Вентилация на картерните газове на двигател ABS

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Вентилация на картерните газове на двигател ABS

Мнениеот dmitko » Пон 10 окт 2005 10:32


Вече втора гарнитура на картера сменям и като тръгна на дълъг път /високи обороти/ ми избива масло през гарнитурата - отдолу се олива в масло яко. В крайна сметка губя около 400 гр на 600 км.
Мисля си, че има проблем с вентилацията на картера /да не би да е запушена/.
Въпроса ми е освен вероятно запушване на тръбата от двигателя, горе до смесването и с тази от капака на клапаните имали някакво друго нещо от тази картернта вентилация, което може да се е запушило вътре в двигателя - някаква цетка или нещо такова?




Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Пон 10 окт 2005 11:00


Аз чесно казано не знам да има някакви цетки но не е изключено.Знам че не помагам с нищо но мисля че можеш да провериш като извадиш пръчката за маслото и покараш с извадена за да се види дали пак ще омаслява.Идеята е ако има цетка и е запушена да се ползва отвора на пръчката за вентилация.Ако някой от колегите е по-добре запознат да казва.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пон 10 окт 2005 12:37


Има някоилко метални цетки запресовани в капака на клапаните. С пистолет за горещ въздух изгаряш мизерията сред това промиваш с коресилин и си готов.


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Пон 10 окт 2005 12:50


Принципно би трябвало ако има проблем да избива от пръчката на маслото, защото там е много по-малко съпротивлението.. Да не би нещо да ти е криво около картера, или гарнитурата да е менте?


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Пон 10 окт 2005 13:13


Вентилацията от към капака на клапаните и цетката на него са чисти, чудя се от към картера няма ли също цетка.
Щеката за маслото изисква добро усилие за да се извади/ако тя изкочи значи налягането е изключително високо/. А колкото до гарнитурите, оригиналната беше гумена - течеше, смених я с такава от пресована хартия и метал- течеше, а сега е гумено-коркова и пак тече, егати и късмета ако всички са ментета. Капака съм го огледал хубаво- идеално прав е, обезмаслявам и стягам, както е по учебник и пак нищо :(
Накрая ми идва да го заваря тоя капак - да го питам откъде ще тече :evil: :lol:


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Пон 10 окт 2005 13:16


нима за да пробие през гарнитурата трябва по-малко налягане отколкото да изхвърли щеката?
Акселератора е прав има нещо криво по картера.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 11 окт 2005 10:30


Защо не направиш първо пробата.Почести добре картера., и покарай известно време без щеката.Само сложи някаква ватичка отгоре да не се нацапа двигателя!!!


Потребителски аватар
МОРСКИЯ
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот МОРСКИЯ » Вто 11 окт 2005 17:35


Във въздущния филтър има ли масло ? Горната ти гарнитура на калпаните тече ли ?


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Вто 11 окт 2005 19:42


Aо имаш налягане в картера ще ти изкача щеката.Имал съм случай на запушена цедка спирала в тръбата от картера към въздушният филтър поради конденз и лед в цедката .Щеката се удряше капака на двигателя.След като махнах спиралата и леда спря да изкача щеката.
Съвет- колегите ти го дадоха -огледай картерният капак и мястото на блока където ляга. Или имаш кривина или имаш остатъци от стара гарнитура.Възможно е да е надрана доланата част на картера или язви от корозия или може пукнатина да има.
Ако всичко е наред обезмасляваш с коресилин и капака и съответно блока, нова гарнитура , истински маслоустойчив силикон / препоръчвам "Lukopren" чешки ,който е записан в инструкциите на ремонт на новите Шкоди и се слага в заводите им-издържа 300 градуса и е сив на цвят. Или червен силикон на "Soudal" също маслоустойчив "Gasket" а лични ще ти дам инфо откъде да ги вземеш за да не правя реклама. Използвал съм ги и двата.
PS А сигурен ли си 100% , че тече от гарнитурата на картера?? Да не олива от по-горе да се стича и се заблуждаваш.


Потребителски аватар
ANNIHILATOR
Мнения: 1427
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Петрич
Контакти:

Мнениеот ANNIHILATOR » Вто 11 окт 2005 20:50


Според мене Крис11 много добре ти е написал!!!Мога да кажа че той е един от хората който мисли преди да говори. Действително можеш да пробваш със силикон.Така дори и да имаш неравности ще ги избегнеш.Някога на Ладата и на мене ми е хвърчала щеката от запушена вентилация.Пробвай всичко което сме писали.После кажи какво е станало.Успех колега!!!


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Решението!

Мнениеот dmitko » Пет 14 окт 2005 13:49


Благодаря на всички за идеите!
Пробвах като запуших с пръст отвора на щеката и държах високи обороти - никакво осезаемо покачване на налягането.
Отидох в един друг магазин за части /колегите от Дружба може би го знаят - в сградата до "Тих Труд", продават на едро по принцип, но дават и на дребно на добри цени/ и ИЗНЕНАДА,
хората ми отвориха каталога и се оказа, че продаваните на всякъде гарнитури стават /предложиха ми и от тях/, НО в каталога производителя е дал за двигател ABS произведен 93-05.95 година да се слага една по различна гумено-метална гарнитура за картера, и аз не повярвах но го видях с очите си.
Сложих я и сега пей сърце - никакъв теч.

Извода - купувайте оригинални части.

П.С. Дотук бях дал 17 лева за две гарнитури и близо 30 лева за 3 литра масло изтекло безвъзвратно за 8000 км.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта