VW Passat 1999г. TDI или бензин да купя?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 21 фев 2008 19:40


stoqn_g60 написа:аз ли съм в грешка или дизела се обслужва по трудно и по склъпо :roll:

В грешка си - и двете обслужвания са се "к.р"




Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Чет 21 фев 2008 19:45


Rabbit_TDI написа:За т.4 така и не се научихте ,че по-малкото оборти са предимство ,а не недостатък - недостатък щяха да са ако на света имаше само 1 вид скоростна котия с 1 вид предавателни отношения.Пък за предимството в града на въртящия момент не ми се говори.


Ще ми разясниш ли малко какво е предимството в града да тръгнеш рязко и след 10м да ти падне главата напред от внезапния спад на ускорение и да трябва да смениш скоростта? Какво по хубаво от това да тръгнеш плавно и до следващия светофар да смениш скоростта най-много още веднъж?


kipi
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kipi » Чет 21 фев 2008 19:49


Абсолютно прав е so.sec, наблюденията ми са същите.

Баща ми кара от година Голф 5 ТДИ, за първи път притежава дизел... и както той казва - за последен. Моето по-старичко сеатче е къде къде по тихо и комфортно отвътре по отношение на шум и вибрации.


Потребителски аватар
palikari
Мнения: 449
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
Двигател: BMM-2006
Местоположение: София

Мнениеот palikari » Чет 21 фев 2008 19:51


Искам да попитам любителите на бензиновия комфорт,защо дизеловите коли и нови и на старо при сходни параметри,дизела е винаги по-скъп и то не с малко?


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Чет 21 фев 2008 20:00


palikari написа:Искам да попитам любителите на бензиновия комфорт,защо дизеловите коли и нови и на старо при сходни параметри,дизела е винаги по-скъп и то не с малко?


Не ти ли е известно че дизеловия двигател като материали и технология излиза много по скъпо??? металите от които се правят дизеловите двигатели е необходимо да са много по устойчиви на стрес! от там идва и по-високото тегло на дизеловия двигател спрямо Отто моторите. Който е учил механика,термодинамика или еластатика, със сигурност е учил и устройството на 2та вида двигатели. не е никак странно че цената е по-висока.


Потребителски аватар
palikari
Мнения: 449
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
Двигател: BMM-2006
Местоположение: София

Мнениеот palikari » Чет 21 фев 2008 20:09


Да,сигурно е така,но аз си интересувам като купувач и потребител.а не като учен.Eдва ли в 21в някой концерн може да си позволи да прави скъпи и некомфортни коли/дизели/че и да ги продава по-скъпо.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Чет 21 фев 2008 20:31


so.sec написа:
Rabbit_TDI написа:За т.4 така и не се научихте ,че по-малкото оборти са предимство ,а не недостатък - недостатък щяха да са ако на света имаше само 1 вид скоростна котия с 1 вид предавателни отношения.Пък за предимството в града на въртящия момент не ми се говори.


Ще ми разясниш ли малко какво е предимството в града да тръгнеш рязко и след 10м да ти падне главата напред от внезапния спад на ускорение и да трябва да смениш скоростта? Какво по хубаво от това да тръгнеш плавно и до следващия светофар да смениш скоростта най-много още веднъж?

Ми никой не те кара да настъпваш педала за да ти се откачи главата.По тая логика тия с по-мощните коли са за ебати оплакването :lol: Пък и щом толкоз те дразнат обортите сменяш обортомера с такъв за 6000 оборта и се ено караш бензин :lol: Отделно ако толкоз те дразни смяната на скоростите си земи автоматик :idea:


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Чет 21 фев 2008 20:57


Rabbit_TDI написа:
so.sec написа:
Rabbit_TDI написа:За т.4 така и не се научихте ,че по-малкото оборти са предимство ,а не недостатък - недостатък щяха да са ако на света имаше само 1 вид скоростна котия с 1 вид предавателни отношения.Пък за предимството в града на въртящия момент не ми се говори.


Ще ми разясниш ли малко какво е предимството в града да тръгнеш рязко и след 10м да ти падне главата напред от внезапния спад на ускорение и да трябва да смениш скоростта? Какво по хубаво от това да тръгнеш плавно и до следващия светофар да смениш скоростта най-много още веднъж?

Ми никой не те кара да настъпваш педала за да ти се откачи главата.По тая логика тия с по-мощните коли са за ебати оплакването :lol: Пък и щом толкоз те дразнат обортите сменяш обортомера с такъв за 6000 оборта и се ено караш бензин :lol: Отделно ако толкоз те дразни смяната на скоростите си земи автоматик :idea:


Да, това са решения... ама аз избирам най-генералното - да си взема бензин и да не му сменям нищо :lol:


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Чет 21 фев 2008 21:07


palikari написа:Да,сигурно е така,но аз си интересувам като купувач и потребител.а не като учен.Eдва ли в 21в някой концерн може да си позволи да прави скъпи и некомфортни коли/дизели/че и да ги продава по-скъпо.


Разбира се че може - концерна си "позволява" това, което се продава. В цял свят икономическото положение не е цъфнало и всеки се стреми към по икономичен автомобил. В щатите горивата са много по по джоба на всеки, както и колите и там съотношението бензинови към дизелови автомобили е доста по различно от европа.
Въпроса ти е аналогичен на това - кой би дал 500лв за газова уредба ако това води до дискомфорт - ами да - води - багажника отива, мощността пада, с времето може да се появи миризма... а на всичкото отгоре си с 500лв вътре.... еми да ама горивото е значително по-евтино :) аналогично е и с дизела :)

И тъй като както казах не малко хора са готови да жертват комфорт или друго за сметка на по нисък горивен разход - ето ти ги дизелите на пазара :) концерните им пука единствено и само за оборота - докaто и колкото се купуват - толкова се бълват.
Пак повтарям че съм напълно съгласен че нещата са на кантар... за едни (като мен) обаче кантара натежава в посока на бензина, най вече заради комфорта, а за други - към дизела заради разхода :)

Последна промяна от so.sec на Чет 21 фев 2008 21:41, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Чет 21 фев 2008 21:23


Обръщам се отново към колегата ico22bg, който вероятно, ако не го е направил вече, му предстои избора - колега много основен момент е това да си дадеш сметка колко км годишно въртиш! при повечко - дизела все повече и повече се оправдава икономически, ако обаче не ползваш колата толкова интензивно и на дълги пътувания сам изчисли за колко време ще избиеш първоначалната разлика в цената на автоммобила с икономия на гориво! тъй като аз личния автомобил не движа толкова много на големи разстояния, дори икономически не си заслужаваше да дам 500 евро отгоре за подобен но дизел, тъй като периода на избиване на тия пари от разликата в разхода при моята употреба е доста дълъг... в крайна сметка и дизеловото гориво не го дават само срещу усмивка на бензиностанцията...


Потребителски аватар
jungleboy
Мнения: 86
Регистриран на: Нед 15 юли 2007 21:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот jungleboy » Чет 21 фев 2008 22:22


Уф хайде и аз да се намеся. Колега като разправяш че 4ката бензин е много по-тиха от дизела, сравнявал ли си дизел със 6 скорости на 6та при 130 км и 1.6 голф 16v бензин като ниво на шум при 130 км/ч на магистрала. Дизел с прилична мощност е на около 2хил. оборота и почти не се чува в сравнение със дразнещото бръмчене 16 клапановия двигател.
А това със дискомфорта на тихи обороти ... не се обиждайте ама много сте чувствителни :))) , все едно цял живот сте се возили във V12 лимузина дето направо "шепти" в сравнение с 4 цилиндровите двигатели. Не ми се рови сега за разлика в децибелите в купето при бензин и при дизел ама ми се струва че има по-чувствителна такава само ако колата работи на място и то при по-студен (и по-стар) двигател.
Аз си обичам звука на помпа-дюзата в сравнение с бензинови разни 16v-та


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Чет 21 фев 2008 22:41


jungleboy написа:Уф хайде и аз да се намеся. Колега като разправяш че 4ката бензин е много по-тиха от дизела, сравнявал ли си дизел със 6 скорости на 6та при 130 км и 1.6 голф 16v бензин като ниво на шум при 130 км/ч на магистрала. Дизел с прилична мощност е на около 2хил. оборота и почти не се чува в сравнение със дразнещото бръмчене 16 клапановия двигател.
А това със дискомфорта на тихи обороти ... не се обиждайте ама много сте чувствителни :))) , все едно цял живот сте се возили във V12 лимузина дето направо "шепти" в сравнение с 4 цилиндровите двигатели. Не ми се рови сега за разлика в децибелите в купето при бензин и при дизел ама ми се струва че има по-чувствителна такава само ако колата работи на място и то при по-студен (и по-стар) двигател.
Аз си обичам звука на помпа-дюзата в сравнение с бензинови разни 16v-та


Е време е да вадя козовете май :D :D :D айде да видим една малка фирмичка от Волфсбург на име Volkswagen какви данни дава за шума на двигателите си на голф 4 при 160 км в час, oбърни внимание на децибелите, сравни 1,6 16V с който и да е дизел и не забравяй че става дума за 160км/ч!! Не искам и да си помислям при ниски скорости и покой какъв ще е резултата!
Изображение
коментар? Не разбрах що намеси 6та скорост само... че бензина да не би да няма 6та Smile кат ше си говорим за 6та дай 6та и на 2та автомобила... иначе не правиш равностойно сравнение


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Мнениеот Stivi » Чет 21 фев 2008 22:56


Е те точно тая табличка не трябваше да я ползваш като коз в полза на бензина понеже се оказва че само 1.6 е по-тих и то с някакви си 2 децибела дето човешкото ухо я ги различи я не ,а всички останали бензинки са като дизелите че някой и по-шумни :shock А сега пусни и една табличка за разхода на същите двигатели при 160км/ч да видим там какви козове ще се покажат -мисля че разликата ще е доста по-сериозна от някакви си 2 децибела :?: А колкото до бензин-дизел в предпоследния брой на Авто Билд има точно такова обширно сравнение така че колегата да чете и да избира !


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Чет 21 фев 2008 23:05


Stivi написа:Е те точно тая табличка не трябваше да я ползваш като коз в полза на бензина понеже се оказва че само 1.6 е по-тих и то с някакви си 2 децибела дето човешкото ухо я ги различи я не ,а всички останали бензинки са като дизелите че някой и по-шумни :shock А сега пусни и една табличка за разхода на същите двигатели при 160км/ч да видим там какви козове ще се покажат -мисля че разликата ще е доста по-сериозна от някакви си 2 децибела :?: А колкото до бензин-дизел в предпоследния брой на Авто Билд има точно такова обширно сравнение така че колегата да чете и да избира !


именно де именно - колегата твърдеше че дизелите били по тихи на високи скорости заради ниските обороти - както се вижда не е баш така :)) а нужно ли е да слагам табличка за децибелите при 0 км/ч, при 20, при 50 и при 70? там дали дизела ще е по тих ? а и е хубаво да сравняваш коли с еднаква или подобна мощност. при автомобилите до 120 коня ДОРИ и при 160 бензиновите са по тихи!! а сега дали 2 децибела са много или малко е много относително! дали при 50км/ч ще са пак 2 децибела според теб... а и 2 децибела е едно на фона на 70 и друго е 3-4-5 децибела на фона на 20 или 30... тогава вече говорим а 10-20% повишен шум... математика :)
факт е, както мисля е прелно видимо, че бензиновите са по тихи дори и при по-високи скорости, ок?
а разхода - мисля че той е неоспоримо по-нисък, но си има цената... особено при градско каране където децибелите разлика са малко повечко!


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Пет 22 фев 2008 0:52


so.sec написа:
palikari написа:Искам да попитам любителите на бензиновия комфорт,защо дизеловите коли и нови и на старо при сходни параметри,дизела е винаги по-скъп и то не с малко?


Не ти ли е известно че дизеловия двигател като материали и технология излиза много по скъпо??? металите от които се правят дизеловите двигатели е необходимо да са много по устойчиви на стрес! от там идва и по-високото тегло на дизеловия двигател спрямо Отто моторите. Който е учил механика,термодинамика или еластатика, със сигурност е учил и устройството на 2та вида двигатели. не е никак странно че цената е по-висока.


Колкото и да ми е неприятен колегата (от скоро) и да не съм съгласен с много от нещата които той казва с това няма как да не се съглася.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта