Става въпрос за Пасат 1.9 ТДИ АФН 110к (1999) на 148 000 км. В момента е с такова масло (Lique Molly 10W40) слагано в Германия. Ще го сменям и се чудя кое е по-добре :
Best 8100 X-cess 5W-40
Better 6100 Synergie+ 10W-40
Good 4100 Turbolight 10W-40
Това са маслата, които ги дават за този модел и година на сайта на мобул. Бях решил да сложа 8100 X-cess 5W-40 , но сега се чудя дали да не е 6100 Synergie+ 10W-40.
Другия вариант е пак да сложа лики моли, но не знам във Варна къде го продават.



Кое е по-удачно след Lique Molly 10W40 ?
- bobcho
- Мнения: 2230
- Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Монтана
Има специално масло на Castrol за TDI PD на VAG.В Ауто + го има.Мой познат си кара Пасата ( 1.9 AJM ) само с него и е доволен.
Най-важното е маслото да ти отговаря на VW стандарта написан до капачката за наливане.Това гледай да съвпада, иначе Castrol, Motul, Liqui Moly .... не е от голямо значение.
ПП:
Напиши масло в търсачката и гледай ко става ... до утре сутрин има матр'ал за четене.
ПП2:
Със здраве да си караш Пасатко и да те слуша
Най-важното е маслото да ти отговаря на VW стандарта написан до капачката за наливане.Това гледай да съвпада, иначе Castrol, Motul, Liqui Moly .... не е от голямо значение.
ПП:
Напиши масло в търсачката и гледай ко става ... до утре сутрин има матр'ал за четене.
ПП2:
Със здраве да си караш Пасатко и да те слуша

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Правилно мислиш макар че доста колеги маниаци наливат пълна синтетика на коли 90-ти набор,ама това са си техните пари-харчат си ги както искат. Сигурен съм че поне 70% от собствениците на коли с двигател подобен на твоя /и моя/ карат с полусинтетика така че за мазителните свойства изобщо не се притеснявай,нали за това са спецификацийте-всичко останало е търговски маркетинг 

- bobipepi
- Мнения: 76
- Регистриран на: Чет 17 яну 2008 20:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Колега Лики Моли има в бензиностанциите на Лукойл така че попитай и разгледай там.Аз като си купих пасата го смених с Лики моли 5w- 40 и направих промивка преди това щото незнаех с какво е.Минал съм вече 5к за два месеца и нивото не е мръднало,а колата ми е на 10 годинки и е италианка,но дотук смених ремъци, рейка,масло,филтри и съм още 1500лв назад.Ама хубава кола и хубава жена лапат парички пък и всеки иска да ти я кара било колата или жената.
- Masculan
- Мнения: 108
- Регистриран на: Нед 02 сеп 2007 8:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
хахахаха
това за колата и жената- много си прав!!!
Аз имам прятелче, което кара Сеат толедо ТДИ и му сипва само лики моли и е доволен, но и Кастрол си е класа!

Аз имам прятелче, което кара Сеат толедо ТДИ и му сипва само лики моли и е доволен, но и Кастрол си е класа!
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
bobcho написа:Има специално масло на Castrol за TDI PD на VAG.В Ауто + го има.Мой познат си кара Пасата ( 1.9 AJM ) само с него и е доволен.
Само че двигателят на питащия не е помпа-дюза.
По темата - за Мотул съм чувал само хубави неща (и мисля скоро да го пробвам). Ако минаваш на синтетично масло от минерално (полусинтетичното на практика е такова), в началото (първите 1-2 смени) ще ти го гори малко повече. Имай го предвид да не се оплачеш веднага че е много кофти с тая синтетика.
В края на краищата направих друг избор .... то от много чудене ... днес сложих Q8 Excel 5W40 - синтетика е и отговаря на стандарта до капачката (доколкото можах да го прочета - малко е изтрит )
Ще го гледам по-внимателно как се държи и ако има проблем следващото ще е мотул.
Смених и всички филтри сега съм със Filtron - да видим как ще се разберат германец с поляци
Ще го гледам по-внимателно как се държи и ако има проблем следващото ще е мотул.
Смених и всички филтри сега съм със Filtron - да видим как ще се разберат германец с поляци

- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Кое е по-удачно след Lique Molly 10W40 ?
patter написа:Става въпрос за Пасат 1.9 ТДИ АФН 110к (1999) на 148 000 км.
Искрено се надявам че това показание не го взимаш много на сериозно

Незнам колко на сериозно да го взимам
Колата е с първи собственик германка '68 набор. Втори собственик в германия - руснак, работещ в сервиз. Вътрешно по купето няма никакви забележки - не е пушено, педалите са в добро състояние, волана не е протрит. Единствената забележка по салона е на шофьорската врата подлакътника - леко се е поизртъркало покритието (стои като гумено фолио над метала) и другия подлакътник между двете седалки - същото изтъркване. А и подгряването на шофьорската седалка не работи
Колата е със сменени пружини - спортни (жълти) и със CD Sony, като той ми даде и оригиналните пружини и касетофон.
Имам фактури за сменен адренажен ремък и ролки на 136 000, като тези фактури са няколко месеца преди да я купя. Скоро е минавала и тюв. Имам и някакви замервания на окачването преди и след спортните пружини.
Колата я докарах аз от Германия. Беше в Дуисбург, който не е много голям град (не му се е налагоало да ходи далеко на работа )
По всичко си личи че колата е "гледана"
Заради това си мисля че може и да са ако не реални, то поне близки до реалните километри. Пък ако не са ... здраве да е. В момента не тропа , не трака, не съм забелязал да гори масло, на -12 запали без никакъв проблем ...
След обед ще ходя да я закачим на вагком да видим той какво ще каже

Колата е с първи собственик германка '68 набор. Втори собственик в германия - руснак, работещ в сервиз. Вътрешно по купето няма никакви забележки - не е пушено, педалите са в добро състояние, волана не е протрит. Единствената забележка по салона е на шофьорската врата подлакътника - леко се е поизртъркало покритието (стои като гумено фолио над метала) и другия подлакътник между двете седалки - същото изтъркване. А и подгряването на шофьорската седалка не работи

Колата е със сменени пружини - спортни (жълти) и със CD Sony, като той ми даде и оригиналните пружини и касетофон.
Имам фактури за сменен адренажен ремък и ролки на 136 000, като тези фактури са няколко месеца преди да я купя. Скоро е минавала и тюв. Имам и някакви замервания на окачването преди и след спортните пружини.
Колата я докарах аз от Германия. Беше в Дуисбург, който не е много голям град (не му се е налагоало да ходи далеко на работа )
По всичко си личи че колата е "гледана"

След обед ще ходя да я закачим на вагком да видим той какво ще каже

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: markoni0770 и 34 госта