въпрос за голф 4 1.6 автоматик

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
tunerGTI16v
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 06 яну 2008 1:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

въпрос за голф 4 1.6 автоматик

Мнениеот tunerGTI16v » Чет 31 яну 2008 23:01


здравейте.
Предложиха ми голф4 1.6 автоматик,климатроник 2/3 врати 99та год...

Какво ви е мнението за този мотор,не е ли малък и няма ли да гори колкото 1.8 пък и тая автомати4на скоростна кутия ме притеснява,свикнал съм на ръ4ни..кажете си мнението




Потребителски аватар
venci_guitar
Мнения: 46
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 15:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот venci_guitar » Чет 31 яну 2008 23:31


За двигателя не съм експерт, но за автомата мога да ти кажа само едно -по-добре НЕ. Гори повече, ускорява по-бавно, а да не говорим ако недай си боже и стане нещо. Е по-удобно е, ако питаш гаджето ми, но....


Потребителски аватар
tunerGTI16v
Мнения: 20
Регистриран на: Нед 06 яну 2008 1:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

:)

Мнениеот tunerGTI16v » Чет 31 яну 2008 23:41


да,май си е куца комбинация с този малък мотор,аз търсех нещо като 1.8Т или тди но определено няма да се ка4а от кон на магаре


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: въпрос за голф 4 1.6 автоматик

Мнениеот so.sec » Пет 01 фев 2008 0:23


tunerGTI16v написа:здравейте.
Предложиха ми голф4 1.6 автоматик,климатроник 2/3 врати 99та год...

Какво ви е мнението за този мотор,не е ли малък и няма ли да гори колкото 1.8 пък и тая автомати4на скоростна кутия ме притеснява,свикнал съм на ръ4ни..кажете си мнението


И аз гласувам с НЕ за автоматика - за всеки влак си има пътник но аз виждам само негативи от това.


Потребителски аватар
kickd0wn
Мнения: 508
Регистриран на: Вто 18 дек 2007 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kickd0wn » Пет 01 фев 2008 9:42


Карам точно такъв голф в София и съм изключително доволен. Толкова доволен, че повече кола с ръчни скорости няма да си взема, а обичам да шофирам. Ако си минал вече годините където караш безрасъдно и искаш да изкарваш душата на колата не се замисляй и го взимай. Мотора е евтин за поддръжка сравнен с 1.8 Т, тия дето ще ти ги разправят някои, че малкият мотор на това купе харчел повече са приказки от 1001 нощ - 1.6 е перфектен за това купе - четири човека със багаж на магистрала и се поддържат 150-160 без излишно натоварване.

Относно скоростната кутия ако си я обслужваш на време и не издевателстваш умишлено върху нея няма да имаш никакви грижи. Те ако бяха толкова чупливи за колкото ги имат повечето хора в щатите нямаше 90% да са автоматици. Мнения за тия кутии искай само от хора карали такива, а не от зяпачи чули нещо от някой.

Виждам, че си в Несебър ако беше в София можеше да пробваш моята. Успех и не се замисляй ако намериш читава кола. Ако имаш други питания давай смело.


sn00p_dog
Мнения: 15
Регистриран на: Чет 29 ное 2007 13:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Казанлък

Мнениеот sn00p_dog » Пет 01 фев 2008 10:49


Ако наистина си се налодувал с ръчките според мен - взимай.Две години бях в щатите и карах един стар dodge ван - 94г. Не сам имал никакви проблеми с кутията.Вярно е че гори повечко но това е цената на спокойното каране.Касмет и дано е читава.


Потребителски аватар
venci_guitar
Мнения: 46
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 15:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот venci_guitar » Пет 01 фев 2008 13:24


Ами колегата е много прав - " Те ако бяха толкова чупливи за колкото ги имат повечето хора в щатите нямаше 90% да са автоматици. Мнения за тия кутии искай само от хора карали такива, а не от зяпачи чули нещо от някой" - аз лично съм карал 2 коли за година и половина в щатите, така че имам известен опит с тях. Ако попиташ един американец, и тои ще ти каже че лесно се чупят, но те имат застраховки, които поемат сервиза, а и карат нови коли. Ли чно ми се случи автомата да ми се скапе, и отидох на цифрата - 1500$, защото е по -евтино да вземеш ноива кутия, отколкото някой да си играе с нея. латих 700$ за втораръка+ смяна, и пак не работеше както трябва. Ако тука ти се случи това нещо, колко майстора може да намери човек, които се занимават с автоматик????? И защо всички българи които живеят там, или 80-90% от тях си купуват ръчки, а не автомат - зашото могат да работят с лоста, а 99,99999% от американците не могат.


