


Антифриз и възможна смяна
-
- Мнения: 103
- Регистриран на: Пон 28 яну 2008 19:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Благоевград
Антифриз и възможна смяна
момчета да ви попитам.от както купих колата,имам я от 4 години не съм промивал системата тоест не съм го източвал и след това да слагам нов антифриз ,а само съм доливал.задължително ли е да го сменя.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ами по принцип е добре.Задължително няма понеже колата си е твоя и сам си преценяваш.Аз и да ти кажа "задължително си го смени" ако не искаш или не можеш няма да го направиш.Затова общо взето казва друго - препоръчително е.Антифриза по принцип пази двигателя и охладителната система от отлагания на разни ръжди,мизерии,котлен камък и т.н. по магистралите в блока и главата,радиатора и т.н.Също така смазва втулката на водната помпа и се износва значително по-малко.На пръв поглед излиза,че антфириза е много готин пич обаче има едно проблемче с него - има лошото свойство да се изпарява.И така той си се изпаравя,нивото на охлад.течност намалява постепенно,ти си доливаш и т.н. до един хубав момент,в който вече антфириз в системата почти няма а и ако е карано доста дълго време с него започва да събира много буклуци от двигателя и водните магистрали.Получава се и утайка в разширителния съд и т.н.
Хуабво е да си го смениш - не струва много пари ама пък много помага на системата.И недей да си наливаш вода в никакъв случай понеже после става голяма мъка.
Ако питаш мен източи сегашня,продухай системата хубаво (по познатия метод с един маркуч свързан към чешма) и си налей някакъв хубав и нов.Затвори си системата и си карай още една година с този.След това пак така и няма да имаш проблеми
Аз си налях един,който купих от Хеед'91 - продава се в 3 литрови бутилки и е зелен на цвят - много е хубав ама изтече като ми се скъса едно съединение зимата
Хуабво е да си го смениш - не струва много пари ама пък много помага на системата.И недей да си наливаш вода в никакъв случай понеже после става голяма мъка.
Ако питаш мен източи сегашня,продухай системата хубаво (по познатия метод с един маркуч свързан към чешма) и си налей някакъв хубав и нов.Затвори си системата и си карай още една година с този.След това пак така и няма да имаш проблеми

Аз си налях един,който купих от Хеед'91 - продава се в 3 литрови бутилки и е зелен на цвят - много е хубав ама изтече като ми се скъса едно съединение зимата

-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Желателно е на 2-3 години да се сменя.
В противен случай може да започне корозия и т.н.
За пълно източване трябва да свалиш и термостата, или да рискуваш да източваш на горещ двигател, или да разкачиш повече от един маркуч.
Вече какво да правиш ще прецениш по това какво ще изтече.
Ако изтече чист антифриз, значи всичко е ОК и просто наливаш нов.
Ако изтече червено/кафява гнус - "диария"
, значи е силно препоръчително промиване на системата, може да я напълниш с вода + добавка за промиване и да покараш малко, после източваш, и пак с вода докато почне да изтича чиста вода. Докато правиш тия промивки е удобно да сглобиш нещата без термостат - по-удобно е, и по-добре се промива. Накрая разбира се трябва да го сложиш. 
В противен случай може да започне корозия и т.н.
За пълно източване трябва да свалиш и термостата, или да рискуваш да източваш на горещ двигател, или да разкачиш повече от един маркуч.
Вече какво да правиш ще прецениш по това какво ще изтече.
Ако изтече чист антифриз, значи всичко е ОК и просто наливаш нов.
Ако изтече червено/кафява гнус - "диария"


-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 04 дек 2007 14:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
niki_passatb3,
като се изпарят 100мл от 6л, голямо "обновяване" става ша знаеш.
Ако доливаш по 2-3 литра на година, тогава - да обновява се, но такова яко доливане означава теч или пробита гарнитура. Ако уредбата ти е изправна, доливаш съвсем малко, и никакво обновяване няма.
Отделно кое се изпарява? Вода? Антифриз? Добавките? Изобщо как се променя концентрацията и качества на течността? Не е никак ясно какво се получава в крайна сметка ако с години само доливаш.
Но разбира се всеки сам си решава как да си поддържа колата.
като се изпарят 100мл от 6л, голямо "обновяване" става ша знаеш.

Ако доливаш по 2-3 литра на година, тогава - да обновява се, но такова яко доливане означава теч или пробита гарнитура. Ако уредбата ти е изправна, доливаш съвсем малко, и никакво обновяване няма.
Отделно кое се изпарява? Вода? Антифриз? Добавките? Изобщо как се променя концентрацията и качества на течността? Не е никак ясно какво се получава в крайна сметка ако с години само доливаш.
Но разбира се всеки сам си решава как да си поддържа колата.
- StefanDragnev
- Мнения: 238
- Регистриран на: Нед 14 окт 2007 15:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас/София
-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ако вземеш концентрат - разреждай го само с дестилирана вода.
За марка - сменя се рядко, и е трудно да се каже. Дори и някаква фирма да пусне качествен, след 2-3 години - при следващата смяна вече пазара може да е наводнен с нейни ментета. Общо взето мисля че трябва да се избягват бензинджийските марки (shell, lukoil, omv).
Аз последно сипах някакъв немски, странна марка "I.G.A.T." концентрат.
За марка - сменя се рядко, и е трудно да се каже. Дори и някаква фирма да пусне качествен, след 2-3 години - при следващата смяна вече пазара може да е наводнен с нейни ментета. Общо взето мисля че трябва да се избягват бензинджийските марки (shell, lukoil, omv).
Аз последно сипах някакъв немски, странна марка "I.G.A.T." концентрат.
- Masculan
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 02 сеп 2007 8:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
хахаха
Виж какво!
Всяко нещо си иска своето, така че не се мотай ами го смени, защото както казаха и колегите по-горе, както маслото е кръвта на двигателя, така и антифриза е благодат за системата.Аз вчера го смених изцяло, защото мислех че ми е спукан радятора, но в последствие се оказа, че сълзи от топлинния датчик, които пак си го смениавах аз и не съм го стегнал, както трябва.
Та на пароструйка издухах и радятора и казанчето за антифриза.
След което налях вода и изчаках да отвори термостата, покарах я така 10-15км и след това източих водата и налях антифриз! успех
Всяко нещо си иска своето, така че не се мотай ами го смени, защото както казаха и колегите по-горе, както маслото е кръвта на двигателя, така и антифриза е благодат за системата.Аз вчера го смених изцяло, защото мислех че ми е спукан радятора, но в последствие се оказа, че сълзи от топлинния датчик, които пак си го смениавах аз и не съм го стегнал, както трябва.
Та на пароструйка издухах и радятора и казанчето за антифриза.
След което налях вода и изчаках да отвори термостата, покарах я така 10-15км и след това източих водата и налях антифриз! успех
VALKOV написа:StefanDragnev написа:извинявам се за офф-а... но може ли да препоръчате хубав антифриз, и има ли значение дали ще е готов разреден или концентрат, кое е за предпочитане...
Днес си взех I.G.A.T. на ROWE розов G-12 концентрат 13.79 за 1.5 литра, за доливане. Бил добър....
Не си сгрешил


- Akkselsoft
- Мнения: 7
- Регистриран на: Сря 13 сеп 2006 16:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
смени го
Аз смених антифриза, щото от както я бях взел само съм доливал а и беше доста мътен....
http://bacihva.hit.bg
mod edit: vaskoto1
http://bacihva.hit.bg
mod edit: vaskoto1
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 69 госта