Инфо за common rail

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Инфо за common rail

Мнениеот sin orel C20XE » Вто 26 фев 2008 20:45


Търсих из нета,ма не намерих много интересни неща,знам че много от вас знаят от онези готини руски сайтове дето всичко е обяснено от до!Благодаря предварително!




Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Вто 26 фев 2008 21:30


http://en.wikipedia.org/wiki/Common_rail
Ако искаш превод, пусни си го през babelfish или някоя друга онлайн преводачка.


Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Вто 26 фев 2008 21:35


Тва съм го намерил,нещо по-подробно,благодаря!


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Вто 26 фев 2008 21:42


Какво по-точно те интересува?


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 26 фев 2008 22:14


Принцип на действие,ремонт,тунинг,ходови качества,съпоставка с други дизели.................


Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Вто 26 фев 2008 22:38


Най-вече принцип на действие,обяснено в подробности! :idea:


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Вто 26 фев 2008 22:42


питай конкретно


Потребителски аватар
sin orel C20XE
Мнения: 944
Регистриран на: Сря 06 сеп 2006 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот sin orel C20XE » Вто 26 фев 2008 22:46


ifidik написа:питай конкретно

От резервоара до горивната камера! :idea:




Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Мнениеот Kalin72 » Вто 26 фев 2008 22:50


Ето ти нещо по-подробно :)
http://www.bosch.com/content/language2/html/2320.htm


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот ifidik » Вто 26 фев 2008 23:02


почти идентично като 2000 кубика вектра 90 г. пълна инжекция: "бензин".помпа в резервоара,датчик на коляновия вал,датчик за температура към компа,дебитомер,датчик за температура за входящ въздух, егр,вече турбина,датчик за налягане в смукатели,.....и ел.дюзи управлявани от компа.


blago`o
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 10 юни 2008 16:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ябланица

с

Мнениеот blago`o » Сря 20 авг 2008 11:30


Дизеловите двигатели се характеризират с висока икономичност, надеждност и дълготрайност. Тези техни характеристики обуславят широкото им рапространение във всички сфери на транспорта и промишлеността:
- за задвижване на преносими електрически генератори ( до 10 kW/цил. )
- в леки и лекотоварни автомобили ( до 50kW/цил. )
- при строителна, земеделска и лесообработвателна техника ( до 50kW/цил. )
- двигатели за тежкотоварни автомобили, трактори, автобуси ( до 200 kW/цил. )
- стационарни двигатели за генератори и др. ( до 160 kW/цил. )
- корабни и локомотивни двигатели ( до 1000 kW/цил. )

Дизеловите двигатели имат различни видове горивни уредби:
- с редова горивонагнетателна помпа ( ГНП )
- с роторна ГНП
- с помпа – дюза
- с акумулативна уредба – Common Rail


Горивната уредба Комън Рейл е създадена в края на 20-ти век. Системата разполага с две помпи – горивоподаваща и горивонагнетяваща. Нагнетеното гориво не се впръсква веднага в цилиндрите, а се съхранява в общ горивопровод под високо налягане, откъдето произлиза и името на системата. Целта е да се акумулира постоянно налягане, като по този начин се избегнат пулсациите на горивото, породени от помпата. Постоянното налягане позволява да се моделира и контролира процеса на впръскане на горивото изключително точно. Това се постига чрез използването на инжектори със соленоидни клапани, управлявани от компютър. Комън Рейл системата позволява процесите на нагнетяване на горивото и на впръскване на горивото да се отделят един от друг. Налягането на впръскване се генерира независимо от скоростта на двигателя и от количеството впръскано гориво.

Голямото разнообразие от различни изисквания, като инсталиране на двигатели с директно впръскване в малки леки и лекотоварни автомобили, са довели до развитието на различни дизелови горивовпръскващи системи, отговарящи на едни или други конкретни потребности. От особена важност в това развитие са не само изискванията за по – голяма специфична мощност, а и за намален разход на гориво, редуцирана шумност и снижено ниво на отделените емисии. Сравнена с конвенционалните, механично задвижвани горивни уредби, Комън Рейл осигурява по - голяма гъвкавост при адаптирането към нуждите на двигателя. Например:
- широка приложимост ( от пътнически и лекотоварни автомобили със специфична мощност до 30 kW/цил. до локомотиви, превозни средства за тежката индустрия и кораби с мощност до 200 kW/цил. )
- високо налягане на впръскването, достигащо 1700 бара
- променлив начален момент на процеса впръскване
- възможност за пилотно количество впръснато гориво, основно впръскване и финално впръскване
- съобразяване на налягането на впръскване с нуждите на двигателя, определани от режима му на работа

При системата Комън Рейл количеството впръснато гориво се определя от водача, докато началото на впръскването и налягането се определят от компютър, на базата на запаметени карти. Определяйки необходимите параметри на процеса, компютърът управлява соленоидните клапани и по този начин впръсквачите на всеки отделен цилиндър работят оптимално.

За правилното си функциониране, Комън Рейл се състои от следните компоненти:
- електронен управляващ блок ( ЕУБ )
- сензор за скоростта на коляновия вал
- сензор за скоростта на разпределителния вал
- сензор за позицията на педала за газта
- сензор за налягане в след компресора
- сензор за налягане на нагнетеното гориво
- сензор за температура на двигатея
- масов сензор за постъпващото количество въздух

Използвайки входящите сигнали от изброените сензори, ЕУБ възприема желанията на водача и контролира параметрите на работата на двигателя и автомобила като цяло. Скоростта на двигателя се определя от сензора за скоростта на коляновия вал, докато от сензора за скоростта на разпределителния вал се определя моментът на впръскване на горивото. Електрическият сигнал, генериран от потенциометър, разположен на педала за газта информира ЕУБ за желаната от водача мощност. Масовият сензор за постъпващото количество въздух снабдява ЕУБ с данни за моментното състояние на този параметър, за да се адаптира работата на двигателя към изискванията за токсичност на отработените емисии. При наличие на турбокомпресор се измерва налягането в пълнителния тръбопровод след компресора. Тази информация, както и данните за температурата на въздуха и на охладителната течност се използват при определянето на началния момент, количеството и продължителността на впръскване на горивото.

Устройството на самите сензори, което и темата ми, го пиша сега и при интерес мога да го пейстна после. Инфото ми е от книга на Бош за комън Рейл 2-ро поколение.

Колкото до Помпа - Дюза системата, то тя не е никак нова. Доста често срещана е и в далечното минало, и сега. С тази особеност, че се използва при локомотивите. Започва да се използва при автомобилите едва след като инженерите успяват да я направят малка по размери, така че да могат да я вместят под предния капак.


Потребителски аватар
propparo
Мнения: 1078
Регистриран на: Пон 23 май 2005 18:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: По света и у нас

Мнениеот propparo » Сря 20 авг 2008 22:55


Влез във форума на BMW,чукни на търсчаката каквото ти трябва и чети.
Има теми от ниво любител,до такива за които ти трябва и малко техническо образование за да разбереш нещо.


blago`o
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 10 юни 2008 16:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ябланица

s

Мнениеот blago`o » Пет 29 авг 2008 19:34


ти не ми казвай!!
Само да ти кажа , че си разбирам ами поросто намерих този откъс от книга в някъв форум...
АаАа колко рабирам как го определи това не знам. Мен лично ми е забавно да си пиша с такива като теб ххххх....
Да жовеее редовата помпа....
Поуспокой малко тона. И прочети правилата, особено т. 7. Да не говорим, че колегата като е писал, е имал предвид автора на темата.
mod edit: dobrinb

mod edit: dobrinb



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 48 госта