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Автомат

Мнениеот mufin » Пет 01 фев 2008 18:47


Автомата е нещо супер.
Когатопокараш месец два ще забравиш за всякакви ръчки
Предишната ми кола беше автомат.... още ми липсва кефа
Дали гори повече незнам.
Май е само по книжка, на практика моето Ауди гореше като другите със същия мотор.


Потребителски аватар
LuIS
Мнения: 1235
Регистриран на: Пет 24 авг 2007 9:14
Автомобил: Audi A4 S-Line 2002
Двигател: 1.9 AWX
Местоположение: Раковски

Мнениеот LuIS » Пет 01 фев 2008 19:07


зеления ми бус е автомат.. еми супер си е.. горял повече ли? да да.. 10/100.. колкото ръчните на много хора.. кеф си е да караш автомат.. ускорява си даже много добре.. но ако не ти се дават излишни пари за филтър, гарнитура и масло за кутията взимай си ръчка.. на мен ми излиза 200 кинта в Пловдив. Маслото се сменя на 30К или 50К зависи дали си с минерално или синтетика..
трърдо ЗА удобството :)


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Пет 01 фев 2008 21:36


Автоматика си е за мързеливци, няма спор :) и в добрия и в лошия смисъл разбира се. Виж като подвижа 30мин в задръстване си мечтая за автоматик, но иначе Тцъ... не ми е кеф... стилът на каране е твърде предопределен, контрола над автомобила - ограничен.

Примера с американците е неподходящ - там карат това, защото на това са свикнали и много често само това могат. А и разхода е последното нещо което ги интересува при тяхната цена на гориво.
иначе това че не знам си колко милиона ползват галони и мили като емрна единица само по себе си не значи че това е оптималната мерна единица :) просто навик.


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Здрасти

Мнениеот mufin » Пет 01 фев 2008 21:43


so.sec написа:Автоматика си е за мързеливци, няма спор :) и в добрия и в лошия смисъл разбира се. Виж като подвижа 30мин в задръстване си мечтая за автоматик, но иначе Тцъ... не ми е кеф... стилът на каране е твърде предопределен, контрола над автомобила - ограничен.

Примера с американците е неподходящ - там карат това, защото на това са свикнали и много често само това могат. А и разхода е последното нещо което ги интересува при тяхната цена на гориво.
иначе това че не знам си колко милиона ползват галони и мили като емрна единица само по себе си не значи че това е оптималната мерна единица :) просто навик.


Не съм много съгласен с теб
Нито контрола е ограничен.
Нито разхода е по-голям.
Лошото е само, че няма много майстори за тая техника.
Затова при покупка трябва разбиращ консултант за състоянието на кутията.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Здрасти

Мнениеот so.sec » Пет 01 фев 2008 21:59


mufin написа:
so.sec написа:Автоматика си е за мързеливци, няма спор :) и в добрия и в лошия смисъл разбира се. Виж като подвижа 30мин в задръстване си мечтая за автоматик, но иначе Тцъ... не ми е кеф... стилът на каране е твърде предопределен, контрола над автомобила - ограничен.

Примера с американците е неподходящ - там карат това, защото на това са свикнали и много често само това могат. А и разхода е последното нещо което ги интересува при тяхната цена на гориво.
иначе това че не знам си колко милиона ползват галони и мили като емрна единица само по себе си не значи че това е оптималната мерна единица :) просто навик.


Не съм много съгласен с теб
Нито контрола е ограничен.
Нито разхода е по-голям.
Лошото е само, че няма много майстори за тая техника.
Затова при покупка трябва разбиращ консултант за състоянието на кутията.


:) Зависи какъв е стила ти на каране :) Аз по наклон надолу на заледено карам на ниски предавки или просто спускам колата на скорост, спрямо наклона, ползвам според случая редовно спирачния ефект на двигателя и т.н. и т.н. - неща "препрограмирани" в един автоматик.... а разхода е несъмнено по-голям. факт е. с колко е отделна тема, но че е по- голям е абсолютно твърд факт, който го пише на сайта на всеки производител и ще ти каже всеки експерт.


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Здрасти

Мнениеот mufin » Пет 01 фев 2008 22:11


so.sec написа::) Зависи какъв е стила ти на каране :) Аз по наклон надолу на заледено карам на ниски предавки или просто спускам колата на скорост, спрямо наклона, ползвам според случая редовно спирачния ефект на двигателя и т.н. и т.н. - неща "препрограмирани" в един автоматик.... а разхода е несъмнено по-голям. факт е. с колко е отделна тема, но че е по- голям е абсолютно твърд факт, който го пише на сайта на всеки производител и ще ти каже всеки експерт.


Ауди 100 2.0 автомат ми даваше 10/100 газ на дълго и 14/100 градско (това с обикновенна газова след бая главоболия по изпарителя и дебитомера).
За две години не съм чул за по-нисък разход на същия автомобил.
Знам какво пише по книжките , но данните за ръчни кутии за градско са при оптимално боравене с ръчката. Тоест да превключваш супер "навреме" Това навярно е невъзможно.
ето какво дават за 1.6
Расход топлива на шоссе 5.9 (6.4) л/100

Но ти наистина не си виждал автоматик, щом не знаеш че за спускане по наклон дори и по-старите автоматици си имат принудителни скорости. Това означава че ако дадеш на 2-ра принудителна кутията не преминава на 3-а или 4-а.

А превключването кик-даун е много по-бързо и удибно за изпреварване (ритване на колата)

)Ооо чак сега видях какво кара колегата в момента.
От А4 97-а към Г4 99-а ?
карай си Аудито ако не ти прави проблеми.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Здрасти

Мнениеот so.sec » Пет 01 фев 2008 23:50


mufin написа:
so.sec написа::) Зависи какъв е стила ти на каране :) Аз по наклон надолу на заледено карам на ниски предавки или просто спускам колата на скорост, спрямо наклона, ползвам според случая редовно спирачния ефект на двигателя и т.н. и т.н. - неща "препрограмирани" в един автоматик.... а разхода е несъмнено по-голям. факт е. с колко е отделна тема, но че е по- голям е абсолютно твърд факт, който го пише на сайта на всеки производител и ще ти каже всеки експерт.


Ауди 100 2.0 автомат ми даваше 10/100 газ на дълго и 14/100 градско (това с обикновенна газова след бая главоболия по изпарителя и дебитомера).
За две години не съм чул за по-нисък разход на същия автомобил.
Знам какво пише по книжките , но данните за ръчни кутии за градско са при оптимално боравене с ръчката. Тоест да превключваш супер "навреме" Това навярно е невъзможно.
ето какво дават за 1.6
Расход топлива на шоссе 5.9 (6.4) л/100

Но ти наистина не си виждал автоматик, щом не знаеш че за спускане по наклон дори и по-старите автоматици си имат принудителни скорости. Това означава че ако дадеш на 2-ра принудителна кутията не преминава на 3-а или 4-а.

А превключването кик-даун е много по-бързо и удибно за изпреварване (ритване на колата)

)Ооо чак сега видях какво кара колегата в момента.
От А4 97-а към Г4 99-а ?
карай си Аудито ако не ти прави проблеми.


Последните 2 автоматика, които карах бяха Опел Вектра 2005 и Митсубиши Еклипс Спайдър 2003. И 2те ме убедиха за пореден път в това че автоматик не желая да карам. НО... тук няма място за спор... за всеки влак си има пътници... нали за това сме тук, да споделяме мнение.

С едно признавам че нямам опит - кола на газ никога не съм карал така че не смея да се изказвам. По темата за газта си имам друго мнение, но не му е тук мястото... ;)

П.С. ако питаш за пример кое конкретно не ми хареса при горе споменатите коли - Особено Митсубишито имах възможността да покарам доста и то шосе/магистрала.... ами извинявай но въпреки 230те коня бяха нужни поне 2 секунди предварителна реакция преди изпреварване. дори с рязко и дълбоко натискане на газта, автоматичното минаване на по-нискаи предавки отнемаше 1-2 секунди... нещо което с лоста правя за много по кратко време. налагаше се да ритам педала още преди автомобила в насрещното да ме е подминал, за да мога да се подам венага след него...


ventoto
Мнения: 8
Регистриран на: Нед 27 авг 2006 14:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ventoto » Съб 02 фев 2008 11:43


Айде и аз да се изходя по темата!
От пет песеца карам голф-4, АВТОМАТИК, 1.9 ТДИ-110к. Смяната на консумативите по автоматика са: ГАРНИТУРИ, МАСЛО и ФИЛТЪР! Цената с труда и материалите е 220 лева, разхода в града е 8/100 при нормално каране, при настъпване стига до 10/100. За това дали е тромава може да се спори, шурея (на жена ми брат) има същия но с ръчни скорости, с него сме се дърпали за кеф и мога да кажа, а и той също, че автомата не отстъпва. Разликата е, че автомата подържа по-продължително време високите обороти, но това е обяснимо, все пак пълната мощност на мотора е при високите обороти.
Предимство е, че при преминаване в следваща предавка не се губи от времето в което превключваш при ръчната кутия.
Прави ми впечатление момента в който шурея превключва, неговия автомобил за момент изостава, докато аз подържам темпо.

Тук е мястото да кажа, че и при двата вариянта има както ПЛЮСОВЕ, така и МИНУСИ.
И все пак ръчната скоростна кутия си е КЛАСИКА!
Пъргавината и динамичното поведение е присъщо за РЪЧНАТА КУТИЯ, другата е по-интелигентна и комфортна!



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 72 госта