Играят ми предните пружини и...

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Играят ми предните пружини и...

Мнениеот WDW » Пон 17 окт 2005 14:13


Проблемът ми е следният : От горе където се държат ресьорите и пружината има голям луфт и играят !! (Има едни пластмасови капачки и като се махнат се вижда болта).
Установих проблема като вдигнах на крик и колелото си увисна на тежеста и с ръка спокойно можех да го движа нагоре-надолу!
Та там трябва да има някакъв тампон, но нямам идея как се сменя !!
Някой да го е сменял и да ме ориентира в обстановката !!!

Волана ми влачи надясно !!!




Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Пон 17 окт 2005 15:45


За тегленето на волана идея си нямам дали може от това да е.
Иначе има тампони с лагери на това място за което говориш.


VWCLUB в класацията на BGtop.net
°niksi°


Потребителски аватар
CellNet ™
Sheriff
Мнения: 2570
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 19:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Golf Capital of the World
Контакти:

Re: Играят ми предните пружини и...

Мнениеот CellNet ™ » Пон 17 окт 2005 16:20


WDW написа:Волана ми влачи надясно !!!


1. Може да си за баланс, на гумите.
2. Може да имаш неравномерно износване на гума.
3. Може би си за реглаж на предница.
:wink:


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Пон 17 окт 2005 16:44


Тампоните с макферсоните.Аз имах същия проблем.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Пон 17 окт 2005 21:57


Размених гумите и определено, не е от баланса !!!
А единият тампон е доста по-навътре от другия и то влачи точно в тази посока!!!
Колко време мога да си карам така без да се претрепя в някоя канавка ???
Щот това играене на колелото, нагоре-надолу хич не ми харесва !!!


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Сря 19 окт 2005 9:36


Май си за смяна на тампони на амортисьора.Преди да си купиш нови,най-добре първо свали твоите от колата за да видиш точно какъв модел са тъй като има различни и тези,които си купиш може и да не са същите,затова е най-добре да си ходиш в магазина с твоите и да търсиш същите.За смяната на тампона трябва да свалиш и амортисьора.Тук подходите са два.Ако свалиш само амортисьора трябва задължително да минеш реглаж на предница и ако наблизо до мястото където правиш ремонта няма стенд за регулиране на предници,трябва да покараш малко с разместена предница,което не е добре за гумите.Затова и аз лично предпочитам другия подход,а именно свалям целия дингил.Първо свалям спирачния апарат,освобождавам шарнира на кормилната щанга,а после и другия болт от носача/май се води шенкел/.След това развивам гайката дето държи амортисьора отгоре.Тук вече трябва да имаш ключ за амортисьори или ако нямаш да си направиш такъв като завариш камък от гедория към обикновен гаечен ключ и като го нахлузиш на гайката ,през отвора на камъка с шестограм задържаш стержина на амортисьора да не мърда и лашкаш гайката.Като я развиеш си готов,освобождаваш главината от полуоската, издърпваш надолу всичко ,сменяш тампона и после по обратния ред сглобяваш.


Потребителски аватар
WDW
Мнения: 1505
Регистриран на: Чет 12 авг 2004 0:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот WDW » Сря 19 окт 2005 13:22


Ей ма и реглаж на предница ли трябва да се прави ???
Нали само амортесьора се сваля и нищо друго не се размесва ??


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Мнениеот pas1.8mi » Сря 19 окт 2005 16:03


WDW написа:Ей ма и реглаж на предница ли трябва да се прави ???
Нали само амортесьора се сваля и нищо друго не се размесва ??


Погледни как са скрепени амортесьорите към носачите и ще си обясниш сам защо не можеш да постигнеш същия наклон. :idea:


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1967
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Мнениеот Stenly » Пон 07 ное 2005 20:45


WDW тампоните на макферсоните са ти разнебитени сменяй ги щтото аз бях сас два скъсани и един ляв счупен макферсон карах така вече съм си сменил цялото предно и задно окачване но преди колата ми носеше надясно и точно там беше счупения амортисьор и така дясната ми гума която беше хубава отиде за нула време за ходова част недей пести пари ;)


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 10 ное 2005 13:00


Аз лично си сменях лагера и тампона на левия амортисьор, тъй като лагера беше "предал богу духом". Преди това за голямо мое съжаление, точно 2-3 седмици преди смяната им ходих на реглаж на предницата и ме хвана много яд, че трябва на ново да се изръся за реглаж.
Да обаче, отидох при "моя" си сервиз, казах им че предницата е регулирана от скоро и в крайна сметка момчетата се постараха да сменят лагера и тампона, без да се налага да ходя отново на реглаж на предницата.
Така че е възможно без да ходиш на реглаж, но все пак за предпочитане е варианта със смяна на тампона и лагера, а след това регулиране на предница.


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5091
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот °niksi° » Чет 10 ное 2005 13:04


Зависи от майстора/ите.
При мене след тази процедура на Голф/Пасат не се ходи на реглаж - има си начин.


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Чет 10 ное 2005 23:48


Гледам,че става дискусия дали е задължително регулиране на предницата след смяна на тампоните на амортисьора или не.Май не съм се изразил много ясно по-горе и затова ще поясня.Ако се свали само амортисьора -регулирането на предницата е задължително.Ако се свали всичо,което подробно съм описал по-горе в поста си тогава може да се мине без реглаж на предницата,тъй като на практика не се размества никой от елементите от които зависи сходимоста на предните колела.Тоест който е сигурен,че предницата си му е била регулирана точно преди смяната на тампоните ,след прилагане на гореописаната процедура за смяна на тампона/същата процедура за разглобяване се използва и при смяна на преден лагер/ може и да не ходи на реглаж на предница.
Аз обаче след тази процедура си отидох на реглаж,тъй като предпочитам да дам 15-20 лв.за регулиране на предницата и да съм сигурен,че всичко е наред,отколкото после да дам 2х120 лв.за нови гуми.Така или иначе поне веднъж годишно е добре да се ходи профилактично за регулиране на предница/все пак караме само фолксвагени :D ,а не танкове :idea: , по българските хм.........пътища :evil:мамка им /.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 86 госта