Вече втора гарнитура на картера сменям и като тръгна на дълъг път /високи обороти/ ми избива масло през гарнитурата - отдолу се олива в масло яко. В крайна сметка губя около 400 гр на 600 км.
Мисля си, че има проблем с вентилацията на картера /да не би да е запушена/.
Въпроса ми е освен вероятно запушване на тръбата от двигателя, горе до смесването и с тази от капака на клапаните имали някакво друго нещо от тази картернта вентилация, което може да се е запушило вътре в двигателя - някаква цетка или нещо такова?
Вентилация на картерните газове на двигател ABS
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Аз чесно казано не знам да има някакви цетки но не е изключено.Знам че не помагам с нищо но мисля че можеш да провериш като извадиш пръчката за маслото и покараш с извадена за да се види дали пак ще омаслява.Идеята е ако има цетка и е запушена да се ползва отвора на пръчката за вентилация.Ако някой от колегите е по-добре запознат да казва.
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Вентилацията от към капака на клапаните и цетката на него са чисти, чудя се от към картера няма ли също цетка.
Щеката за маслото изисква добро усилие за да се извади/ако тя изкочи значи налягането е изключително високо/. А колкото до гарнитурите, оригиналната беше гумена - течеше, смених я с такава от пресована хартия и метал- течеше, а сега е гумено-коркова и пак тече, егати и късмета ако всички са ментета. Капака съм го огледал хубаво- идеално прав е, обезмаслявам и стягам, както е по учебник и пак нищо
Накрая ми идва да го заваря тоя капак - да го питам откъде ще тече

Щеката за маслото изисква добро усилие за да се извади/ако тя изкочи значи налягането е изключително високо/. А колкото до гарнитурите, оригиналната беше гумена - течеше, смених я с такава от пресована хартия и метал- течеше, а сега е гумено-коркова и пак тече, егати и късмета ако всички са ментета. Капака съм го огледал хубаво- идеално прав е, обезмаслявам и стягам, както е по учебник и пак нищо

Накрая ми идва да го заваря тоя капак - да го питам откъде ще тече


- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Aо имаш налягане в картера ще ти изкача щеката.Имал съм случай на запушена цедка спирала в тръбата от картера към въздушният филтър поради конденз и лед в цедката .Щеката се удряше капака на двигателя.След като махнах спиралата и леда спря да изкача щеката.
Съвет- колегите ти го дадоха -огледай картерният капак и мястото на блока където ляга. Или имаш кривина или имаш остатъци от стара гарнитура.Възможно е да е надрана доланата част на картера или язви от корозия или може пукнатина да има.
Ако всичко е наред обезмасляваш с коресилин и капака и съответно блока, нова гарнитура , истински маслоустойчив силикон / препоръчвам "Lukopren" чешки ,който е записан в инструкциите на ремонт на новите Шкоди и се слага в заводите им-издържа 300 градуса и е сив на цвят. Или червен силикон на "Soudal" също маслоустойчив "Gasket" а лични ще ти дам инфо откъде да ги вземеш за да не правя реклама. Използвал съм ги и двата.
PS А сигурен ли си 100% , че тече от гарнитурата на картера?? Да не олива от по-горе да се стича и се заблуждаваш.
Съвет- колегите ти го дадоха -огледай картерният капак и мястото на блока където ляга. Или имаш кривина или имаш остатъци от стара гарнитура.Възможно е да е надрана доланата част на картера или язви от корозия или може пукнатина да има.
Ако всичко е наред обезмасляваш с коресилин и капака и съответно блока, нова гарнитура , истински маслоустойчив силикон / препоръчвам "Lukopren" чешки ,който е записан в инструкциите на ремонт на новите Шкоди и се слага в заводите им-издържа 300 градуса и е сив на цвят. Или червен силикон на "Soudal" също маслоустойчив "Gasket" а лични ще ти дам инфо откъде да ги вземеш за да не правя реклама. Използвал съм ги и двата.
PS А сигурен ли си 100% , че тече от гарнитурата на картера?? Да не олива от по-горе да се стича и се заблуждаваш.
- ANNIHILATOR
- Мнения: 1427
- Регистриран на: Чет 11 авг 2005 9:06
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Петрич
- Контакти:
Според мене Крис11 много добре ти е написал!!!Мога да кажа че той е един от хората който мисли преди да говори. Действително можеш да пробваш със силикон.Така дори и да имаш неравности ще ги избегнеш.Някога на Ладата и на мене ми е хвърчала щеката от запушена вентилация.Пробвай всичко което сме писали.После кажи какво е станало.Успех колега!!!
- dmitko
- Мнения: 465
- Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
- Автомобил: Tiguan II 4Motion
- Двигател: CZEA 2016
- Местоположение: София
Решението!
Благодаря на всички за идеите!
Пробвах като запуших с пръст отвора на щеката и държах високи обороти - никакво осезаемо покачване на налягането.
Отидох в един друг магазин за части /колегите от Дружба може би го знаят - в сградата до "Тих Труд", продават на едро по принцип, но дават и на дребно на добри цени/ и ИЗНЕНАДА,
хората ми отвориха каталога и се оказа, че продаваните на всякъде гарнитури стават /предложиха ми и от тях/, НО в каталога производителя е дал за двигател ABS произведен 93-05.95 година да се слага една по различна гумено-метална гарнитура за картера, и аз не повярвах но го видях с очите си.
Сложих я и сега пей сърце - никакъв теч.
Извода - купувайте оригинални части.
П.С. Дотук бях дал 17 лева за две гарнитури и близо 30 лева за 3 литра масло изтекло безвъзвратно за 8000 км.
Пробвах като запуших с пръст отвора на щеката и държах високи обороти - никакво осезаемо покачване на налягането.
Отидох в един друг магазин за части /колегите от Дружба може би го знаят - в сградата до "Тих Труд", продават на едро по принцип, но дават и на дребно на добри цени/ и ИЗНЕНАДА,
хората ми отвориха каталога и се оказа, че продаваните на всякъде гарнитури стават /предложиха ми и от тях/, НО в каталога производителя е дал за двигател ABS произведен 93-05.95 година да се слага една по различна гумено-метална гарнитура за картера, и аз не повярвах но го видях с очите си.
Сложих я и сега пей сърце - никакъв теч.
Извода - купувайте оригинални части.
П.С. Дотук бях дал 17 лева за две гарнитури и близо 30 лева за 3 литра масло изтекло безвъзвратно за 8000 км.
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта