми е доста "лек". Гориво - все от LUKOIL, маршрута и начина на каране - без промяна, натоварване - само моята особа в 95% от случаите... абе всичко си е същото! А самата интервенция по отстраняването на катализатора не е свързана с разкачане на каквото и да е друго, освен на 2 скоби по самата генерация, но тях след това надлежно си ги стегнаха!
Stivi, донякъде съм съгласен, че "пълно-пълно" е най-точната методика, но все па винаги зареждам по 50 кинта, а след това установявам колко километра минавам с тях. Дори, за да избегна случайни грешки, правя изчисленията на 2-3 зареждания, което в литри прави почти пълен резервоар. Не мисля, че допускам съществена грешка!?
Все таки, колеги, насочете ме към какво да мисля за повишения разход, тъй като според мен причините не са в "задкормилното" устройство!


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Сря 30 яну 2008 1:04


В катализатора не са 100 процента даже обратно/аз съм също с махнат/.Това което прави катализатора е да ти махне лаг-а на турбината.


Потребителски аватар
gushliak
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gushliak » Сря 30 яну 2008 2:01


Rabbit, sorry брат, ама хич не можах да се включа в мисълта ти. Може ли малко по-подробно!


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Сря 30 яну 2008 2:27


Rabbit_TDI написа:.../аз съм също с_махнат/...


добре че ползваш интервала че иначе директно в бисерите.


Колега ЛАГ на турбината е времето в което турбината набира обороти за да почне да вкарва достатъчно въздух. По разпространено е Турбодупка. Демек диапзаона оборити преди включването на турбината. Като махнеш катализатора се променя тоя диапазон


Потребителски аватар
gushliak
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gushliak » Сря 30 яну 2008 7:37


Brezel написа:Като махнеш катализатора се променя тоя диапазон

А-ха, започвам да схващам. Дано да не съм ставам досаден, но бих искал да го разбера - как се променя тази Турбодупка? Увеличава се или обратно - намалява? И как това се отразява това на разхода? Ако правилно схващам, би трябвало тя да намалява поради по-малко съпротивление, а оттам - да се намалява и разхода на гориво, поради по-бързото нагнетяване в цилиндрите. Или греша?
И ако е така - защо, по дяволите, при мен разхода се увеличи? :dontknow:


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Сря 30 яну 2008 9:26


gushliak написа:И ако е така - защо, по дяволите, при мен разхода се увеличи? :dontknow:


То разхода не зависи само от катализатора. Има много навързани неща. Размер гуми примерно, неправилна центровка, някой чип ...

Аз също съм с изкормен катализатор и мога да твърдя, че махането му леко подобри както вървенето така и разхода.


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Мнениеот Brezel » Сря 30 яну 2008 13:25


Абе колега Гушляк....кат гледам си в софия... а там въз основа на задръстванията средния разход си е божа работа. Даже некои колеги се радват на следен разход 10 литра :lol: надежда-младост час и половина :evil:


Потребителски аватар
gushliak
Мнения: 55
Регистриран на: Пон 07 яну 2008 21:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот gushliak » Пет 01 фев 2008 2:15


Brezel, напълно си прав - от София съм! ... ама и преди 2 месеца пак бях от София! Точно заради това, още в експозето специално наблегнах, че според мен има известно подобрение в висенето по задръствания - все пак сутрешната разходка до офиса ми (около 13 км.) успях да я сваля от около 60-70 минути през лятото до невероятните 30-40 напоследък! Не, че карам по-бързо де! То колко ли и бързо може да се кара в тая София!?
Както и да е! Не искам да доскучавам на любезната аудитория, но все пак ще съм благодарен на всеки, който може да ме посъветва нещо за този разход!
За колегата Adnan - ходих в Супердизел, закачиха ме на стенда. Нищо - чист като сълза! Няма грешки, заводска центровка! А и гумите са си все същите, да му се невиди! :предавам се


Потребителски аватар
Adnan
Мнения: 3536
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Adnan » Пет 01 фев 2008 10:48


gushliak написа:ходих в Супердизел, закачиха ме на стенда. Нищо - чист като сълза! Няма грешки, заводска центровка! А и гумите са си все същите, да му се невиди! :предавам се


Някога назад в времето един колега ми беше казал, че зимата коя да е кола гори повече. Като причини не ми е изборил какво ли не. Но за мене разход градско 8/100 км. са си е съвсем прилично по тия задръсвания в големия Град. И то на голяма кола като Пасат.
Но това разбира се е мое мнение възможно е наистина да има нещо но, щом толкова хора подкрепят махането на катализатора значи няма да навреди.

Както беше в онази реклама
1 може да сбърка Нашите потребители са написали 692618 мнения да сбъркат НЕ :lol: :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: railfan и 53 госта