как да караме икономично градско и извънградско

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
kacho
Мнения: 735
Регистриран на: Пон 11 юни 2007 20:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kacho » Сря 09 яну 2008 12:21


по-малък номер обувки и разхода се усеща веднага




Потребителски аватар
ceza
Мнения: 138
Регистриран на: Нед 08 апр 2007 16:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ceza » Чет 31 яну 2008 12:34


Да ви питам нещо странично, значи пробвах оня ден на магистралата да карам икономично, държах 100-110 постоянно и нали тръгнах от София, карах малко в града и на магистралата нулирах 2рата програма на МФА, а иначи гледах 1вата програма, която не беше нулирана. И на първата след доста каране на магистралата стигнах най-ниско 6.4, а на втората като я включих видях, че разхода е 5.6. Кое е по-реално в случая, смисъл кое е истинския разход при 100-110 км/ч.


Потребителски аватар
yeti123
Мнения: 424
Регистриран на: Пет 25 авг 2006 22:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот yeti123 » Чет 31 яну 2008 13:48


ceza написа:Да ви питам нещо странично, значи пробвах оня ден на магистралата да карам икономично, държах 100-110 постоянно и нали тръгнах от София, карах малко в града и на магистралата нулирах 2рата програма на МФА, а иначи гледах 1вата програма, която не беше нулирана. И на първата след доста каране на магистралата стигнах най-ниско 6.4, а на втората като я включих видях, че разхода е 5.6. Кое е по-реално в случая, смисъл кое е истинския разход при 100-110 км/ч.


Верния раход колега е следния: (Заредено гориво в ЛВ.) / (цена на бензина) = (ЛИТРИ) / (пробег) * (100) = (разход)

Не можеш да имаш вяра на бордовия (говорим за по старите де). И моя бордовии дава 6.5 извънградско! АМА :roll:

Успех и лека!!!


Потребителски аватар
jbussines
Мнения: 274
Регистриран на: Вто 08 май 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jbussines » Пет 01 фев 2008 16:01


Айде едно съветче да дадете за моето каране :roll: Голф 2 1.8 И сега както следва

1-ва 0-20
2-ра 20-40
4-та 40-70-80
5-та 70-100 то повече рядко.

И въпросът е така добре ли е или не е ,че нямам оборотомер всичко на инстинкт първичен вторичен незнам.


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Пет 01 фев 2008 19:15


Устанвх че в градското каране в 3000-3500 оборота ми харчи по малко на газ. Да речем що дам съм на 1800 на 4-та с 50 кат мога да сам на 3-та с 3000. Нещо такова се получава :lol: И другото странно нещо е че колко по я натискам толко по-малко ми харчи. Говоря за градско каране. :)


Потребителски аватар
sa6o46
Мнения: 134
Регистриран на: Съб 19 яну 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sa6o46 » Съб 02 фев 2008 20:05


намаляйте от по рано, като видите че светофара пред вас свети червено няма смисъл да давате газ и в последния момент да спрете и да чакате докато светне зелено, по добре изключете от скорост и поинерциика до светофара с по малко спирачки, туко виж светнал зелено докато допълзите до него... все пак се съобразявайте с останалите шофиори

на извънградско същото правило, като видите в далечината завой връщате газта и оставяте колата да забавя сама без да използвате спирачки

по малко спирачки = по малък разход


Потребителски аватар
vladovelin
Мнения: 1323
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
Автомобил: Golf3 GTI
Двигател: 2E 1994
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот vladovelin » Нед 18 май 2008 8:18


В каталозите за моторите дават максимална мощност при дадени обороти и максимален въртящ момент при дадени обороти. Точно тези обороти при които е максималния въртящ момент мисля че са най-икономични . Все пак не съм сигурен. Ако някой има теоретични знания по ДВГ да сподели мнението си.


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Нед 18 май 2008 16:58


vladovelin написа:В каталозите за моторите дават максимална мощност при дадени обороти и максимален въртящ момент при дадени обороти. Точно тези обороти при които е максималния въртящ момент мисля че са най-икономични . Все пак не съм сигурен. Ако някой има теоретични знания по ДВГ да сподели мнението си.


