как да караме икономично градско и извънградско
Да ви питам нещо странично, значи пробвах оня ден на магистралата да карам икономично, държах 100-110 постоянно и нали тръгнах от София, карах малко в града и на магистралата нулирах 2рата програма на МФА, а иначи гледах 1вата програма, която не беше нулирана. И на първата след доста каране на магистралата стигнах най-ниско 6.4, а на втората като я включих видях, че разхода е 5.6. Кое е по-реално в случая, смисъл кое е истинския разход при 100-110 км/ч.
- yeti123
- Мнения: 424
- Регистриран на: Пет 25 авг 2006 22:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
ceza написа:Да ви питам нещо странично, значи пробвах оня ден на магистралата да карам икономично, държах 100-110 постоянно и нали тръгнах от София, карах малко в града и на магистралата нулирах 2рата програма на МФА, а иначи гледах 1вата програма, която не беше нулирана. И на първата след доста каране на магистралата стигнах най-ниско 6.4, а на втората като я включих видях, че разхода е 5.6. Кое е по-реално в случая, смисъл кое е истинския разход при 100-110 км/ч.
Верния раход колега е следния: (Заредено гориво в ЛВ.) / (цена на бензина) = (ЛИТРИ) / (пробег) * (100) = (разход)
Не можеш да имаш вяра на бордовия (говорим за по старите де). И моя бордовии дава 6.5 извънградско! АМА

Успех и лека!!!
намаляйте от по рано, като видите че светофара пред вас свети червено няма смисъл да давате газ и в последния момент да спрете и да чакате докато светне зелено, по добре изключете от скорост и поинерциика до светофара с по малко спирачки, туко виж светнал зелено докато допълзите до него... все пак се съобразявайте с останалите шофиори
на извънградско същото правило, като видите в далечината завой връщате газта и оставяте колата да забавя сама без да използвате спирачки
по малко спирачки = по малък разход
на извънградско същото правило, като видите в далечината завой връщате газта и оставяте колата да забавя сама без да използвате спирачки
по малко спирачки = по малък разход
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
vladovelin написа:В каталозите за моторите дават максимална мощност при дадени обороти и максимален въртящ момент при дадени обороти. Точно тези обороти при които е максималния въртящ момент мисля че са най-икономични . Все пак не съм сигурен. Ако някой има теоретични знания по ДВГ да сподели мнението си.
Искаш да кажеш, че мойта е най икономична на 4400 об/мин ...
Yeaaahhh


- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
webdude написа:vladovelin написа:В каталозите за моторите дават максимална мощност при дадени обороти и максимален въртящ момент при дадени обороти. Точно тези обороти при които е максималния въртящ момент мисля че са най-икономични . Все пак не съм сигурен. Ако някой има теоретични знания по ДВГ да сподели мнението си.
Искаш да кажеш, че мойта е най икономична на 4400 об/мин ...
Yeaaahhh![]()
При теб максималния въртящ момент е на 3500 об/мин.....не бъркай максимална мощност с максимален въртящ момент....еееееей що нещо се изписа по този въпрос .....
Истината е точно тази,че карането в рамките на максималния въртящ момент дава най-добро съчетание от икономичност и съхраняване на ресурса на ДВГ....
- Tinko
- Мнения: 3262
- Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
kacho написа:по-малък номер обувки и разхода се усеща веднага
Извън градско също, ама с обратен ефект!

А за ППХ, Аз съм с карбуратор и бубинка с клапан на жиглиьор за празния ход. При подаване на газ то изключва, още не съм разбрал къде му е датчикът.


- webdude
- Мнения: 999
- Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
- Автомобил: Ford Mondeo MK3
- Двигател:
- Местоположение: София
joker написа:neron написа:Колега Joker бъркаш аек с афт мотор.Имат малка разлика,макар че са едни и същи коне. При аек максималния въртящ момент е 132 нютон метра при 4400 оборота,а при афт е както си писал.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
данните са противоречиви по този въпрос (на различни места пише различно)
според http://www.doppel-wobber.de
АЕК 135 при 4400 об/мин
АФТ 140 при 3500 об/мин
на друго място видяк АЕК/АФТ/АКС = 135 при 4400 об/мин
а на трето АЕК/АФТ/АКС = 140 при 3500 об/мин
иди, че разбери
но не мисля, че при 4400 об/мин е най икономичен

Joker ти мислиш ли, че максималната мощност би могла да бъде при 4400 об/мин ?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 145 госта