VW Passat 1999г. TDI или бензин да купя?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Съб 23 фев 2008 17:20


trunner написа:толкова много време да издържи подобна тема... :roll:


Кво и е на темичката. Чудна е.

Определено е по-весело да четеме за вървящи дизели вместо за хладилници или, че на некой му се омазал компа ... mhihi mhihi




Потребителски аватар
palikari
Мнения: 449
Регистриран на: Пет 07 сеп 2007 19:53
Автомобил: GOLF 5 Polo Lounge tdi 2015
Двигател: BMM-2006
Местоположение: София

Мнениеот palikari » Съб 23 фев 2008 17:59


Не мога да си спомня Мерцедес "милионка" беше с бензинов мотор или треша?


Потребителски аватар
BAHKATA_TDi
Мнения: 131
Регистриран на: Нед 15 окт 2006 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот BAHKATA_TDi » Съб 23 фев 2008 19:14


so.sec написа:
BAHKATA_TDi написа:Тук освен да се заяждате друго няма, а и никъде не уточняваме моторите на тоз Пасат дето колегата иска да си вземе. Лично мое мнение в 99г. пасат си заслужава да се двуомиш м/у 116 тди и 18Т цената им е почти една и съща. Лично аз не ти препоръчвам 2.5ТДИ, поради една единствена причина, защото и ти сигурно си като нас по сирумашец човечец, а при него всичко е по скъпичко и е капризен мотор. 1.8Т ще трябва да си го газифицираш, защото иначе ще те сасипе от пари за бензин (хубавият газов инж. е скъп), но пък като цяло 1.8Т върви доста прилично. Аз лично съм пристрастен към дизела. Бих ти препоръчам ТДИ131 (но го няма за съжаление в пасат 5-ца)
А по въпроса за колегата с 1.6 16V голфче, за какво вървене и за какви предавки приказва в тоз мотор, просто да му се чуди човек. При табличката му се видя че единствено неговото моторче е "тихичко", докато дизела е при 3500 об/м - бензинчето е прехвърлило 5-те хиляди оборота при еднаква скорост, за какъв шум тогаз говори.
А точно от светофар до светофар при еднакви коне, никога бензина няма да може да бие дизела (на бенца му трябва доста въртящ момент)
Да взема да сравня неговото моторче 1.6 16В с аналога му по конски сили 1.9 ТДИ101ПД и да видим за какво вървене, за какви транспортни разходи, за какъв шум, те просто нямата сравнение - залагам за дизел
П.С. и накрая бих се финализирал като "подкрепя" колегата с 1.6 16В моторче като кажа - "дизел за вирвене и мощност, а бензинка за спокойно и тихо шофиране" ;)


Сладур.. аз колата я ползвам не като теб даседърпам или за да си напиша конете на багажника, а за превоз.... ти ако си на 16, аз малко я подминах тая възраст... ;) за какво вървене говорим в българия приятелю - кои дупки ти трябва да прескачаш с 150 коня?? за какво биене говорим? на рали ли ще ходим?
ама на такива дечковци като тебе друго не ги интересува т 1 кола освен колко вгида и за колко... останалото е без значение.

и понеже усещам някакъв намек за моето моторченце наистина ме е яд че нямам Ибица че поне въздушното съпротивление да е по-малко.....

И отново никой тук не поглежда нещата от икономическата им страна.
Биете се в гърдите с тия дизели че много икономични, ама никой не се наема да направи една сметка, за колко км с икономия на гориво се избива разликата в първоначалната цена!? за това е много важно да се прецени колко интензивно ще се употребява един автомобил и за какъв период. Давам примерчетъй като аз не смятам моята да я карам докъто стане на 10+ години и с моя интензитет на каране, далаверата от това да бях далл 500/1000 евро повече за същата но дизел ми е почти никаква, абстрахирайки се от останалите недостатъци на дизела. Колегата трябва имено това да помисли, макар че при него седи въпроса газ или дизел.


хаха че съм сладур, сладур съм, благодаря ти. Не искам да споря с теб изобщо за мотори. Аз не съм на 16, а съм на 28,имам книжка от 10г. карам кола от 13 годишен и съм от малкото тук хора, които "карат за публиката", Аз съм чупач на коли, не мисля за нея, карам я за удоволствие. Да аз карам както каза Иица, можеш и да ми кажеш ибиса ти аз карам Голф, избрал съм си ибизата защото върви прилично за градски автомобил (няма поло 95- 99 да е ТДИ, затова избрах ибиза) ИбиЦата върви повечко в сравнение с твоето моторче, а да съм по точен точно колкото Г3 ГТИ 115 к.с. По въпроса за изплщането на дизел спрямо бензин си прав, но това е само ако сравняваме най малкия бензин (обикновенно 1.0 или 1.2) с първият дизел (1.4), вдействително тези 4-5000 лв трудно се избиват, но при голямите мотори2.0 2.5 бензин с/у 2.0 ТДИ там цените са почти единтични. А и колегата говори за пасат 98-99 където разликата бензин дизел е в полза на бензиновият модел, но като си го газифицираш цената е точно еднаква.


Потребителски аватар
BAHKATA_TDi
Мнения: 131
Регистриран на: Нед 15 окт 2006 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот BAHKATA_TDi » Съб 23 фев 2008 19:25


webdude написа:Сега деца ... слушайте внимателно ... няма да повтарям.
:smackbum
Въртящ момент го оставете на страна ... да важен е но сам по себе си не значи нищо.

Конете на една кола сиреч киловатите, както е известно от физиката е свършена работа или мощност.

Две коли при еднаква мощност (кВ или конски сили) с еднаква собствена маса ВЪРВЯТ ЕДНАКВО (независимо дали двете коли са бензинови или едната е дизелова). Независимо от това коя кога си достига максималния въртящ момент и колко е той.

Трябва да се има предвид обаче, че обикновенно дизеловите автомобили са с около 50 - 100 кг. по тежки от бензиновите си събратя и затова обикновенно времето от 0-100 на два еднакви автомобила с еднаква мощност при дизела е малко по-бавно.

Мощноста най грубо казано е свършената работа която е произведението от въртящия момент по оборотите.

Не можах по ясно да го обясня. Надявам се ви е станало ясно.

да те разбирам че колегата с 1.6 16В 101 к.с ще върви на равно ако дизеловият голф е 1.9 тди 100к.с. не дей ме разсмива моля те...


kipi
Мнения: 171
Регистриран на: Пет 08 фев 2008 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот kipi » Съб 23 фев 2008 19:47


BAHKATA_TDi написа:
webdude написа:Сега деца ... слушайте внимателно ... няма да повтарям.
:smackbum
Въртящ момент го оставете на страна ... да важен е но сам по себе си не значи нищо.

Конете на една кола сиреч киловатите, както е известно от физиката е свършена работа или мощност.

Две коли при еднаква мощност (кВ или конски сили) с еднаква собствена маса ВЪРВЯТ ЕДНАКВО (независимо дали двете коли са бензинови или едната е дизелова). Независимо от това коя кога си достига максималния въртящ момент и колко е той.

Трябва да се има предвид обаче, че обикновенно дизеловите автомобили са с около 50 - 100 кг. по тежки от бензиновите си събратя и затова обикновенно времето от 0-100 на два еднакви автомобила с еднаква мощност при дизела е малко по-бавно.

Мощноста най грубо казано е свършената работа която е произведението от въртящия момент по оборотите.

Не можах по ясно да го обясня. Надявам се ви е станало ясно.

да те разбирам че колегата с 1.6 16В 101 к.с ще върви на равно ако дизеловият голф е 1.9 тди 100к.с. не дей ме разсмива моля те...


Не четеш внимателно, никой не е казал такова нещо.
Естествено че бензина ще върви малко повече, защото е по-лек при същата мощност.
Човече провчети малко физика бе мама му стара. обясни ти го човека и това е точно така! Прочети какво е значението на kW/PS! не зависимо от технологията, 100 пс избутват едно и съща маса до определена скорост за точно еднакво време! а когато масата се увеличи, времето расте с него! това е! няма абсолютно никакво значение кой двигател кога достига максималния въртящ момент! в крайна сметка резултата е един и същ! ако 100пс бензинов двигател ускорява дадено купе за 10 секунди, то 100пс дизелов двигател ще ускори същото купе за да кажем 10,5 секунди, тъй като масата на самия дизелов двигател е по голяма и по този начин се увеличава цялата маса на автомобила.

Недейте да говорите на изуст бе хора! четете науките малко - физика, термодинамика, механика.... ! тръгнали с въртящия момент напред щото така са чули без да имат идея за какво говорят!!

И да те поправя, щото по всичко личи че нямаш идея - голф 4 1,6 16в е 105 коня, не 101. 1,6 8в е 101 коня.


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Нед 24 фев 2008 4:29


BAHKATA_TDi написа: ...ИбиЦата върви повечко в сравнение с твоето моторче....


Тва си е постижение. А с моноинжекция 1.6 в началото сте наравно, ама после направо я отнасяш .... mhihi mhihi mhihi


Потребителски аватар
trunner
Мнения: 1624
Регистриран на: Нед 07 яну 2007 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Силистра
Контакти:

Мнениеот trunner » Нед 24 фев 2008 8:16


kipi написа:
BAHKATA_TDi написа:
webdude написа:Сега деца ... слушайте внимателно ... няма да повтарям.
:smackbum
Въртящ момент го оставете на страна ... да важен е но сам по себе си не значи нищо.

Конете на една кола сиреч киловатите, както е известно от физиката е свършена работа или мощност.

Две коли при еднаква мощност (кВ или конски сили) с еднаква собствена маса ВЪРВЯТ ЕДНАКВО (независимо дали двете коли са бензинови или едната е дизелова). Независимо от това коя кога си достига максималния въртящ момент и колко е той.

Трябва да се има предвид обаче, че обикновенно дизеловите автомобили са с около 50 - 100 кг. по тежки от бензиновите си събратя и затова обикновенно времето от 0-100 на два еднакви автомобила с еднаква мощност при дизела е малко по-бавно.

Мощноста най грубо казано е свършената работа която е произведението от въртящия момент по оборотите.

Не можах по ясно да го обясня. Надявам се ви е станало ясно.

да те разбирам че колегата с 1.6 16В 101 к.с ще върви на равно ако дизеловият голф е 1.9 тди 100к.с. не дей ме разсмива моля те...


Не четеш внимателно, никой не е казал такова нещо.
Естествено че бензина ще върви малко повече, защото е по-лек при същата мощност.
Човече провчети малко физика бе мама му стара. обясни ти го човека и това е точно така! Прочети какво е значението на kW/PS! не зависимо от технологията, 100 пс избутват едно и съща маса до определена скорост за точно еднакво време! а когато масата се увеличи, времето расте с него! това е! няма абсолютно никакво значение кой двигател кога достига максималния въртящ момент! в крайна сметка резултата е един и същ! ако 100пс бензинов двигател ускорява дадено купе за 10 секунди, то 100пс дизелов двигател ще ускори същото купе за да кажем 10,5 секунди, тъй като масата на самия дизелов двигател е по голяма и по този начин се увеличава цялата маса на автомобила.

Недейте да говорите на изуст бе хора! четете науките малко - физика, термодинамика, механика.... ! тръгнали с въртящия момент напред щото така са чули без да имат идея за какво говорят!!

И да те поправя, щото по всичко личи че нямаш идея - голф 4 1,6 16в е 105 коня, не 101. 1,6 8в е 101 коня.

Колега малко по-спокойно, а? Първо 1.6 16В е 101к.с. Второ не можеш да ме убедиш, че същия 101 коньов мотор ще върви повече от 101 коньовия на 1.9 ТДИ ПД. Че теглото е от значение съм съгласен, но проумей моля те, че за ускорението не конете, а въртящият момент е определящ!!! Аман от разбирачи!


Потребителски аватар
Vladko
Мнения: 2480
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vladko » Нед 24 фев 2008 9:16


Голф 4 1.6 16в до 2002г е 74кв.(101к.с.) а от 2002 е 77кв(105кс). :idea:


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Нед 24 фев 2008 9:56


kipi написа:...термодинамика...


Ха така, и какво казва термодинамиката по въпроса?

Последна промяна от yossarian на Пон 25 фев 2008 14:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kilima
Мнения: 484
Регистриран на: Пон 30 юли 2007 22:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kilima » Нед 24 фев 2008 9:58


Пичове много изписахте и мисля ,че има някои абсолютно идиотски мнения.Дизел 99 година да тресе или пьк да шуми???Единственото ,което не ми харесва е смрьднята на изгорелите газове,щото около колата не може да се седи или пьк ако пред мен в задрьстването има дизел се давя в колата.Старите дизели за отвратителни.Един колега беше написал след 92 ,че били комфортни.Зависи за какво говорои-ако е ФВ бих казал след 97.Модерния европеец купува дизел,бедния бьлгарин купува бензин и газифицира.Аз сьм си фен на бензина,но в този случай сьм с 2 рьце за дизела :) Успех на колегата.

А и бтв,ако ще е дизел няма да е лошо да погледне майстор турбини,тва онова,че ако тва не е в ред става дебело наистина :)


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zaro » Нед 24 фев 2008 9:59


Абре аз незнам някой дето да се е качил на ТДИ и да не е останал доволен mhihi mhihi mhihi mhihi
Въобще не смятам че единствената причино за това е в икономията.
Самото поведения на ТДИ мотора е доста приятно за всекидневно шофиране.
Разбира се има хора който имат по спортен маниер за шофиране и са фенове на бензиновите резаняци.

.......... mhihi mhihi


Потребителски аватар
zaro
Мнения: 2035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 10:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW Passat 1999г. TDI или бензин да купя?

Мнениеот zaro » Нед 24 фев 2008 10:04


ico22bg написа:Решил съм да си купувам Пасат 1998-1999г комби.

Въпроса ми е дали да е дизел или бензин?
Ако взема бензин ще му сложа газ по разбираеми причини-цената на бензина :)
Има ли смисъл да се купува бензинова и да се слага газ или да се купи дизел?
Ако се слага газ, задължително ли трябва да е газов инжекцион или може и просто изпарител?
Мерси много, че този въпрос не ми дава мира?
[color=red]mod edit: dobrinb
[/color]

Е те това беше темата за размисъл.
никаде не виждам да се пита коя е по безшумна и коя тресе повече, коя се реже повече от светофар до светофар, коя мирише на движещите се отзад и така нататъка.
Плюс това става дума за бензин+газ, което съвсем не е като само бензин:)


Потребителски аватар
Cherepaha
Мнения: 951
Регистриран на: Вто 17 яну 2006 10:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Cherepaha » Нед 24 фев 2008 11:01


trunner написа:Че теглото е от значение съм съгласен, но проумей моля те, че за ускорението не конете, а въртящият момент е определящ!!!


На мен са ми най-любими 1.9 SDI и 2.0 SDI. Имат въртящ момент кат на бензинка 1.4. mhihi mhihi Пълна мистерия. :dontknow: :dontknow:


Потребителски аватар
webdude
Мнения: 999
Регистриран на: Пон 17 дек 2007 18:49
Автомобил: Ford Mondeo MK3
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот webdude » Нед 24 фев 2008 15:44


Vladko написа:Голф 4 1.6 16в до 2002г е 74кв.(101к.с.) а от 2002 е 77кв(105кс). :idea:


Това не е вярно ...

Да не кажете, че съм голословен (макар, че така ми е по лесно) ... ЕТО

http://www.doppel-wobber.de/wbb2/Information_125_VW-Golf-Motoren.html


Потребителски аватар
so.sec
Мнения: 630
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот so.sec » Нед 24 фев 2008 22:46


trunner написа:Колега малко по-спокойно, а? Първо 1.6 16В е 101к.с. Второ не можеш да ме убедиш, че същия 101 коньов мотор ще върви повече от 101 коньовия на 1.9 ТДИ ПД. Че теглото е от значение съм съгласен, но проумей моля те, че за ускорението не конете, а въртящият момент е определящ!!! Аман от разбирачи!


Наистина аман от разбирачи! карам 1,6 16в - 77кв - 105 коня е! хайде остави поне това да знам, а следващия път се информирай по-добре, ок?



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта