
Трудно ли се сменят пружините на Голф ?
- landwarrior
- Мнения: 1943
- Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: land of the free,home of the brave
11
prj57 написа:Това не е шега работа, дори на вдигната кола пружината е невъзможно да я махнеш тя пак си опъва.....един познат така сваляше пружина ама с кофти скоби, и като се пръсна едната скоба и пружината го тресна в челото и той припадна за 3-4 минути.... направо настръхнах:
ми ще си я карам на човек да ги смени и ще гледам как става ,щото не ми се рискува

Чувал съм за вариант, ама не ти го препоръчвам. Рисковано е, а и няма да ти вземат повече от 10-тина лева на пружина.
Иначе: След като си свалил джантите, подпираш колата на трупчета и вдигаш с крика на носача, да се свие пружината. В това положение я омотваш с тел /к'ва ше е тая тел не знам/, за да я демонтираш свита. Ако се скъса телта... няма да ти обяснявам.
Иначе: След като си свалил джантите, подпираш колата на трупчета и вдигаш с крика на носача, да се свие пружината. В това положение я омотваш с тел /к'ва ше е тая тел не знам/, за да я демонтираш свита. Ако се скъса телта... няма да ти обяснявам.
- vasstop
- Гадфадъ'
- Мнения: 17179
- Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
- Автомобил: Golf 2 syncro
- Двигател: 1P 1990
- Местоположение: София
- Контакти:
paro_k написа:Чувал съм за вариант, ама не ти го препоръчвам. Рисковано е, а и няма да ти вземат повече от 10-тина лева на пружина.
Иначе: След като си свалил джантите, подпираш колата на трупчета и вдигаш с крика на носача, да се свие пружината. В това положение я омотваш с тел /к'ва ше е тая тел не знам/, за да я демонтираш свита. Ако се скъса телта... няма да ти обяснявам.
Аз съм го правил това упражнение на Рено 5 - един съвет от мен:
Никога не правете това сами вкъщи!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Въпросните скоби струват 16лв. Навремето аз ги купувах от бриколаж.
Наскоро ги гледах на още няколко места. Въпросния инструвент аз си го направих от чашка за гидория като с флекса на менгеме и изрязох два зъба а в горния край и пилнах един двуграм да се върти с гаечен ключ. На повечето места смяна на амортисьор или пружина е 16лв. Със смяна на две пружини вече си на печалба. Пък е кефа от това че си направил нещо сам е голям.
Наскоро ги гледах на още няколко места. Въпросния инструвент аз си го направих от чашка за гидория като с флекса на менгеме и изрязох два зъба а в горния край и пилнах един двуграм да се върти с гаечен ключ. На повечето места смяна на амортисьор или пружина е 16лв. Със смяна на две пружини вече си на печалба. Пък е кефа от това че си направил нещо сам е голям.
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Сря 30 ное 2005 14:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Трябва ти следния спец инструмент: шина 2,5см ширина свиваш я като С с дължина колкото е растоянието между втората и предпоследната витка на пружината. Трябват ти 2 "инструмента" ; "инстументите" се поставят преди колата да се вдигне на крик. След това се вдига , пружината си остава свита и лесно се сваля
- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Както ти казаха, не се захващайх сам.! Поне не и за предните...задните иди дойди можеш да ги нагодиш, ама предните...
Убао с телта или с шината кат ги вържеш ама после как ще напъхаш новата пружина че не ми е ясно...
Dosy ти си сменял амортесьор ама си го вкарал целият пълнител през дупката на калника нали?
демек връзваш пружината със скобите, след туй видгаш на крик, сваляш тампона, и после амортесьора замяна... Ама я си представи, че тук требе да сложиш и пружина?
За 20-30 лева не си заслужава да се осакатиш, а става много лесно...
Убао с телта или с шината кат ги вържеш ама после как ще напъхаш новата пружина че не ми е ясно...
Dosy ти си сменял амортесьор ама си го вкарал целият пълнител през дупката на калника нали?
демек връзваш пружината със скобите, след туй видгаш на крик, сваляш тампона, и после амортесьора замяна... Ама я си представи, че тук требе да сложиш и пружина?
За 20-30 лева не си заслужава да се осакатиш, а става много лесно...
- Vasseto
- Мнения: 2703
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Колеги,не се хваля но съм ги свалял сам и съм ги качвал сам на Г2.
Става лесно и бързо.Говоря за предни и за задни пружини.И в двата случая ми трябваше втори човек за да ги кача.За предните втория човек само да насочи амортисьора където трябва да влезе горе в тампона.Подпирам главината и пускам леко крика докато се покаже от горе и е ок.За задните с нормални пружини,като се просна върху пружината и втория човек само завива гайката и всичко е ок.
Става лесно и бързо.Говоря за предни и за задни пружини.И в двата случая ми трябваше втори човек за да ги кача.За предните втория човек само да насочи амортисьора където трябва да влезе горе в тампона.Подпирам главината и пускам леко крика докато се покаже от горе и е ок.За задните с нормални пружини,като се просна върху пружината и втория човек само завива гайката и всичко е ок.
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Vasseto
- Мнения: 2703
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Вдигаш колата.Махаш двете гаики долу на амортисьора.Подпираш главината,така че да не се изхлузи,може да подпреш на носача.Пускаш леко колата от крика докато се свие максимално пружината.Отвиваш гайката на амортисьора от горе и махаш капачката му.Вдигаш леко колата и всичко се освобождава.махаш отвитите болтове на амортисьора и всичко пада само на земята.
По обратния ред.Слагаш болтовете на амортисьора на които са нанизани пружината и тампона.Тук помага втория човек за да насочи стержена да влезе през горната дупка на тампона и да се покаже от горе.За целта пак подпираш главината и пускаш леко колата за да се прибере пружината.Захващаш гайката с капачката от горе и му казваш "Мерси,това беше".Затягаш всичко и бегаш на другата пружина.
P.S. Не забравяй да идеш на стенд предницапосле.

По обратния ред.Слагаш болтовете на амортисьора на които са нанизани пружината и тампона.Тук помага втория човек за да насочи стержена да влезе през горната дупка на тампона и да се покаже от горе.За целта пак подпираш главината и пускаш леко колата за да се прибере пружината.Захващаш гайката с капачката от горе и му казваш "Мерси,това беше".Затягаш всичко и бегаш на другата пружина.
P.S. Не забравяй да идеш на стенд предницапосле.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта