Проблем с генератора

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
pachotel
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Проблем с генератора

Мнениеот pachotel » Чет 21 фев 2008 12:45


Здравейте на всички членове на форума!
Имам VW JETTA 1.6 td, но от известно време генератора не ми зарежда както трябва ,напрежението, което изкарва е 13,1V без натоварване, а ката включа фаровете и парното пада на 12,9 V ,което е недостатачно. И акомулатарът не се зарежда напълно.Преди няколко дни даже напълно се изтощи и се наложи да го включвам към зарядно.
Смених му реле-регулатора с нов, но няма промяна.Пробвах един, който е работещ на golf 2, само че бензин.Но резултатът е същтото напрежиние а на golf -а показваше 14,2 в.
Ремака е натегнат добре и не преплъзва.
Разглобявах генератора и нямяше видими проблеми.Мерих намотките и диодите, но са здрави.
Проблема не е сварзан и с "маса", защото измерените напрежиния на генератора и акумулатора се различават с 0,1 волт, което според мен е нормално и незначитилно.
Акумулаторът ми е 74 АН.
Моля, дайте идеи каква е повредата.
Предварително благодаря на всеки, които се отзове.




Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот i.e.i » Чет 21 фев 2008 13:26


Някой нелегално включил се мощен консуматор.Опитай колко показва с зареден акумулатор.


pachotel
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот pachotel » Чет 21 фев 2008 13:39


Няма разлика дали е зареден или не.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19712
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Чет 21 фев 2008 15:01


Грам не съм сигурен, че няма да кажа глупост сега, така, че не го прави преди някой да потвърди, е ще стане!!!
Възбуждането на генератора минава през таблото- 'лампичката' за зареждането и резисторна група
Ао имаш кофти връзка някъде, напълно възможно е да се получават подобни аномалии, дори с нов генератор.
Вземи една клушка (примерно- за къси/дълги или за халоген, че ще е най-лесно) и през нея подай контакт м/у клемите В+и D+
Че нищо няма да изгори- гарантирам!
Въпроса е дали ще има ефект ;)


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Чет 21 фев 2008 16:16


принципно си прав, но в това положение, ако е прекъсната ламбата на таблото би следвало да не зарежда въобще..
или пък може някъде да е клеясало..

но все пак е един доста добър хинт..

говорим за едно синьо тънко кабелче, тръгващо от D+ на алтернатора, и стигащо до таблото.. може някъде връзката да не е читава, и да има пад на напрежение..

друго почти невероятно ми се вижда, да е някак много кофти зацапани колекторните пластини.. ...
абе алтернатора доле.. и разпарчетосване..

а има ли вероятност, да са сменени ролките с по-големи , по-малки..?


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Мнениеот poni » Чет 21 фев 2008 22:42


колега спад се мери при повече консуматори-погледни да не ти пада по плюса!волтмера на волтове -единя край на плюса на генератора,другия на плюса на акумулатора.ако всичко е перфектно би трябвало да покаже 0 волта.и си погледни да не би да ти остава включено подгряването


pachotel
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот pachotel » Пет 22 фев 2008 18:52


Подгрявянето не остава вклучено така че не е от него.
Като включа волтметъра между + на генегатора и + на акумулатора ми показва 0,2 волта.Точно толкова е и разликата между генератора(13.1 v) и акумулатора ( 12.9 v).но проблема е че ми е ниско напрежението на генератора.


Потребителски аватар
venci&vento
Мнения: 165
Регистриран на: Пон 18 фев 2008 20:44
Автомобил: VENTO
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: София

Проблем с генератора

Мнениеот venci&vento » Съб 23 фев 2008 8:41


Проблемът с генератора маже да е от акомулатарът. Може някоя клетка да ти прави проблем
Имах такива изпълнения преди години с една LADA
Прбваи с акомулатар на заем и ще покаже резултатът какво да се прави
пиши ми на лични какво е станало мога да Ти дам и други идеи за токове и напрежения
УСПЕХ!!!


pachotel
Мнения: 4
Регистриран на: Чет 21 фев 2008 11:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот pachotel » Вто 26 фев 2008 19:17


Пробвах всичките дадени идеи до тук,но промяна няма.
Чакам за нови предложения


Потребителски аватар
komitov
Мнения: 176
Регистриран на: Нед 23 дек 2007 19:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот komitov » Вто 26 фев 2008 20:09


Kaто гледам каляската е старичка та искараи алтернатора разглоби го там където лягат(koнтактуват) четките се нарича колектор този въпрос.к-р. по принцип се издълбава от прекомерната работа и нови четки да сложиш не могат да направят добър контакт и волтажа не е така желания 14,2/14,5v но сам не може да го смениш колектора е набит на ротора на алтернатора и има запоени 2 жички +и- най добре го занеси на ел.техник който се занимава с алтернатори и стартери да ти го смени.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта