Проблем с ниски обороти при студено време

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Проблем с ниски обороти при студено време

Мнениеот dmitko » Пет 08 фев 2008 12:51


Тази зима за пореден път взе да ме дразни този проблем.
Като запаля /без значение газ или бензин/ в студено време - всичко е нормално за 2-3 минути докато не загрее леко двигателя. След това на празен ход оборотите падат до около 500-600 и двигателя аха да загасне. Ако карам дълго време /двигателя е напълно загрял/ и я оставя на място на празен ход пак става същото - оборотите падат, двигателя започва да работи на подскоци стремейки се да не загасне.
И всичко това става само когато времето на вън е студено - около и под 0 градуса. Лятото или когато навън е поне 10 градуса държи стабилно оборотите на празен ход на около 850-900 и дори чаша да сложиш отгоре на двигателя няма да се разлее.
Има ли температурен датчик, който да следи температурата на входящия въздух по пътя възд. филтър - моноинжекция - цилиндри?
Други варианти си мисля, че са моторчето за празен ход - може ли там нещо при студено време да запича, или някакъв проблем с ламбда сондата, но пък тя като карам на газ е достатъчно шашната за да го прави и на бензин. ECU-то при всяко палене рестартира така, че и грешки не се натрупват.
Имате ли някакви идеи?




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 08 фев 2008 13:37


Имаш два основни темп. датчика: 1-сдвоен в пластмасовият тройник за антифрииз на главата 2- при дюзата(горивна) за температура на засмукваният въздух.

П.П Пробвал ли си да караш без ламбда сонда(откачена) за проба?


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Мнениеот dmitko » Пет 08 фев 2008 14:56


pas1.8mi написа:Имаш два основни темп. датчика: 1-сдвоен в пластмасовият тройник за антифрииз на главата 2- при дюзата(горивна) за температура на засмукваният въздух.

П.П Пробвал ли си да караш без ламбда сонда(откачена) за проба?

Не съм пробвал, но това че има датчик при дюзата е добре - предполагам, че той е виновника. Само трябва да се разровя да видя къде е точно и дали подлежи на измерване. Защото както изглежда някой датчик лъже компа, че е топло на вън когато не е.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Пет 08 фев 2008 15:13


Датчика може да се измери директно на 4 пиновата букса на инжекциона.Мисля,че датчика е на двата външни пина(1 и 4).

П.П А за Ламбда сондата какво каза?


apostol
Мнения: 126
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 23:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот apostol » Пон 11 фев 2008 23:50


както казва колегата-двата външни пина на дюзата-30 град-1500-2000 ома 80 град-275-375 ома



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта