Проблем: Изхвърля масло през пръчката за маслото

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Maldini
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Проблем: Изхвърля масло през пръчката за маслото

Мнениеот Maldini » Нед 17 фев 2008 22:15


Значи днес си тръгвам от едно хотелче над Пирдоп и на Златица почна да свири, че няма масло. Спирам отварям капака и гледам през пръчката хвърляло масло!
Извадих маркуча излизащ от главата и отиващ към картера, долях масло и се прибрах до София.
Миналата зима имах същия проблем и се оказа, че на картера се запушила някаква цедка и не можел да минава въздуха и поради това изхвърля маслото - пак при минусови температури.
Питането ми е дали мога да си карам колата така в момента - с махнат тоя маркуч и дали проблема може да е същия или има и друга вероятност от която да произтича това хвърляне на масло?
Също така в планината беше -20, но в София е по-топло и дали може да се надявам ако е тая цедка да се оправи от само себе си при по-топло време или ще трябва да търся съдействие от Niksi за да отстраним проблема.
Благодаря предварително!
Става дума за Голф 3 1.6 ABU




Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Нед 17 фев 2008 23:31


много вероятно да ти е запушен маркуча или цедката за подкартерните газове.нормално е при запушване да изхвърли маслото. цедката промиваш с бензин и си готов.


Потребителски аватар
Maldini
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

По темата

Мнениеот Maldini » Пон 18 фев 2008 9:10


tatenceto написа:много вероятно да ти е запушен маркуча или цедката за подкартерните газове.нормално е при запушване да изхвърли маслото. цедката промиваш с бензин и си готов.

Ако е цедката -понеже се запушва за втори път, добре ли ще е да се купи нова цедка или номера с чистенето ще свърши работа?


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Пон 18 фев 2008 11:06


тя вътре е направена от много мрежички -цедката-и невиждам проблем при добро измиване


Потребителски аватар
golf avenue
Мнения: 359
Регистриран на: Пон 19 фев 2007 17:53
Автомобил: vw golf variant
Двигател: azj 02
Местоположение: Варна

Мнениеот golf avenue » Пон 18 фев 2008 16:52


между другото днес и на мен ми изби маслото,заради снощния студ,но немога да установя от къде май нее от щеката,целия двигател е олят от задната страна
http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=14058&highlight=%E8%E7%E1%E8+%EC%E0%F1%EB%EE
ето повече материал


Потребителски аватар
Maldini
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

По темата

Мнениеот Maldini » Пон 18 фев 2008 18:16


При мен освен, че беше избило от щеката за маслото, като спрях когато свирна компа, че няма масло отдолу под картера имаше прилична локва! Сигурно и от там нещо е поизбило. Като махнах маркуча от двигатела към картера и долях масло после няма грам теч. Дилемата е след като не е изхвърляло само от щеката, дали няма и от някъде другаде да фърля, но след доливането нямаше такова нещо.
Аз като са много ниски температурите и там има конденз вече преди да паля ще махам тоя маркуч от главата към картера за да нема сакатлъци при - 20 градуса както стана сега :?
Надявам се това да има някакъв ефект!


Потребителски аватар
tatenceto
Мнения: 781
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот tatenceto » Пон 18 фев 2008 18:51


значи при каране на къси разстояния по капака на клапаните и по отдушника се образува бяла пяна та тя най вероятно прави проблем


Потребителски аватар
jetta75
Мнения: 89
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 21:40
Автомобил: VW BORA Variant 4motion
Двигател: AJM 2000
Местоположение: Бургас

Мнениеот jetta75 » Пон 18 фев 2008 22:33


Да така е и тази майонеза замръзва при по-големи отрицателни температури.Бях писал за такъв сучай със Ситроен Ксара 1,8i при който се запуши маркуча за маслените пари и изхвърли маслото през шеката - следва почистване и доливане на масло.


Потребителски аватар
Maldini
Мнения: 119
Регистриран на: Пон 20 юни 2005 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

По темата

Мнениеот Maldini » Пон 18 фев 2008 22:44


jetta75 написа:се запуши маркуча за маслените пари и изхвърли маслото през шеката - следва почистване и доливане на масло.

А как може да се разбере от маркуча ли е или е от цедката?
То може ли тоя маркуч по някакъв начин да се провери дали проблема е при него - да речем с нещо да опитам отвътре да го тествам/да не стане беля по тоя метод нешо ми е въпроса/. Уж го пипах маркуча де, но не ми се стори, да е твърд.


Потребителски аватар
dj_tuhla
Мнения: 1397
Регистриран на: Съб 18 фев 2006 0:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голо Бърдо

Мнениеот dj_tuhla » Вто 19 фев 2008 14:53


Замръзва в маркуча от картера към въздушния филтър (зад двигателя долу гледай). Замръзва там където маркуча се огъва, та с пипане не можеш да разбереш. Ако го свалиш и го удариш обаче ще почне да сипе лед. Не му се тревожи толкоз да го разкачиш, не е нещо сложно и трудно.

От минало-зимната си одисея с Джетата установих, че замръзва ако тънкия маркуч, който тръгва от капака дето се налива маслото, е вързан към системата. По принцип при мен беше закачен с тройник след бурето. Решенето е той да се пусне "да виси" (тънкия маркъч имам предвид), защото от там вкарва конденз. Миналата зима 2 пъти потича джетата докато го разбера това. Иначе бурето и маркучите от картера профилактично долу и се чистят и сушат. Това няколко пъти годишно.

Поздрави.


batito
Мнения: 23
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 8:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот batito » Вто 19 фев 2008 17:25


здравейте колеги,
аз имах същият проблем при големите студове .На практика се запушва
отдушника на картера и маслото избива през щеката на маслото но когато щеката е добре оплътнена избива и през семерините и много често се сменят семерини без да има нужда.На двигатеря АБУ отдушника на картера се намира под смукателния колектор по средата.


Потребителски аватар
jaden
Мнения: 121
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 10:52
Автомобил: Skoda Octavia 1.9 TDI 77 kw
Двигател: BXE 2009
Местоположение: София

!

Мнениеот jaden » Сря 20 фев 2008 18:03


Колега, не знам какво е при теб,но бях в Голф 4 1.9 ТДИ 150 к.с., когато давайки яка ръчка,при гонка, изведнъж мощността изчезна!С педала на газта до ламарината,вървеше все едно,че е по инерция!Спряхме на първата бензиностанция/която беше съвсем близко и се оказа,че изхвърля маслото през пръчката! Когато го закарахме в сервиза и го отвориха БЕЛЯТЯ беше огромна! Беше счупена биелата на буталото на 2-ри цилиндър, оттам пресрещнати клапани - РЕМОНТ 9570лв работа и части :( !!! Дано при тб не е така!


Потребителски аватар
blue_shadow
Мнения: 875
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 20:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Мнениеот blue_shadow » Чет 21 фев 2008 14:45


Проблема е много кофти - и на мен ми тече масло през щеката. Маркучите се прегъват при тройника, точно на изхода на картерната вентилация и преди казанчето и там се образува лед - мястото съм оцветил в синьо. Всичкото това си го представете зад двигателя.
Изображение

Ето и снимка на леда:
Изображение
Решението е да се откачи маркуч 2 за да има от къде да излизат газовете от капака на клапаните, както и основно почистване. НО въпреки, че аз чистих миналия месец цялата система от леда, този месец пак се повтори същия филм и вече мисля за по-радикални мерки. Мисля да махна казанчето и тройника и на тяхно място да сложа един маркуч - тоест от 1 до клапата на 3 да има само едно цяло парче маркуч, а маркуча от капака на клапаните да го оставя отворен.
Пък да видим какво ще стане.


Потребителски аватар
Nick_axe
Мнения: 427
Регистриран на: Пет 15 дек 2006 19:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Nick_axe » Чет 21 фев 2008 14:51


blue_shadow написа: Решението е да се откачи маркуч 2 за да има от къде да излизат газовете от капака на клапаните, както и основно почистване. НО въпреки, че аз чистих миналия месец цялата система от леда, този месец пак се повтори същия филм и вече мисля за по-радикални мерки. Мисля да махна казанчето и тройника и на тяхно място да сложа един маркуч - тоест от 1 до клапата на 3 да има само едно цяло парче маркуч, а маркуча от капака на клапаните да го оставя отворен.
Пък да видим какво ще стане.


Колега аз това го реших с една тръбичка на мястото на мястото на както ти му казваш казанчето и вече не ми е правило проблеми.
Друг е въпроса дали това премахване е добро решение защото е филтър- ама какво филтрира нямам идея.


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Проблем: Изхвърля масло през пръчката за маслото

Мнениеот Kuncavia » Нед 12 юли 2009 10:30


И на мен ми хвърля масло през щеката... 1-во мислех че турбото е заминало защото от него избиваше масло, после се оказа че хвърля масло от картера... Най-блиския варянт са ми сегменти, но нямам пари да разбера с точност :banghead:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта