Дотук прочетеното е много интересно.
но аз ти предлагам следното
1. Провери дали ти зарежда алтернатора (99.9% проблема е от там)
2. провери си клеймите на акумолатора ако са клеясали ги почисти
3. Масата от акумолатора дали е закрепена добре за купето
4. + кабел от акумолатора дали също е стегнат и дали от вибрациите случайно кабела да се е разхлабил в кабелните обувки
В заключение ако ти зарежда алтернатора не е възможно да ти угасне колата колкото и да ти е разреден акумолатора. Напълно е нормално при много разреден акумолатор да ни показва по ниски стойности от нормално.
Много странен проблем с тоците....?
- ЧАНДЛЪР БИНК
- Мнения: 456
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Всъщност, както описах по-горе, проверих зареждането - напрежението на акумулатора е 13.8В без консуматори и 13.4В с консуматори.
Единственото, което не съм сигурен е дали алтернаторът постоянно зарежда... т.е. възможно е да прекъсва понякога.. но поне когато аз го мерих беше добре.
Според мен клемите и връзката към маса нямат значение защото в момента на "срива", напрежението на клемите (на самите тях) на акумулатора беше 7В.
Ако акумулаторът се откачи по време на движение (прекъсне), нали напрежението на алтернатора ще се покачи до над 20В? (Това съм го наблюдавал на други коли - реле регулаторът няма опорно напрежение...). Какво ще стане обаче ако няколко клетки да кажем дадат накъсо... до 7В... Възможно ли е това? Това няма ли да накара алтернатора да подава по-ниско от нормалното напрежение, което вече не е достатъчно за номалната работа на двигателя.
Въпросът е може ли акумулаторът временно да даде накъсо (някои от клетките му)?
Иначе акумулаторът е чист, пълен, клемите му бяха горе-долу добре (сега ги изчистих допълнително)
Единственото, което не съм сигурен е дали алтернаторът постоянно зарежда... т.е. възможно е да прекъсва понякога.. но поне когато аз го мерих беше добре.
Според мен клемите и връзката към маса нямат значение защото в момента на "срива", напрежението на клемите (на самите тях) на акумулатора беше 7В.
Ако акумулаторът се откачи по време на движение (прекъсне), нали напрежението на алтернатора ще се покачи до над 20В? (Това съм го наблюдавал на други коли - реле регулаторът няма опорно напрежение...). Какво ще стане обаче ако няколко клетки да кажем дадат накъсо... до 7В... Възможно ли е това? Това няма ли да накара алтернатора да подава по-ниско от нормалното напрежение, което вече не е достатъчно за номалната работа на двигателя.
Въпросът е може ли акумулаторът временно да даде накъсо (някои от клетките му)?
Иначе акумулаторът е чист, пълен, клемите му бяха горе-долу добре (сега ги изчистих допълнително)
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
аз бих огледал много внимателно връзката между алтернатора и акумулатора. тя минава през стартера/шалтера на някои коли и понеже е ниско долу и незащитена-кородира яко.
ако са използвани месингови или мед-съдържащи кабелни обувки корозията се изразява в меден окис който е известен като полупроводник.
ако се е нагряло яко кородиралото място по време на напъните на алтернатора да зарежда-окиса може да е паднал и всичко пак да си е наред.
другото което ми идва наум е студена спойка по диодната плочка-горе-долу същия ефект...
поразгледай се...
ако са използвани месингови или мед-съдържащи кабелни обувки корозията се изразява в меден окис който е известен като полупроводник.
ако се е нагряло яко кородиралото място по време на напъните на алтернатора да зарежда-окиса може да е паднал и всичко пак да си е наред.
другото което ми идва наум е студена спойка по диодната плочка-горе-долу същия ефект...
поразгледай се...
Благодаря Ви за отговорите досега. Засега, вече няколко дни след проблема всичко изглежда нормално. Аз все карам "нащрек", но засега няма подобни проявления. Лошото е, че не мога да разчитам на напълно на колата, все очаквам да се случи нещо.
Колата я имам от около 3 години, акумулатора е сменен преди около 2 години (Монбат)... не съм правил никакви промени по електрическата система скоро... Не ми е създавала и никакви проблеми.
Видимо всички кабели са наред, акумулаторът е пълен (лятото го доливах), клемите му са чисти, колата пали без проблем сутрин... Въпреки всичко в петък на два пъти колата изгасва, без никаква логична (и обяснима) причина. Единственото лочично обяснение за мен е на акумулатора 1 или 2 клетки да дават на късо. При това не рязко а плавно.
По принцип вътрешното съпротивление на акумулатора е почти нула, като всяка клетка има електродвижещо напрежение около 2.1В. Ефекта при мен бе все едно съпротивлението остава нула, като същевременно напрежението на клетките изчезва плавно (и временно).
Проблемът, е че за такъв "ефект" на акумулатора не съм чувал, не знам дали е възможно от физична/химична и конструктивна гледна точка.
Ако разбера нещо повече, пак ще пиша.
Колата я имам от около 3 години, акумулатора е сменен преди около 2 години (Монбат)... не съм правил никакви промени по електрическата система скоро... Не ми е създавала и никакви проблеми.
Видимо всички кабели са наред, акумулаторът е пълен (лятото го доливах), клемите му са чисти, колата пали без проблем сутрин... Въпреки всичко в петък на два пъти колата изгасва, без никаква логична (и обяснима) причина. Единственото лочично обяснение за мен е на акумулатора 1 или 2 клетки да дават на късо. При това не рязко а плавно.
По принцип вътрешното съпротивление на акумулатора е почти нула, като всяка клетка има електродвижещо напрежение около 2.1В. Ефекта при мен бе все едно съпротивлението остава нула, като същевременно напрежението на клетките изчезва плавно (и временно).
Проблемът, е че за такъв "ефект" на акумулатора не съм чувал, не знам дали е възможно от физична/химична и конструктивна гледна точка.
Ако разбера нещо повече, пак ще пиша.
- doktora
- Мнения: 813
- Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
- Контакти:
Аз се сещам за много лесен вариант да провериш дали акомулатора е този който ти прави проблема - слагаш друг акомулатор, караш с него няколко дена и ако пак ти направи проблем, значи тръгваш вече по веригата след акомулатора. Все пак трябва едно по едно да почнеш да ги отхвърляш, за да стигнеш до проблема си.
-
- Мнения: 128
- Регистриран на: Сря 02 ное 2005 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
здравейте съботе се случи нещо подобно на пасата ми 1.8 РП абе направо същото значи дърпам аз волгата на един приятел дето бачкаме и изведнъж фаровете постепенно намаляват светлината както и осветлението на контр.уреди,а мотора работи слизам мерим с мултицета зар.напрежение
7В викам динамото не зарежда опраих се в тъмното беше нещо около 10ч.викам си другия ден при маистора да го види динамото и какво става слизам при колата всички ел .съединения преглед почистване контакт.шпрей палим мотора всичко ОК нормално зареждане 14.2В бре кво става карам цъл ден с мултицет в ръка ОК викам работи кво да ходи на доктор като оставм силно озадчен и кво става отивам на другия ден да закарам едни столове че бех кум и кво става палим мерим гледам 11.5В нема зарейдане да ама късно нема как дая закарам викам на другия ден на другия ден съшия карък всичко работи лампата за динамото свети изгасва та си мисля че има някакъв лош ел. контакт по веригата за възбуждане на генератора която не сработва всеки път та да питам понеже гледам че има връзка с таблото на километража си мисляче там е проблема понеже едно време имах проблем с един регулатор на напрежението на водата и безина. ква е тая верига нямам някаква схема как работи има нещо което се бъзика яко и че ми скапе батерията.кажете
7В викам динамото не зарежда опраих се в тъмното беше нещо около 10ч.викам си другия ден при маистора да го види динамото и какво става слизам при колата всички ел .съединения преглед почистване контакт.шпрей палим мотора всичко ОК нормално зареждане 14.2В бре кво става карам цъл ден с мултицет в ръка ОК викам работи кво да ходи на доктор като оставм силно озадчен и кво става отивам на другия ден да закарам едни столове че бех кум и кво става палим мерим гледам 11.5В нема зарейдане да ама късно нема как дая закарам викам на другия ден на другия ден съшия карък всичко работи лампата за динамото свети изгасва та си мисля че има някакъв лош ел. контакт по веригата за възбуждане на генератора която не сработва всеки път та да питам понеже гледам че има връзка с таблото на километража си мисляче там е проблема понеже едно време имах проблем с един регулатор на напрежението на водата и безина. ква е тая верига нямам някаква схема как работи има нещо което се бъзика яко и че ми скапе батерията.кажете
При мен това отдавна не се бе случвало и аз си мислех, че след смяна на реле-регулатора всичко е наред и проблема е решен, но ето че за два поредни дни два пъти проблема излиза на бял свят. Когато се случи открих, че когато дам повече газ и оборотите се повишат проблема изчезва и това явно е свързано с възбудителната намотка.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Pav3l написа:Най-добре отиди при някой акумулаторджия да закачи акумулатора ти на "товарна вилка".
ОП не става .Товарните вилки мерят напрежението на всяка клетка поотделно и се използваха на акумулаторите залети с асфалт. Новите акумулатори / поне от 15 год. не са такива.
Най вероятно имаш лоша връзка вътре в акумулатора. При стартиране проработва и вследстиве на големият ток се получава после лош контакт. Можеш да очаква и изненада - да не можеш да завъртиш на стартер.
Но провери и кабелите към маса /минус акумулатор - шаси и шаси - двигател/, както и + акумулатор към стартер и алтернатор. Огледай много внимателно кабелните обувки. Позелинели, посинели, окислени.
Ако имаш време и възможност мери спада върхо всяка от тези връзки при стартиране, Спада не трябва да е по-голям от 0,2-0,3Волта. Понякога при стартиране където е лошата връзка започва са пуши мястото с такава връзка. С 1 дума шибана история - време и нерви.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
kris11 написа: ......
Не е съвсем така. Товарната вилка натоварва акумулатора с определен товар най често активно съпротивление и тогава отчита напреженито като това напрежение го трансформира в обикновена индикация или в конкретен капацитет. Има вилки на които се закача целия акумулатор а не както беше едно време клетка по клетка.
А иначе според мен при положение че клемите на самия акумулатор са 7в и никъде не миреше на изгоряло то просто колегата трябва да посети най-близкия магазин за акумулатори. Нито са скъпи нито дефицитни кат едно време.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 137 госта