Искаш да кажеш, че мойта е най икономична на 4400 об/мин ...
Yeaaahhh :) :lady_round:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Пон 19 май 2008 7:36


webdude написа:
vladovelin написа:В каталозите за моторите дават максимална мощност при дадени обороти и максимален въртящ момент при дадени обороти. Точно тези обороти при които е максималния въртящ момент мисля че са най-икономични . Все пак не съм сигурен. Ако някой има теоретични знания по ДВГ да сподели мнението си.


Искаш да кажеш, че мойта е най икономична на 4400 об/мин ...
Yeaaahhh :) :lady_round:

При теб максималния въртящ момент е на 3500 об/мин.....не бъркай максимална мощност с максимален въртящ момент....еееееей що нещо се изписа по този въпрос .....
Истината е точно тази,че карането в рамките на максималния въртящ момент дава най-добро съчетание от икономичност и съхраняване на ресурса на ДВГ....


restless
Мнения: 1118
Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот restless » Пон 19 май 2008 12:57


по-скоро при ускорение е хубаво да сме малко преди макс въртящ момент...
А при равномерно праволинейно - с минимални стабилни обороти (да речем не под 1500)


Потребителски аватар
Pindikov
Мнения: 32
Регистриран на: Вто 10 апр 2007 21:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Pindikov » Пон 19 май 2008 16:14


Колега Joker бъркаш аек с афт мотор. :) Имат малка разлика,макар че са едни и същи коне. При аек максималния въртящ момент е 132 нютон метра при 4400 оборота,а при афт е както си писал.


Потребителски аватар
Мартин
Мнения: 1561
Регистриран на: Чет 29 ное 2007 11:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Мартин » Пон 19 май 2008 16:19


jbussines написа:Айде едно съветче да дадете за моето каране :roll: Голф 2 1.8 И сега както следва

1-ва 0-20
2-ра 20-40
4-та 40-70-80
5-та 70-100 то повече рядко.

И въпросът е така добре ли е или не е ,че нямам оборотомер всичко на инстинкт първичен вторичен незнам.


Трета инстинктивно ли не я ползваш колега? :roll:


Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Вто 20 май 2008 2:05


kacho написа:по-малък номер обувки и разхода се усеща веднага


Извън градско също, ама с обратен ефект! ;)


А за ППХ, Аз съм с карбуратор и бубинка с клапан на жиглиьор за празния ход. При подаване на газ то изключва, още не съм разбрал къде му е датчикът. ;) При спускане, както вече и аз спорех с доста колеги, спирам и горивото, охладителната течност стигна до 60 градуса ( повече не можах да я охладя свърши баира ) Следователно гориво и детонации в мотора няма.... Колата се движи от инерцията и стига до определен момент на засилване и така докат не свърши авантата...... :wink:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Мнениеот joker » Вто 20 май 2008 7:02


neron написа:Колега Joker бъркаш аек с афт мотор. :) Имат малка разлика,макар че са едни и същи коне. При аек максималния въртящ момент е 132 нютон метра при 4400 оборота,а при афт е както си писал.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Вто 20 май 2008 10:40


joker написа:
neron написа:Колега Joker бъркаш аек с афт мотор. :) Имат малка разлика,макар че са едни и същи коне. При аек максималния въртящ момент е 132 нютон метра при 4400 оборота,а при афт е както си писал.

:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops:


данните са противоречиви по този въпрос (на различни места пише различно)

според http://www.doppel-wobber.de

АЕК 135 при 4400 об/мин
АФТ 140 при 3500 об/мин

на друго място видяк АЕК/АФТ/АКС = 135 при 4400 об/мин

а на трето АЕК/АФТ/АКС = 140 при 3500 об/мин

иди, че разбери

но не мисля, че при 4400 об/мин е най икономичен ;)

Joker ти мислиш ли, че максималната мощност би могла да бъде при 4400 об/мин ?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 68 госта