Инфо за common rail
- sin orel C20XE
- Мнения: 944
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Инфо за common rail
Търсих из нета,ма не намерих много интересни неща,знам че много от вас знаят от онези готини руски сайтове дето всичко е обяснено от до!Благодаря предварително!
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
Ако искаш превод, пусни си го през babelfish или някоя друга онлайн преводачка.
Ако искаш превод, пусни си го през babelfish или някоя друга онлайн преводачка.
- sin orel C20XE
- Мнения: 944
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
- sin orel C20XE
- Мнения: 944
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- sin orel C20XE
- Мнения: 944
- Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
http://images.google.bg/imgres?imgurl=http://www.swedespeed.com/news/uploads/features/001__scaled_600_003.jpg&imgrefurl=http://www.swedespeed.com/news/publish/Features/printer_272.html&h=400&w=600&sz=82&hl=bg&start=3&tbnid=o4ckWWhuXAyyvM:&tbnh=90&tbnw=135&prev=/images%3Fq%3Dcommon%2Brail%26gbv%3D2%26hl%3Dbg
http://images.google.bg/imgres?imgurl=http://www.globaldensoproducts.com/images/common_rail.jpg&imgrefurl=http://www.globaldensoproducts.com/em/dem/crs/index.html&h=258&w=390&sz=25&hl=bg&start=5&tbnid=VLsRvleZ_wvslM:&tbnh=81&tbnw=123&prev=/images%3Fq%3Dcommon%2Brail%26gbv%3D2%26hl%3Dbg
http://images.google.bg/imgres?imgurl=http://yes-race.net/files.php%3Ffile%3Dcommonrail_968098909.jpg&imgrefurl=http://yes-race.net/news/common-rail.html&h=215&w=300&sz=19&hl=bg&start=7&tbnid=i8uyQRc0pTSKiM:&tbnh=83&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dcommon%2Brail%26gbv%3D2%26hl%3Dbg
http://images.google.bg/imgres?imgurl=http://www.globaldensoproducts.com/images/common_rail.jpg&imgrefurl=http://www.globaldensoproducts.com/em/dem/crs/index.html&h=258&w=390&sz=25&hl=bg&start=5&tbnid=VLsRvleZ_wvslM:&tbnh=81&tbnw=123&prev=/images%3Fq%3Dcommon%2Brail%26gbv%3D2%26hl%3Dbg
http://images.google.bg/imgres?imgurl=http://yes-race.net/files.php%3Ffile%3Dcommonrail_968098909.jpg&imgrefurl=http://yes-race.net/news/common-rail.html&h=215&w=300&sz=19&hl=bg&start=7&tbnid=i8uyQRc0pTSKiM:&tbnh=83&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dcommon%2Brail%26gbv%3D2%26hl%3Dbg
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Вто 10 юни 2008 16:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ябланица
с
Дизеловите двигатели се характеризират с висока икономичност, надеждност и дълготрайност. Тези техни характеристики обуславят широкото им рапространение във всички сфери на транспорта и промишлеността:
- за задвижване на преносими електрически генератори ( до 10 kW/цил. )
- в леки и лекотоварни автомобили ( до 50kW/цил. )
- при строителна, земеделска и лесообработвателна техника ( до 50kW/цил. )
- двигатели за тежкотоварни автомобили, трактори, автобуси ( до 200 kW/цил. )
- стационарни двигатели за генератори и др. ( до 160 kW/цил. )
- корабни и локомотивни двигатели ( до 1000 kW/цил. )
Дизеловите двигатели имат различни видове горивни уредби:
- с редова горивонагнетателна помпа ( ГНП )
- с роторна ГНП
- с помпа – дюза
- с акумулативна уредба – Common Rail
Горивната уредба Комън Рейл е създадена в края на 20-ти век. Системата разполага с две помпи – горивоподаваща и горивонагнетяваща. Нагнетеното гориво не се впръсква веднага в цилиндрите, а се съхранява в общ горивопровод под високо налягане, откъдето произлиза и името на системата. Целта е да се акумулира постоянно налягане, като по този начин се избегнат пулсациите на горивото, породени от помпата. Постоянното налягане позволява да се моделира и контролира процеса на впръскане на горивото изключително точно. Това се постига чрез използването на инжектори със соленоидни клапани, управлявани от компютър. Комън Рейл системата позволява процесите на нагнетяване на горивото и на впръскване на горивото да се отделят един от друг. Налягането на впръскване се генерира независимо от скоростта на двигателя и от количеството впръскано гориво.
Голямото разнообразие от различни изисквания, като инсталиране на двигатели с директно впръскване в малки леки и лекотоварни автомобили, са довели до развитието на различни дизелови горивовпръскващи системи, отговарящи на едни или други конкретни потребности. От особена важност в това развитие са не само изискванията за по – голяма специфична мощност, а и за намален разход на гориво, редуцирана шумност и снижено ниво на отделените емисии. Сравнена с конвенционалните, механично задвижвани горивни уредби, Комън Рейл осигурява по - голяма гъвкавост при адаптирането към нуждите на двигателя. Например:
- широка приложимост ( от пътнически и лекотоварни автомобили със специфична мощност до 30 kW/цил. до локомотиви, превозни средства за тежката индустрия и кораби с мощност до 200 kW/цил. )
- високо налягане на впръскването, достигащо 1700 бара
- променлив начален момент на процеса впръскване
- възможност за пилотно количество впръснато гориво, основно впръскване и финално впръскване
- съобразяване на налягането на впръскване с нуждите на двигателя, определани от режима му на работа
При системата Комън Рейл количеството впръснато гориво се определя от водача, докато началото на впръскването и налягането се определят от компютър, на базата на запаметени карти. Определяйки необходимите параметри на процеса, компютърът управлява соленоидните клапани и по този начин впръсквачите на всеки отделен цилиндър работят оптимално.
За правилното си функциониране, Комън Рейл се състои от следните компоненти:
- електронен управляващ блок ( ЕУБ )
- сензор за скоростта на коляновия вал
- сензор за скоростта на разпределителния вал
- сензор за позицията на педала за газта
- сензор за налягане в след компресора
- сензор за налягане на нагнетеното гориво
- сензор за температура на двигатея
- масов сензор за постъпващото количество въздух
Използвайки входящите сигнали от изброените сензори, ЕУБ възприема желанията на водача и контролира параметрите на работата на двигателя и автомобила като цяло. Скоростта на двигателя се определя от сензора за скоростта на коляновия вал, докато от сензора за скоростта на разпределителния вал се определя моментът на впръскване на горивото. Електрическият сигнал, генериран от потенциометър, разположен на педала за газта информира ЕУБ за желаната от водача мощност. Масовият сензор за постъпващото количество въздух снабдява ЕУБ с данни за моментното състояние на този параметър, за да се адаптира работата на двигателя към изискванията за токсичност на отработените емисии. При наличие на турбокомпресор се измерва налягането в пълнителния тръбопровод след компресора. Тази информация, както и данните за температурата на въздуха и на охладителната течност се използват при определянето на началния момент, количеството и продължителността на впръскване на горивото.
Устройството на самите сензори, което и темата ми, го пиша сега и при интерес мога да го пейстна после. Инфото ми е от книга на Бош за комън Рейл 2-ро поколение.
Колкото до Помпа - Дюза системата, то тя не е никак нова. Доста често срещана е и в далечното минало, и сега. С тази особеност, че се използва при локомотивите. Започва да се използва при автомобилите едва след като инженерите успяват да я направят малка по размери, така че да могат да я вместят под предния капак.
- за задвижване на преносими електрически генератори ( до 10 kW/цил. )
- в леки и лекотоварни автомобили ( до 50kW/цил. )
- при строителна, земеделска и лесообработвателна техника ( до 50kW/цил. )
- двигатели за тежкотоварни автомобили, трактори, автобуси ( до 200 kW/цил. )
- стационарни двигатели за генератори и др. ( до 160 kW/цил. )
- корабни и локомотивни двигатели ( до 1000 kW/цил. )
Дизеловите двигатели имат различни видове горивни уредби:
- с редова горивонагнетателна помпа ( ГНП )
- с роторна ГНП
- с помпа – дюза
- с акумулативна уредба – Common Rail
Горивната уредба Комън Рейл е създадена в края на 20-ти век. Системата разполага с две помпи – горивоподаваща и горивонагнетяваща. Нагнетеното гориво не се впръсква веднага в цилиндрите, а се съхранява в общ горивопровод под високо налягане, откъдето произлиза и името на системата. Целта е да се акумулира постоянно налягане, като по този начин се избегнат пулсациите на горивото, породени от помпата. Постоянното налягане позволява да се моделира и контролира процеса на впръскане на горивото изключително точно. Това се постига чрез използването на инжектори със соленоидни клапани, управлявани от компютър. Комън Рейл системата позволява процесите на нагнетяване на горивото и на впръскване на горивото да се отделят един от друг. Налягането на впръскване се генерира независимо от скоростта на двигателя и от количеството впръскано гориво.
Голямото разнообразие от различни изисквания, като инсталиране на двигатели с директно впръскване в малки леки и лекотоварни автомобили, са довели до развитието на различни дизелови горивовпръскващи системи, отговарящи на едни или други конкретни потребности. От особена важност в това развитие са не само изискванията за по – голяма специфична мощност, а и за намален разход на гориво, редуцирана шумност и снижено ниво на отделените емисии. Сравнена с конвенционалните, механично задвижвани горивни уредби, Комън Рейл осигурява по - голяма гъвкавост при адаптирането към нуждите на двигателя. Например:
- широка приложимост ( от пътнически и лекотоварни автомобили със специфична мощност до 30 kW/цил. до локомотиви, превозни средства за тежката индустрия и кораби с мощност до 200 kW/цил. )
- високо налягане на впръскването, достигащо 1700 бара
- променлив начален момент на процеса впръскване
- възможност за пилотно количество впръснато гориво, основно впръскване и финално впръскване
- съобразяване на налягането на впръскване с нуждите на двигателя, определани от режима му на работа
При системата Комън Рейл количеството впръснато гориво се определя от водача, докато началото на впръскването и налягането се определят от компютър, на базата на запаметени карти. Определяйки необходимите параметри на процеса, компютърът управлява соленоидните клапани и по този начин впръсквачите на всеки отделен цилиндър работят оптимално.
За правилното си функциониране, Комън Рейл се състои от следните компоненти:
- електронен управляващ блок ( ЕУБ )
- сензор за скоростта на коляновия вал
- сензор за скоростта на разпределителния вал
- сензор за позицията на педала за газта
- сензор за налягане в след компресора
- сензор за налягане на нагнетеното гориво
- сензор за температура на двигатея
- масов сензор за постъпващото количество въздух
Използвайки входящите сигнали от изброените сензори, ЕУБ възприема желанията на водача и контролира параметрите на работата на двигателя и автомобила като цяло. Скоростта на двигателя се определя от сензора за скоростта на коляновия вал, докато от сензора за скоростта на разпределителния вал се определя моментът на впръскване на горивото. Електрическият сигнал, генериран от потенциометър, разположен на педала за газта информира ЕУБ за желаната от водача мощност. Масовият сензор за постъпващото количество въздух снабдява ЕУБ с данни за моментното състояние на този параметър, за да се адаптира работата на двигателя към изискванията за токсичност на отработените емисии. При наличие на турбокомпресор се измерва налягането в пълнителния тръбопровод след компресора. Тази информация, както и данните за температурата на въздуха и на охладителната течност се използват при определянето на началния момент, количеството и продължителността на впръскване на горивото.
Устройството на самите сензори, което и темата ми, го пиша сега и при интерес мога да го пейстна после. Инфото ми е от книга на Бош за комън Рейл 2-ро поколение.
Колкото до Помпа - Дюза системата, то тя не е никак нова. Доста често срещана е и в далечното минало, и сега. С тази особеност, че се използва при локомотивите. Започва да се използва при автомобилите едва след като инженерите успяват да я направят малка по размери, така че да могат да я вместят под предния капак.
-
- Мнения: 10
- Регистриран на: Вто 10 юни 2008 16:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ябланица
s
ти не ми казвай!!
Само да ти кажа , че си разбирам ами поросто намерих този откъс от книга в някъв форум...
АаАа колко рабирам как го определи това не знам. Мен лично ми е забавно да си пиша с такива като теб ххххх....
Да жовеее редовата помпа....
Поуспокой малко тона. И прочети правилата, особено т. 7. Да не говорим, че колегата като е писал, е имал предвид автора на темата.
mod edit: dobrinb
mod edit: dobrinb
Само да ти кажа , че си разбирам ами поросто намерих този откъс от книга в някъв форум...
АаАа колко рабирам как го определи това не знам. Мен лично ми е забавно да си пиша с такива като теб ххххх....
Да жовеее редовата помпа....
Поуспокой малко тона. И прочети правилата, особено т. 7. Да не говорим, че колегата като е писал, е имал предвид автора на темата.
mod edit: dobrinb
mod edit: dobrinb
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта