Трудно ли се сменят пружините на Голф ?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
prj57
Мнения: 2189
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София, Лондон
Контакти:

Мнениеот prj57 » Чет 27 окт 2005 22:48


Това не е шега работа, дори на вдигната кола пружината е невъзможно да я махнеш тя пак си опъва.....един познат така сваляше пружина ама с кофти скоби, и като се пръсна едната скоба и пружината го тресна в челото и той припадна за 3-4 минути.... направо настръхнах :shock:




Потребителски аватар
landwarrior
Мнения: 1943
Регистриран на: Нед 10 юли 2005 19:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: land of the free,home of the brave

11

Мнениеот landwarrior » Чет 27 окт 2005 22:50


prj57 написа:Това не е шега работа, дори на вдигната кола пружината е невъзможно да я махнеш тя пак си опъва.....един познат така сваляше пружина ама с кофти скоби, и като се пръсна едната скоба и пружината го тресна в челото и той припадна за 3-4 минути.... направо настръхнах :shock:

ми ще си я карам на човек да ги смени и ще гледам как става ,щото не ми се рискува :wink:


Потребителски аватар
paro_k
Мнения: 241
Регистриран на: Сря 31 авг 2005 10:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот paro_k » Чет 27 окт 2005 23:00


Чувал съм за вариант, ама не ти го препоръчвам. Рисковано е, а и няма да ти вземат повече от 10-тина лева на пружина.
Иначе: След като си свалил джантите, подпираш колата на трупчета и вдигаш с крика на носача, да се свие пружината. В това положение я омотваш с тел /к'ва ше е тая тел не знам/, за да я демонтираш свита. Ако се скъса телта... няма да ти обяснявам.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Пет 28 окт 2005 0:14


paro_k написа:Чувал съм за вариант, ама не ти го препоръчвам. Рисковано е, а и няма да ти вземат повече от 10-тина лева на пружина.
Иначе: След като си свалил джантите, подпираш колата на трупчета и вдигаш с крика на носача, да се свие пружината. В това положение я омотваш с тел /к'ва ше е тая тел не знам/, за да я демонтираш свита. Ако се скъса телта... няма да ти обяснявам.

Аз съм го правил това упражнение на Рено 5 - един съвет от мен:
Никога не правете това сами вкъщи!


Dosy
Мнения: 343
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 10:35
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател: CAXA 2012
Местоположение: София

Мнениеот Dosy » Пет 28 окт 2005 8:48


без канал и помощ,но с въпросните скоби и още един инструмент-саморъчно направена тръба за гайката на тампона на макферсона си смених амортисьорите за около 2 часа.Не е трудно,но трябва да си гледал как става иначе ще загубиш много време.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот silent » Пет 28 окт 2005 9:13


Въпросните скоби струват 16лв. Навремето аз ги купувах от бриколаж.
Наскоро ги гледах на още няколко места. Въпросния инструвент аз си го направих от чашка за гидория като с флекса на менгеме и изрязох два зъба а в горния край и пилнах един двуграм да се върти с гаечен ключ. На повечето места смяна на амортисьор или пружина е 16лв. Със смяна на две пружини вече си на печалба. Пък е кефа от това че си направил нещо сам е голям.


tdk73
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 30 ное 2005 14:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Мнениеот tdk73 » Сря 07 дек 2005 16:17


Трябва ти следния спец инструмент: шина 2,5см ширина свиваш я като С с дължина колкото е растоянието между втората и предпоследната витка на пружината. Трябват ти 2 "инструмента" ; "инстументите" се поставят преди колата да се вдигне на крик. След това се вдига , пружината си остава свита и лесно се сваля


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 07 дек 2005 17:55


Както ти казаха, не се захващайх сам.! Поне не и за предните...задните иди дойди можеш да ги нагодиш, ама предните...

Убао с телта или с шината кат ги вържеш ама после как ще напъхаш новата пружина че не ми е ясно...
Dosy ти си сменял амортесьор ама си го вкарал целият пълнител през дупката на калника нали?
демек връзваш пружината със скобите, след туй видгаш на крик, сваляш тампона, и после амортесьора замяна... Ама я си представи, че тук требе да сложиш и пружина?
За 20-30 лева не си заслужава да се осакатиш, а става много лесно...


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 07 дек 2005 18:05


Колеги,не се хваля но съм ги свалял сам и съм ги качвал сам на Г2.
Става лесно и бързо.Говоря за предни и за задни пружини.И в двата случая ми трябваше втори човек за да ги кача.За предните втория човек само да насочи амортисьора където трябва да влезе горе в тампона.Подпирам главината и пускам леко крика докато се покаже от горе и е ок.За задните с нормални пружини,като се просна върху пружината и втория човек само завива гайката и всичко е ок.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Сря 07 дек 2005 18:12


Vasseto написа:.....като се просна върху пружината и втория човек само завива гайката .....

Е ти за какво си ги слагал тези пружини после ? :)) ... или си къде 200 кица :)

Само въпрос а как си сгънал предните за да влязат?


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Сря 07 дек 2005 19:24


за задни нормални пружини наистина няма проблем без скоби да се сменят.но за предни скоби трябва.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 07 дек 2005 19:52


wili98 написа:Само въпрос а как си сгънал предните за да влязат?


При вдигната кола,подпираш главината и пускаш колята.В общи линии.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 07 дек 2005 19:53


Колеги не ми се спори,казвам само какво съм правил,ако изка някой ден мога да покажа на някой!


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Сря 07 дек 2005 20:09


васето кажи как става свалянето-ако може по подробно.не се заяждам.


Потребителски аватар
Vasseto
Мнения: 2703
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
Двигател: CFFB AVF BXE
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Vasseto » Сря 07 дек 2005 20:18


Вдигаш колата.Махаш двете гаики долу на амортисьора.Подпираш главината,така че да не се изхлузи,може да подпреш на носача.Пускаш леко колата от крика докато се свие максимално пружината.Отвиваш гайката на амортисьора от горе и махаш капачката му.Вдигаш леко колата и всичко се освобождава.махаш отвитите болтове на амортисьора и всичко пада само на земята. :)
По обратния ред.Слагаш болтовете на амортисьора на които са нанизани пружината и тампона.Тук помага втория човек за да насочи стержена да влезе през горната дупка на тампона и да се покаже от горе.За целта пак подпираш главината и пускаш леко колата за да се прибере пружината.Захващаш гайката с капачката от горе и му казваш "Мерси,това беше".Затягаш всичко и бегаш на другата пружина.

P.S. Не забравяй да идеш на стенд предницапосле.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта